TREND NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: Deinfulenseri, novi trendseteri
Već godinama influenseri sa različitih društvenih mreža imaju sve veći i veći uticaj na potrošače, postajući nezaobilazni deo marketinške i prodajne strategije poznatih brendova. Kako i ne bi, kada pojedini imaju stotine hiljada, pa i više miliona pratilaca.
Foto Shutterstock
I, dok nasmejani i obučeni u odeću poznatih kreatora raspredaju o tome čiji je vazdušni đon bolji ili zašto je neka maskara baš ta koja je vama neophodna, s leđa im se tiho prikradaju deinfluenseri, počevši da im odgrizaju deo kolača, ali - sa druge strane.
Predstavnici relativno novog trenda kod nas, a i u svetu prisutnog tek nekoliko godina, nazvani su upravo tako, deinfluenseri. Reč je o osobama koje, poput influensera, imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, ali kreiraju sadržaj koji nije afirmativan po pojedine brendove i proizvode, već naprotiv, skreće pažnju na nedostatke kod „izvikanih“ imena. Na taj način pokušavaju svoju publiku da odvrate od kupovine određenog proizvoda a, često, i od kupovine generalno, jer su mahom na strani održive potrošnje i proizvodnje, koja je u suprotnosti sa zagađenjem do kog dolazi zbog tekstilne industrije. Većina deinfluensera na Instagramu, Tik-toku, Jutjubu i Fejsbuku zalaže se za štednju novca koji možete upotrebiti na pametnije načine od kupovine 15. para patika ili petih naočara za sunce, kao i rasipanja prilikom pazarenja precenjene haljine, rumenila, automobila… Ovi novi trendseteri trude se da svojim pratiocima demistifikuju određene proizvode koje njihovi oponenti, influenseri, dižu u nebo, često pokazujući i dokazujući pred kamerama da nisu vredni ni prebijene pare, a ni minuta njihove pažnje. Ukazuju na manjak kvaliteta, originalnosti, greške u tkanju, nepostojanost boja, pa čak i štetnost po zdravlje određenih komada odeće ili obuće, kozmetičkih preparata, šminke, prehrambrenih proizvoda...
S obzirom na to da znamo da influensere (debelo) plaćaju kompanije čije proizvode promovišu na društvenim mrežama, postavlja se pitanje da li neko (recimo konkurentski brendovi) finansira i deinfluensere ili su baš svi oni odabrali da se bave time samo zbog opšteg dobra. Istina je, kao i uvek, negde na sredini.
Preporučujemo
VOLELI SMO OVAJ TREND KUPATILA GODINAMA, a sada dizajneri više ne žele da ga vide
19. 12. 2025. u 17:00
ŠTA SE OVO DEŠAVA U BRISELU? EU ubeđuje Belgiju da prihvati plan koji bi razbesneo Rusiju, vode se razgovori van glavne sale samita
EVROPSKA komisija i Belgija trenutno vode intenzivne razgovore van glavne sale samita kako bi usaglasile najosetljivije delove plana Evropske unije za korišćenje 210 milijardi evra zamrznute ruske imovine u korist Ukrajine, reklo je za Politiko pet diplomata i zvaničnika EU upoznatih sa tokom pregovora.
18. 12. 2025. u 16:38
"SRBE SU RASTRGLI, RASTRGLI SU JEDAN NAROD" Putin žestoko udario po Evropi: Tamo nema civilizacije, samo degradacije!
ISPOSTAVILO se da na Zapadu nema nikakve civilizacije, već samo kontinuirana degradacija, izjavio je predsednik Rusije Vladimir Putin na proširenom kolegijumu Ministarstva odbrane Rusije.
17. 12. 2025. u 13:13
VIDITE SNIMAK - ŠUTIRAJU GA: Vujadin Savić napadnut u Beogradu - usred tržnog centra (VIDEO)
BIVŠI fudbaler Crvene zvezde navodno je napadnut u jednom tržnom centru u Beogradu.
18. 12. 2025. u 22:08
Komentari (0)