POZORIŠNA PUBLIKA U NISKOM STARTU: Koje su najtraženije predstave na scenama prestoničkih teatara

Vukica STRUGAR

03. 11. 2023. u 13:30

SVA mesečna izvođenja monodrame "Knjiga o Milutinu" Nenada Jezdića prodala su se za samo šesnaest minuta - novinska je vest koja je postala najbolja reklama predstave Zvezdara teatra. Ono što je do pojave kovida (i onlajn prodaje ulaznica) bilo fizički nemoguće, postalo je pozorišna stvarnost: gotovo svaki beogradski teatar ima bar jednu "ultimativnu" predstavu za koju postoji "niski start" na internetu kada se objavi repertoar i počne prodaja karata za naredni mesec, liste čekanja i duge redove pred blagajnom. Kakve predstave voli publika za koje je spremna da izdvoji od 300 do 2.500 dinara?

ПОЗОРИШНА ПУБЛИКА У НИСКОМ СТАРТУ: Које су најтраженије представе на сценама престоничких театара

foto Zvezdara teatar

- Naš glavni zadatak je da negujemo kontakt sa posetiocima kroz redovna obaveštavanja u vezi sa kupovinom ulaznica. Volimo da čujemo publiku, pristupamo individualno rešavanju svih problema do kojih dolazi tokom procesa kupovine, pomažemo im da naprave posebna iznenađenja, obezbede ulaznice za važne datume... Liste čekanja u klasičnom smislu nemamo, jer se ulaznice rasprodaju brzo, a svaki mesec je nova prilika za kupovinu - kaže Zoja Pavlović, menadžer za odnose s javnošću Zvezdara teatra. - Zbog toga smo za neke od predstava ukinuli rezervacije, sve s namerom da gledaoci imaju jednake šanse da dođu do željenih ulaznica. Uvek postoji i lista zainteresovanih za određeni datum za koji nisu uspeli da kupe ulaznice, pa ukoliko neko vrati karte ili otkaže rezervaciju, pozovemo i obradujemo nekoga od onih koji u prvi mah "nisu imali sreće".

Kako kažu u ovoj kući, onlajn kupovina je znatno brža i komfornija, jer mnogo ljudi istovremeno može da kupuje ulaznice. Uz "Milutina", najbržu prodaju beleže "Osama - Kasaba u Njujorku" i "Voz".

- Koliko god izvođenja da obezbedimo tokom meseca, ulaznice se prodaju u prvom danu, a za neke i u prvim minutima ili satima prodaje. Deluje nestvarno i neverovatno, ali to su činjenice kojima svedočimo svakog meseca.

foto Narodno pozorište

"Godine vrana"

Karte u "Zvezdari" koštaju od 1.200 do 1.800 dinara, ipak, u velikoj prednosti su gledaoci koji kupuju onlajn. Ne postoji "fond" za ljude koji dolaze na blagajnu, pa stariji sugrađani (nevični upotrebi interneta) moraju da zamole mlađe ukućane da im obezbede ulaznice. Ovo u "Zvezdari" objašnjavaju činjenicom da je njihovo pozorište retko kome "usput", zato su spremni da nevičnima pomognu dajući im telefonom instrukcije kako da obave kupovinu preko interneta.

I u Beogradskom dramskom imaju sličnu pozorišnu politiku. Po sistemu "ko pre devojci, njegova devojka", puštaju u prodaju odmah sve ulaznice i time daju veće šanse onlajn kupcima: tako, dve trećine dolaze do omiljenih naslova preko interneta, a jedna trećina na blagajni.

- Ponekad smo imali tolike gužve da nam je trebalo obezbeđenje da održava red u holu pred blagajnom - otkriva izvršni producent Srđan Obrenović. - Verujem i da je cena (od 1000. do 1.800) prihvatljiva za sve kategorije stanovništva. Najveći hit je "Laž" čijih se šesnaest izvođenja prodalo za 48 sati. Veliko interesovanje je i za rimejk "Ne igraj na Engleze", kao i "Tramvaj zvani želja". Iskustvo u BDP govori da publiku najviše privlače određeni glumci u podeli i zanimljivi naslovi, ali i rediteljska imena ukololiko njihove predstave mogu videti samo na našoj sceni.

Da pomama publike nije samo za novim naslovima, svedoči primer Ateljea 212: iako je "Ljubavno pismo" premijerno izvedeno još pre tri decenije, ulaznice se i danas prodaju za jedan dan.

- U vrhu su i predstave "64", "Rolerkoster" i "Otac", a karte za naše predstave kreću se od 1.000 do 1.500 dinara. Odnos između kupljenih onlajn i na blagajni je 35 prema 65 odsto - kaže Biljana Šego, službenik za odnose sa javnošću u Ateljeu 212.

