ODRŽIVI RAZVOJ

BREND POSLODAVCA: Ključ za unapređenje zapošljavanja

BREND POSLODAVCA: Ključ za unapređenje zapošljavanja

BRENDIRANjE poslodavca postaje sve važnije na današnjem konkurentnom tržištu rada. Kada postanete prepoznati i poznati kao atraktivan poslodavac, vaša sposobnost da privučete, zadržite i motivišete talentovane zaposlene značajno se poboljšava.

23. 10. 2023. u 12:21UN cilj 5, 8

PUT KA USPEHU: Strateško planiranje održivog razvoja

PUT KA USPEHU: Strateško planiranje održivog razvoja

USPEŠNO poslovanje podrazumeva sposobnost organizacije da se prilagodi promenljivom i konkurentnom tržištu, da iskoristi svoje resurse i potencijale, da unapredi svoje proizvode ili usluge, da poveća svoju profitabilnost i održivost, kao i da doprinese rešavanju društvenih i ekoloških izazova.

19. 10. 2023. u 17:26UN cilj 16, 17

UPRAVLJANJE OTPADOM I RECIKLAŽA: Ključni aspekti očuvanja okoline i održivog razvoja

UPRAVLJANJE OTPADOM I RECIKLAŽA: Ključni aspekti očuvanja okoline i održivog razvoja

ODGOVORNO upravljanje otpadom i reciklaža predstavljaju jedne od ključnih aspekata očuvanja životne sredine i koncepta održivog razvoja u današnjem svetu. Otpad, koji se neprestano generiše kao nusprodukt ljudskih aktivnosti, ima potencijal da ozbiljno ugrozi našu planetu, ukoliko se ne bude odgovorno upravljalo njime. Reciklaža, s druge strane, predstavlja moćan alat koji nam omogućava da smanjimo uticaj otpada na životnu sredinu, čuvamo prirodne resurse i doprinesemo globalnim naporima za održivost.

12. 10. 2023. u 07:54UN cilj 12, 13

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart

Obeležavanjem Međunarodnog dana „nultog otpada“ UN želi da podstakne pojedince, organizacije i države da prepoznaju i deluju na smanjenje ekološkog otiska.

„Zero waste“ koncept postaje sve važniji jer njegova primena ima za cilj smanjenje otpada, očuvanje resursa i minimiziranje uticaja na životnu sredinu. Neophodno je smanjiti količine otpada na deponijama i u prirodi i promovisati reciklažu i cirkularnu ekonomiju.

Ovogodišnja tema „Ka nultom otpadu u modi i tekstilu“ naglašava potrebu za akcijom u ovom sektoru kako bi se smanjio otpad i unapredila cirkularna rešenja. Brz rast proizvodnje i potrošnje tekstila nadmašuje napore održivosti u sektoru, izazivajući ozbiljne ekološke, ekonomske i društvene uticaje. Proizvodnja odeće se udvostručila od 2000. do 2015. godine, a ipak se u svetu generiše 92 miliona tona tekstilnog otpada. Ovo je jednako kamionu za smeće punom odeće koja se spaljuje ili šalje na deponiju svake sekunde.

Svake godine tekstilni sektor proizvodi 2-8 procenata globalnih emisija gasova staklene bašte i koristi 215 triliona litara vode, što je ekvivalent 86 miliona olimpijskih bazena.

Bez hitne akcije, procenjuje se da će proizvodnja komunalnog otpada porasti na 3,8 milijardi tona godišnje do 2050.

Info tabla

01

Šta označava pojam
"Localvore"?

02

Šta znači pojam Apciklaža?

03

Investiranje
sa uticajem/društveno odgovorno investiranje

04

Šta se podrazumeva pod Zelenim obveznicama?

05

Šta je piroliza?

06

Šta podrazumeva vodeni otisak?