"CRNE RUPE" PRETE PUTNICIMA: Uz tugu se rasplamsao i gnev posle najveće železničke nesreće u Grčkoj
BROJ žrtava najveće železničke nesreće u Grčkoj, kod mesta Tembi, na prilazu Larisi, i dalje raste.
Foto AP
Prema zvaničnom saopštenju grčke Vatrogasne službe do ovog trenutka iz olupina vagon-restorana, koji je najviše stradao, izvučena su još dva ugljenisana tela, pa je sada broj žrtava porastao na 57.
Vatrogasci navode da je sedam tela potpuno ugljenisano, da je 12 tela moguće identifikovati, dok će za preostal biti neophodna DNK analiza. Taj proces se privodi kraju.
Organi Civilne zaštite najavljuju da bi se tokom dana moglo naći još tela pod olupinama voza. Medicinske službe su javile da je 80 odsto žrtava bilo između 19 i 28 godina.
Šef železničke stanice u Larisi, koji je uhapšen, priznao je grešku. Ovaj 59-godišnji službenik, koji je na dužnost stupio početkom januara, priznao je "da nije ključem zatvorio kolosek za teretni voz koji je dolazio iz Soluna i da je to neoprostiva greška".
Foto AP
Ipak, mediji dokumentovano izveštavaju da "Železnica Grčke" u ovom trenutku nema više od 70 odsto putne mreže pokrivene "sistemom daljinskog upravljanja", a da je upravo mesto gde se stravična nesreća dogodila deo tih "crnih rupa", koje praktično moraju službenici da kontrolišu i na kojem ogroman broj semafora nije u funkciji.
Opšte mišljenje je da čovek sa tako malo iskustva, na tako zahtevnom čvorištu, nije smeo da bude sam u smeni. No, protiv šefa stanice Larisa će biti podignuta optužnica za ubistvo iz nehata i ugrožavanje javnog saobraćaja sa smrtnim ishodom, za koje je predviđena kazna od 10 godina do doživotne robije.
Posle ministra ostavke su podneli i svi u hijerarhiji državne železnice, kao i u kompaniji "Helenik trejn". Iz iste kompanije saopštavaju da je sistem kontrole uspostavljen još 2000. godine, ali od tada ne može da se uspostavi pun kapacitet kontrole zbog nekompatibilnih softvera.
Upravo zbog toga se na delu pruge Atina - Solun sve radi "ručno", većina semafora nije u funkciji, jer da jeste ovakva nesreća nikada ne bi bila moguća. Paradoksalno zvuči, ali preskupi sistem je postavljen, ali iz tehničkih razloga ne radi, a isključeni su zastareli semafori koji su mogli da spasu silne živote mladih ljudi.
U međuvremenu, u centralnoj aveniji Singru, gde je sedište kompanije "Helenik trejn", došlo je do žestokih protesta više stotina mladih. Tražili su hitnu reakciju države, kazne za odgovorne i radikalno povećanje bezbednosti na prugama Grčke. Policija je intervenisala i većih sukoba nije bilo.
Zbog takve situacije premijer Kirijakos Micotakis će verovatno pomeriti datum vanrednih izbora. Iako je bio najavljen za 8. april, teško je poverovati da će u ovim okolnostima Micotakis testirati izbornu volju građana i to baš na dan kada će se obeležavati parastos žrtvama tragedije u Tembima.
Svegrčka federacija železničara proglasila je 24-časovni štrajk u znak upozorenja vlastima zbog teškoća i opasnosti sa kojima se susreće u radu.
Preporučujemo
IDENTIFIKOVANA 24 TELA POGINULIH: U sudaru vozova u Grčkoj život izgubilo 57 putnika
03. 03. 2023. u 09:27
BAJATOVIĆ OTKRIO POTENCIJALNE KUPCE NIS-A: "Ruski kapital mora da bude anuliran"
DIREKTOR Srbijagasa Dušan Bajatović izjavio je večeras da prodaju NIS-a Rusima 2008. ne vidi kao loš poslovni potez, ali da ruski kapital u toj kompaniji mora da bude anuliran, jer NIS mora da nastavi da radi, a kao potencijalne kupce NIS-a vidi subjekte iz arapskih zemalja, ali ne isključuje ni evropske, ili američke kompanije.
18. 11. 2025. u 22:27
ZELENSKI ALARMIRAO EVROPU: Rusija će pokrenuti veliku agresiju na kontinent, poznata i godina
UKRAJINSKI predsednik Volodimir Zelenski tvrdi da Rusija planira da pokrene veliku agresiju na evropskom kontinentu 2029. ili 2030. godine, navodeći da na to ukazuje povećana ruska proizvodnja oružja.
13. 11. 2025. u 10:54
TAJ MALI ŽUT BIKINI: Teniserke zapalile net fotkama sa plaže
ARINA Sabalenka i Paula Badosa su u žiži.
18. 11. 2025. u 11:34
Komentari (2)