ISTRAŽIVANJE OTKRILO: Koje reči odbijaju ljude od kupovine
KOMPANIJE bi mogle nesvesno da nanesu štetu prodaji svojih proizvoda ukoliko prilikom njihovog predstavljanja koriste sintagmu „veštačka inteligencija“, pokazalo je novo istraživanje.

Foto Shutterstock
-Kad se pomene veštačka inteligencija, ona uglavnom smanjuje emocionalnu povezanost kupca s proizvodom, što onda smanjuje njihovu sklonost da ga kupe. Otkrili smo da emocionalno poverenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode koji koriste veštačku inteligenciju, izjavio je Mesut Čiček, glavni autor studije i asistent na Univerzitetu Vašington Stejt, koji je predvodio istraživanje.
Kako bi proverili kako će potrošači reagovati na sintagmu „veštačka inteligencija“ u opisu proizvoda i usluga, istraživači su sastavili upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama.
Ukupno su obuhvatili 1.000 ispitanika koji su dobili identične opise, na primer, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz „veštačka inteligencija“, a u drugom je bio izostavljen.
Grupa koja je dobila opis s rečima „veštačka inteligencija“ izjavila je kako je manja verovatnoća da će kupiti taj televizor.
-Takođe smo otkrili da je negativna reakcija na pominjanje AI bila još izraženija za proizvode i usluge "visokog rizika”, one kod kojih su ljudi oprezniji kad ih kupuju, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili finansijskih usluga. Budući da neuspeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, pominjanje veštačke inteligencije za opise takvih proizvoda može učiniti potrošače opreznijim i smanjiti šanse da će kupiti dati proizvod, objašnjava Čiček.
On je naveo da su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvek bili isti – proizvodi i usluge koji su u svojim opisima sadržavale reči „veštačka inteligencija“ bili su manje poželjni, preneo je portal „Zimo“.
- Naglašavanje veštačke inteligencije možda neće uvek biti korisno, naročito za visokorizične proizvode. Usredsredite se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte da puno pominjete AI, savetuje Čiček.
Istraživanje je objavljeno u časopisu „Journal of Hospitality Marketing & Management“.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSKI TOP GAN: Piloti ruske severne flote izvode vežbe iznad Barencovog mora
Preporučujemo

"NEĆU MOĆI DA PRISUSTVUJEM DOGAĐAJIMA" Država EU zabranila Ficu prelet do Moskve, traže se alternativne rute
SLOVAČKI premijer Robert Fico je izvestio da Estonija nije dozvolila slovačkom avionu za Rusiju da preleti preko njene teritorije i da se traži alternativni put.
07. 05. 2025. u 21:01

"TO JE SKANDAL!" Orban žestoko udario na Ursulu fon der Lajen zbog Ukrajine
MAĐARSKI premijer Viktor Orban oštro je kritikovao predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen na društvenim mrežama zbog poziva Ukrajini da ubrza pristupanje Evropskoj uniji.
07. 05. 2025. u 15:26

INCIDENT NA EVROVIZIJI: Albanski navijači napali Princa, u grupu navijača uletelo obezbeđenje
PREDSTAVNIK Srbije na Evroviziji u Bazelu, Princ od Vranje završio je prvu probu u Bazelu, koja je protekla veoma burno
08. 05. 2025. u 16:27
Komentari (0)