Rekordan broj naših firmi na najvećem svetskom sajmu prehrambene industrije

Novosti online

10. 10. 2023. u 10:31

PRIVREDNA komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) već tradicionalno organizuju učešće naših kompanija na najvećem Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „ANUGA“ u Kelnu, a ove godine, na dva nacionalna štanda, predstavlja se čak 36 srpskih firmi.

Рекордан број наших фирми на највећем светском сајму прехрамбене индустрије

Foto: PKS

„ANUGA 2023“  održava se  od 7. do 11. oktobra, a kompanije iz Srbije svoju izvoznu ponudu predstavljaju u dve hale - jednoj za gotove proizvode i u drugoj za smrznute.

- Na ovogodišnjem sajmu Srbija  se predstavlja sa rekordnim brojem izlagača na Nacionalnim štandovima, a imajući u vidu kvalitet naše ponude, realno je očekivati veliki broj sastanaka i poslovnih kontakata, kao i dogovore za nove izvozne poslove - ističe Zorana Delić iz PKS.

Na nacionalnom štandu Srbije u Hali gotovih proizvoda izlaže 21 firma: CMANA, Krnjevo; INTERFOOD 60, Čačak; BUDIMKA, Požega; SANUM PER FRUCTUS, Kragujevac; FABRIKA DEČIJE HRANE, Dobanovci; MEDELA, Vrbas;  ACM INT, Beograd; VITAL, Vrbas; RUBIN, Kruševac; AGRANELA, Valjevo; FABRIKA KEKSA I ČOKOLADE BELINA, Beograd; CALIBRO, Topola; ES KOMERC, Pijepolje; THE FUN&FIT COMPANY, Zemun; JAFFA, Crvenka; NS BOMI, Obrenovac; PODGORINA VOĆE, Osečina; PREST, Niš; YUMIS, Niš; MITSIDES POINT, Sremska Mitrovica; CANDY RUSH, Beograd.

Širok je asortiman spskih gotovih proizvoda počev od meda i dijetetskih proizvoda na bazi meda, voćnih sokova, organskih džemova i bez šećera, preko organske testenine, pasterizovanog kiselog programa do čuvenog srpskog ajvara. Tu su i sušeno voće i pečurke, dečija hrana, koncentrati od voća i pirei, konditorski proizvodi, čajno pecivo, čokoladirano voće, vino, musli, granola, ovsene kaše, čokolada.

Na Nacionalnom štandu za zamrznute proizvode, predstavlja se 15 kompanija: PIK BEČEJ, Bečej; ITN GRUP, Zemun; MASTER FRUIT, Beograd; MASLI AGRO, Leskovac; FRIGLO, Sutjeska; FRIGO-PAUN,Požega; EURO FRIGO, Požega; LAKI, Arilje; SWEET HOUSE EXCLUSIVE, Sopot; BMN MALINAS,Požega; DBA PROMET, Arilje; MAMBIKOM AGRAR, Beograd; STAMEVSKI, Stara Pazova; STANIĆ, Arilje; SICOBERRY, Kraljevo sa asortimanom smrznutog voća i povrća, voćnih kaša, voćnih pirea, voćnih topinga, smrznutih torti i kolača.

Cilj ovogodišnjeg nastupa na sajmu je promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije na tržištima pre svega Nemačke i cele Evropske unije, ali i upoznavanje sa svetskim trendovima i inovacijama u prehrambenoj industriji, rekla je Delić.

Sajam pruža mogućnosti srpskim kompanijama da se upoznaju sa novim proizvodima i tehnologijama, pronađu nove poslovne prilike, upoznaju nove dobavljače za evropsko i druga inostrana tržišta, sagledaju svoju poziciju u odnosu na tržišnu utakmicu i konkurenciju, dodaje predstavnica PKS.

Manje šećera, manje veštačkih sastojaka, zamenska mesa i alternativni proteini, super hrana, bez glutena, korišćenje drevnih žitarica i više biljnih i prirodnih aroma samo su neki od trendova koji se predstavljaju na ovogodišnjem sajmu.

I ove godine poseban je fokus na KOŠER proizvodima koja odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane čija potražnja je u porastu, kao i HALAL proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi, a to daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovih proizvoda i veću mogućnost za plasman na različita tržišta.

Privatne robne marke postaju sve češće pouzdani partneri potrošačima, a cena i kvalitet često su ubedljivi argumenti koji kompanije koje rade privatne robne marke vode do uspeha. Robna marka (PL) predstavlja dobru mogućnost za kompanije da uđu u svetski vodeće supermarkete, hipermarkete, distributere i uvoznike. Svest o kvalitetu je takođe ključna tema na „ANUGA 2023“  Ovo takođe uključuje proizvode sa posebnom oznakom porekla ili zaštićenom geografskom oznakom.

Sajam „ANUGA “ je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine u Kelnu. U 2019. godine  7.972 izlagača iz više od 100 zemalja predtavilo je svoje proizvode  pred više od 170.000.

Sajam čini  deset tematskih celina odvojenih po paviljonima – gotovi proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, smrznuti proizvodi, meso i mesne prerađevine, alkoholna i bezalkoholna pića,  topli napitci, pekarski proizvodi, organski proizvodi i ANUGA horeka.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

UČINIĆEMO SVE DA SE KAO ZEMLJA UZDIGNEMO POSLE OVOG UŽASA Vučić položio cveće u školi Vladislav Ribnikar (FOTO)