SPONE ZA SVE LJUDE I EPOHE Obale Dunava kod Novog Sada spajaju tri mosta, a uskoro će ih biti još toliko
NAJTUŽNIJI april Novi Sad je zadesio 1999, kada su avioni NATO srušili sva tri prelaza preko Dunava - Varadinski, Žeželjev i Most slobode.
Ali već naredne godine obnovljen je najpre Varadinski, pet godina kasnije pušten je u saobraćaj novi Most slobode, a 1. septembra 2018. i obnovljena Žeželjeva "ćuprija". Tako su, posle 19 godina, bačka i sremska strana Dunava ponovo trostruko premošćene, a činjenica da Novi Sad ubrzano privredno raste dovela je do toga da se upravo, gotovo istovremeno, grade još tri mosta.
Prvi će "nići" na trasi zapadne obilaznice, drugi nizvodno, na istočnoj strani grada, a treći će praktično iz centra voditi ka Petrovaradinskoj tvrđavi. To znači da će Srpska Atina, do isteka treće decenije 21. veka, imati ukupno šest mostova na moćnoj reci.
Iz Dunava ovih dana izranjaju konture mosta u sastavu Fruškogorskog koridora, a povezivaće auto-put prema Šapcu, preko Iriga, ispod Fruške gore. Biće dug 1.765, širok od 25 do 28, a glavni deo mosta prostiraće se u dužini od 505,75 metara. Radove izvodi kineska kompanija CRBC.
- Novi Sad nikada u istoriji nije istovremeno gradio tri mosta, a oni će biti posebno značajni zbog planiranog preusmeravanja kompletnog tranzitnog saobraćaja van grada. Štaviše, i postojeći prelazi biće znatno rasterećeni - najavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Stvarnost
- VERUJEM da većina Novosađana nije mogla ni da sanja da će se istovremeno graditi dva nova mosta u našem gradu, a da u toku bude i projektovanje trećeg, pešačko-biciklističkog. Novom saobraćajnom infrastrukturom menjamo sveukupni ambijent i kvalitet života u našem gradu podižemo na viši nivo - poručio je doskorašnji čelnik lokalne samouprave, a sada ministar odbrane Miloš Vučević.
Gradi se i most u produžetku novosadskog Bulevara Evrope, čija je izgradnja lane započeta sa sremske obale, a povezaće Novi Sad sa Fruškogorskim koridorom na jugu i auto-putem E-75, odnosno međunarodnim koridorom na severnoj strani grada. Vrednost radova iznosiće 175,5 miliona evra, a ukupna dužina mosta iznosiće 2,4 kilometra i predstavljaće vezu sa Sremskom Kamenicom...
Najzad, pešačko-biciklistički prelaz na postojećim stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, koji izviruju iz Dunava još od kraja Drugog svetskog rata, predstavljaće zajedničku investiciju lokalne samouprave i Pokrajinske vlade. Projekat vredan oko četiri milijarde dinara podrazumevaće i obnovu dela objekta Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem. Most će biti dug 412, a širok 12 metara i njegovom izgradnjom biće trasirana nova, neprekidna pešačko-biciklistička putanja.
Preporučujemo
POPRAVKA KOLOVOZA: Izmena režima saobraćaja u Ledincima, Novom Sadu i Petrovaradinu
31. 10. 2023. u 21:02
ŠOK U UKRAJINI: Zelenski bi mogao da bude optužen, sve će biti poznato posle 20. maja
PREDSEDNIK Ukrajine Vladimir Zelenski bi mogao biti optužen za podrivanje demokratije u Ukrajini nakon što mu mandat istekne 20. maja.
19. 05. 2024. u 08:47
NjUJORK TAJMS: Rusi prešli severnu granicu takvom brzinom i snagom, Ukrajinci bili potpuno iznenađeni
OFANZIVA ruskih snaga na harkovskom pravcu pokazala se toliko brzom i snažnom da im oskudne odbrambene strukture Ukrajine nisu postale prepreka, a osiromašeni redovi ukrajinskih oružanih snaga nisu bili spremni da brane svoje položaje, piše Njujork tajms.
19. 05. 2024. u 07:38
KAKO JE KOSOVO I METOHIJA DOBILO IME? Različito poreklo i velika simbolka - naziv koriste SAMO SRBI
KOSOVO i Metohija veoma su značajan deo srpske istorije i tradicije, ali retki su oni koji znaju kako je tako važno podneblje našeg postanka i identiteta dobilo ime. Obe reči u nazivu nađe južne pokrajine imaju različito poreklo i veliku simboliku.
18. 05. 2024. u 11:47
Komentari (0)