PANDEMIJA POZITIVNO UTICALA NA DOMAĆI TURIZAM: Srbi odmarali u domovini, ove godine očekuje se i više stranih gostiju

Ј. СУБИН

13. 04. 2021. u 12:50

SRBIJA nije zemlja "mora i peska", ali je pandemija pokazala da smo i te kako destinacija gde turisti mogu da provedu kompletan godišnji odmor.

ПАНДЕМИЈА ПОЗИТИВНО УТИЦАЛА НА ДОМАЋИ ТУРИЗАМ: Срби одмарали у домовини, ове године очекује се и више страних гостију

Foto: Tanjug

Zbog zatvorenih granica, najveći broj naših građana je proveo odmor u svojoj zemlji, pa je imao priliku i da je dobro upozna.

Kako nam je rekla Tatjana Matić, ministarka turizma, jedna od retko dobrih vesti u doba pandemije, jeste da je najveći broj građana, zbog zatvorenih granica, odabrao da odmor provede u svojoj zemlji. Ministarka očekuje i da će ovakav trend da se nastavi, sad kada su je bolje upoznali.

- Očekujemo da građani dobar deo svog odmora provedu u Srbiji, jer su upravo domaći gosti, u velikoj meri, doprineli da se ublaže posledice u ovom sektoru - rekla nam je Matićeva. - Tokom prošle letnje sezone, na najposećenijim destinacijama kao što su Zlatibor, Kopaonik, Vrnjačka Banja, Sokobanja i Divčibare, tražio se "krevet više". Naši turisti su pronalazili i destinacije poput Stare planine, Kosjerića, ostalih planina, etno-sela, salaša, jezera, i na tim ugostiteljima je tada bilo da prikažu sve lepote i autentičnost svojih krajeva. Verujemo da su na najpametniji i najunosniji način iskoristili prilive domaćih turista, jer samo zadovoljan gost će se ponovo vratiti na destinaciju i rado će je preporučiti.

Ministarka se nada da će Srbija ove godine imati priliku da ugosti inostrane turiste, ali će cilj biti dalja afirmacija novih turističkih destinacija i ostanak domaćih gostiju u našoj zemlji.

Foto Ministarstvo

- Kada je reč o stranim turistima, od početka izbijanja pandemije, iako su međunarodna putovanja u mnogim zemljama ograničena, granice zatvorene, Srbija nije stala, već se promoviše i priprema za normalizaciju međunarodnog turističkog prometa - naglasila je Matićeva. - U takvim okolnostima, marketing aktivnosti u inostranstvu su pretežno digitalne. Promocije su usmerene na region iz kojeg nam stiže najviše turista, a teritorijalno su nam najbliži. Srbija je ovim turistima dostupna auto-destinacija.

VAKCINACIJA JE PREDUSLOV

GLAVNI preduslov svih očekivanja i ciljeva je isključivo uspešna imunizacija koja jedina može da utiče na slobodno kretanje.

- Trenutno je izvesno da će se definitivno najlakše kretati oni građani koji budu imali digitalnu potvrdu o vakcinaciji - ističe Matićeva. - S obzirom na to da smo jedan od lidera u sprovođenju plana vakcinacije, svakako da postavljamo ciljeve koji će nas vratiti na međunarodno turističko tržište, tamo gde smo stali u 2019. godini.

Prema rečima ministarke Matić, intenzivna digitalna kampanja kreće od 15. aprila. Biće usmerena ka tržištima Turske, Grčke, Mađarske, Bugarske, Rumunije, kao i ka zemljama bivše Jugoslavije.

- Verujemo da će turizam ponovo pokazati svoju elastičnost i kao više puta do sada, oporaviti se brže od ostalih privrednih grana - zaključila je Matićeva.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
DUGOROČNA VREMENSKA PROGNOZA DO KRAJA AVGUSTA: Tek nas čeka pakao i temperaturni rekordi - leto se ne predaje

DUGOROČNA VREMENSKA PROGNOZA DO KRAJA AVGUSTA: Tek nas čeka pakao i temperaturni rekordi - leto se ne predaje

NAJNOVIJA vremenska prognoza evopskih stručnjaka za avgust pokazuje prohladniji početak meseca u centralnim delovima Evrope, ali se već nagoveštava povratak suptropskog grebena i novog talasa vrelog vremena. Usled prisustva niskog pritiska na severu kontinenta, stvaraju se uslovi za novi toplotni talas koji će pogoditi veći deo Evrope, piše Severe Weather Europe.

04. 08. 2025. u 20:19

Komentari (0)

UŽAS: Posle Radakovića i Delibašića, umro i treći akter čuvenog meča Partizan - Porto u Ligi šampiona 2003!