POZORIŠNA KRITIKA - STERIJINO POZORJE: Strašna cena roditeljstva

Драганa Бошковић

05. 06. 2025. u 06:30

ZA naš festival domaćeg dramskog pisca, drama Đorđa Petrovića je izabrana u Glavni program (u režiji Mie Knežević) zbog važne, a u Srbiji minimizirane bolne teme - krađe beba iz porodilišta, u kojoj učestvuju i lekari, i policija.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА - СТЕРИЈИНО ПОЗОРЈЕ: Страшна цена родитељства

foto privatna arhiva

Tome je pridružio još jednu muku - transplantaciju organa, koja je kod nas na vrlo niskim granama. U ekstemporiranom, skokovitom kolažu scena, rediteljka je uspela da u žanru trilera sačini pozorišnu predstavu koje se ne bi postideli ni specijalizovani TV kanali za "doktorske" serije.

Zavirivši u mistifikatorski svet "belih mantila", opet smo saznali da nisu imuni na lovu, da jesu imuni na tuđu bol (akušer, Ninoslav Đorđević), da su spremni i na laž i prevaru, uprkos Hipokritovoj zakletvi, kada doktorkinom (Nevena Rudakijević) detetu hitno treba koštana srž, a majka davaoca (Ivana Jovanović) to odbija...

Ali i da imaju savest, koja ne spava, uprkos odanosti mentoru, i to ih tera u košmar (stažista, Nemanja Bakić)... Policajac (David Tasić Daf) hoće unuče po svaku cenu, kćer ne može da rodi, sitni kriminalac (Miloš Lazić) je savest zbog otimanja tuđe dece utešio potrebom da izdržava svoju porodicu...

Ovo nije drama apsurda. Nije ni horor, sve je spakovano u klaustrofobiju izmučenog roditelja, posle vesti da mu je do tada zdravo i pravo novorođenče umrlo, a ni tela ni izveštaja nema, ili u držanje za slamku spasa majke, dok tinejdžer lebdi između svetova posle saobraćajke...

Ili one, čiji je osmogodišnjak bez odgovarajuće koštane srži...

Mladi lekar se urušava iznutra, rastrzan između odanosti autoritetu i moralnog košmara, pred surovošću kriminalca. Dovoljno je rečeno, da se može zaključiti da je ovakvo istraživanje pisca moglo da odvede i u višekratnu TV seriju, ali i da ima u ovom "posebnom pogledu" istinskog, biblijskog, društvenog, državnog, humanističkog konflikta i za autentičan dramski komad, bez pravog hepienda.

Ansambl Narodnog pozorišta iz Sombora (sa gostom, Milošem Lazićem u ulozi kriminalca) uigrano, pred publikom već naviknutom na njihov visoki standard igre, a podržan izvrsnom scenografijom Daniele Dimitrovske (bolnička čekaonica i stakleni "kavez" unutar nje), u saspensu koji ispunjavaju, osim pomenutih i Dragana Šuša, Danica Grubački, Aleksandar Ristoski i Milijana Makević Mirkov uspeva da pokaže i, nažalost, dokaže, vrhunsku nebrigu, pa i rđavu nameru vlasti i zdravstvenih radnika, problem koji traje i kome se, kad su ukradene bebe u pitanju, ne vidi kraj. Uprkos izvesnom zamoru kod gledalaca, zbog skokovitih scena i praćenja nekoliko simultanih priča i nesumnjivom utisku već viđenog, Mia Knežević, jedna od onih koji svojim umetničkim angažmanom pokušavaju da zatalasaju društvenu žabokrečinu, uspela je da ovaj užas učini scenski i dramski vidljivim i prepoznatim. 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Od razbibrige do pedeset miliona i kuće na moru: Uvek sam mislila da su te karte nameštene