POZORIŠNA KRITIKA: Smrt gospodina Goluže uživo
DRAMATURŠKI zahvat Ane Đorđević u prefinjeno pripovedačko tkivo Branimira Šćepanovića, da televizija "sa nacionalnom frekvencijom" prenosi uživo smrt Gospodina Goluže, nije doprineo, najblaže rečeno, da se piščeva i Golužina stvarnost (putnikov "film u glavi", da je to mesto gde želi da skonča i piščeva namera da to bude duboka, gluva provincija) triplira.

Novosti
Ekran, na kome vidimo rijaliti Golužinog lelujanja između dva sveta, živih i mrtvih, upotrebljen je i za reklamu izvesnog "Drnde"(!), pogrebnog preduzeća, koji je uveden u radnju predstave, a i stvarni je "prijatelj" novosadskog Pozorišta mladih, koje je, uz "Beoart" produkciju i Centar za razvoj vizuelne kulture, producent predstave. Katarina Marković je, kao TV voditeljka, vrlo uverljiva i ima sve osobine te moderne profesije - komunikativnost, neurotičnost, sposobnost da trguje marketinškim sekundama...
Njeno stalno prisustvo na sceni je dobar znak "vidljivosti" provincijskog društvenog kupleraja, koji Golužu "inkorporira" u svoje redove brzo i ne bez posledica po njega. Saša Torlaković Golužu igra na neobičnoj distanci od njega samog, on je Goluža koji se neprestavo čudi sredini u koju je zapao, ali i sebi što se tu obreo. Bezizlaz, zbog koga Goluža hoće da umre, nekako izmiče iz složene i zanimljive predstave Patrika Lazića.
Provincijski uzorak "društva spektakla", kako se to danas rado naziva, klupko nikogovića i psihopata je slikovito prikazano u tačnoj scenografiji Vesne Popović, kafanskim stolovima, gde "klupoderi" najčešće bitišu. Stvarnost, banalnija od banalnosti "velikog brata", TV kamere, koja sve pretvara u manipulaciju (ovoga puta ljudskim životom), dobija još jednu dimenziju, kada Goluža, očekivano, zbog ljubavi sa lepom udovicom (Slavica Vučetić) odbija da umre. Tada se bude zveri u učesnicima ovog "dans makabra" i oni spasavaju svoju medijsku i sociopatsku čast time što preuzimaju Golužinu smrt u svoje ruke.
Pomalo skokovita i povremeno usporena u ritmu, koji je ključan u predstavi sa presudnom govornom dramskom fakturom, predstava "Smrt gospodina Goluže", po originalnom dramskom tekstu Ane Đorđević, po motivima sjajne Šćepanovićeve proze, u kojoj ansambl Pozorišta mladih igra uzbudljivo (najkoloritniji je Saša Latinović, kao Vasilije), opravdava nameru reditelja da prikaže socijalni i mentalni status gledalaca televizijskog rijalitija, koji su i učesnici u toj manipulaciji, bez svesti da su robovi, dok se osećaju kao gospodari. Goluža je u ovoj predstavi koleteralna šteta.

ZAHAROVA O UPOZORENjU VUČIĆU ZBOG POSETE MOSKVI: Banditizam i ucena, tako deluju terorističke ćelije
PORTPAROLKA ruskog Ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova danas je nazvala upozorenja Evropske unije predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću u vezi njegove posete Moskvi za Dan pobede, "banditizmom i ucenom''.
30. 04. 2025. u 16:55

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

OBRT! Bastijan Švajnštajger skinuo burmu, pa poručio: "Bilo je lepo..."
NE STIŠAVAJU se priče o razvodu Ane Ivanović i Bastijana Švajnštajgera. Iako se bivša teniska šampionka i nemački fudbalski as godinama predstavljaju kao skladan par, društvene mreže i mediji poslednjih nedelja bruje o navodnoj krizi u braku i razvodu.
04. 05. 2025. u 11:07 >> 11:11
Komentari (1)