"DEMONSKO PILE": U Australiji pronađene kosti potencijalno najveće ptice u istoriji planete (FOTO/VIDEO)

Novosti online

06. 10. 2022. u 22:20

KOSTI nogu koje bi mogle da pripadaju najvećoj ptici u istoriji naše planete otkrivene su na lokalitetu u centralnoj Australiji.

ДЕМОНСКО ПИЛЕ: У Аустралији пронађене кости потенцијално највеће птице у историји планете (ФОТО/ВИДЕО)

Foto: Printskrin Jutjub

Naučnici se nadaju da će, kako dalje budu otkopavali, otkriti druge delove tela i sastaviti kompletniju sliku.  Stirtonova gromovita ptica (Dromornis Stirtoni) je, po rečima paleontologa, „esktremni evolutivni eksperiment“ i neka vrsta skrpljenog pačvorka različitih anatomskih osobina.

Njen preuveličani kljun „iskače“ iz relativno male lobanje, koja se nalazi na visini od tri metra od tla, a sve zajedno teži oko pola tone. Da sve bude još apsurdnije, ovi osam miliona godina stari džinovi su zapravo rođaci modernih kokošaka i pataka. Iako je nesumnjivo da su ova „demonska pilad“ teška kategorija u svetu ptica, precizno merenje njihove veličine od hrpe kostiju neće biti nimalo lako.

Prvi put su ostaci ove masivne neletačice pronađeni u položaju u kom su bili kao deo žive ptice.

- To znači da je leš bio čitav kada je zatrpan. Pronašli smo samo noge jer smo do te dubine došli. Vrlo je verovatno da ćemo veći deo kostura, ako ne i ceo, tek otkriti - kaže paleontolog Adam Jets.

Fosilizovane kosti otkrivene su u rezervatu Alkuta, poznatom lokalitetu oko 190 kilometara severoistočno od Alis Springsa, u kojem je najveća koncentracija ostataka kopnenih kičmenjaka u čitavoj Australiji.

(RTS)