U Narodnom pozorištu složenija je situacija nego u ostalim teatrima: istu, Veliku scenu dele Drama, Opera i Balet. I svaka od ovih umetnosti ima kod publike svoje favorite među omiljenim naslovima:

- Najveća brzina prodaje je za dramske predstave "Godine vrana" na Velikoj i "Balkanski špijun" na Sceni "Raša Plaović". Ali i prvo izvođenje "Labudovog jezera" u oktobru rasprodato je u roku od jednog sata. Zanimljivost je i da je za "Veliku dramu" koja je na repertoaru već 21 godinu i dalje vlada nesmanjeno interesovanje - otkriva Zdenka Milanović, direktorka marketinga. - Balet "Krcko Oraščić", koji se tradicionalno izvodi u vreme praznika, veliki je fenomen u celom svetu, pa smo ga i mi imali na repertoaru prošle godine u decembru, potom i januaru. Koliko god da je izvođenja, u roku od 24 sata sve je rasprodato! Već sada imamo veliki broj poziva za ovu baletsku predstavu koja se ponovo planira u decembru.

Inače, u nacionalnom teatru širok je raspon cena ulaznica. Od onih za stajaća mesta (300 dinara) namenjenih uglavnom studentima, do 2.500 za nekoliko najboljih sedišta najtraženijih predstava.

- Čim najavimo na sajtu i društvenim mrežama da će početi prodaja, a onda je pustimo onlajn, kreće trka za ulaznice. Ipak, moramo da ispoštujemo i stariju publiku i potrudimo se da svi imaju iste šanse za kupovinu - dodaje Zdenka Milanović. - Takođe, škole i razna udruženja (penzionera, na primer) javljaju se unapred i mi im obezbeđujemo rezervacije kada znamo repertoar za naredni mesec. Inače, pod našim krovom je 120 stajaćih mesta, pa je to prilika za one sa tanjim džepom da dođu do povoljnih ulaznica. Sve u svemu, u Narodnom 60 odsto gledalaca može kupiti karte onlajn, dok ostali tu mogućnost imaju na blagajni.

foto Pozorište na Terazijama

"Mama mia"

Pozorište na Terazijama fenomen je za sebe: naš jedini muzički teatar nema konkurenciju, a zbog nekog od popularnih naslova dolaze i ljudi iz unutrašnjosti.

- Trend koji je bio pre korone nastavio se i posle nje, brzina prodatih ulaznica za novi repertoar (kao i statistika popunjenosti sale u sezoni koja je iznad 90 odsto) pokazuju da je mjuzikl kao pozorišni žanr i dalje jedan od omiljenih u izboru publike. Krajem oktobra kada smo počeli prodaju ulaznica za novembar, u jednom danu prodato je blizu pet hiljada karata. Važan faktor za predstave na Terazijama je i popust od 20 odsto prvog dana prodaje (onlajn i na blagajni), kao i mogućnost biranja željenih mesta, jer posle tog dana gotovo dve trećine repertoara je rasprodato - kaže Ivana Medigović iz Pozorišta na Terazijama.

Ljudi se često bune, nastavlja naša sagovornica, kada ne mogu da kupe ulaznice za željenu predstavu, iako su došli na blagajnu samo nekoliko dana pošto je objavljen repertoar. Sa posebnom pažnjom komuniciramo sa publikom koja nije iz Beograda, a koja nas u velikom broju posećuje. Jer, predstave Pozorišta na Terazijama karakteriše veliki broj učesnika (u proseku 90), kompleksna i velika scenografija, pa ih ređe izvodimo van matične scene zbog tehničkih nemogućnosti.

- Ukoliko moramo da izdvojimo predstave koje se najbrže rasprodaju (praktično u jednom danu), to je svakako planetarni hit Mamma Mia! Njoj se u ovom mesecu pridružuje mjuzikl "Žene na ivici nervnog sloma", čija su sva četiri termina u novembru rasprodata za 48 sati. Komunikacija sa publikom, direktna ili posredna (putem mejlova, društvenih mreža i drugo), konstantna je i nema radno vreme.

Cena ulaznica se u muzičkom teatru kreće od 1.400 do 1.800, uz popust za studente, penzionere i organizovane posete - od 30 do 50 odsto. Kako ističu na Terazijama, vode računa da svaka ciljna grupa dobije svoj deo "kolača", pa se kapacitet sale deli za onlajn kupovinu, onu na blagajni i organizovanu posetu:

- Stalo nam je da nijedan gledalac ne trpi, odnosno da ima podjednaku šansu da dođe do ulaznica.

Karte za rođendan

- TRUDIMO se da izađemo u susret u pronalaženju mesta u sali i kada su u pitanju iznenađenja za rođendane, godišnjice braka ili druge važne datume naših gledalaca. Važan nam je odnos sa publikom i zaista ulažemo sve napore da on bude kvalitetan, precizan i na obostrano zadovoljstvo - naglašava Ivana Medigović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

BRUKA I SRAMOTA: Ovo je Novak Đoković doživeo u Rimu