SAVREMENA "HEDA GABLER": Čuveni Ibzenov komad na sceni JDP
IBZENOVA "Heda Gabler" pojaviće se premijerno, posle pola veka od poslednje inscenacije, na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta: u nedelju, 18.maja, u režiji Ive Milošević.
 
                                                                                    foto N.Babić
Drama, mada napisana (i objavljena) davne 1890. godine,ne gubi na aktuelnosti i ubedljivosti "živog" lika glavne junakinje, pa se tako ispunjava piščeva namera da gledaoci Hedu Gabler uvek doživljavaju kao složeno biće sa manama, željama i motivima koji možda nisu uvek jasni na prvi pogled,ali su suštinski deo njenog bića. I ova Ibzenova drama u četiri čina svedoči da je pisac uvek "više bio zainteresovan za likove nego za zaplet", stavljajući u centar svoje pažnje "političku korupciju, izmenjenu ulogu i poziciju žene, psihološke konflikte proizišle iz onemogućene ljubavi i destruktivnih političkih odnosa".
- Postoji kopča sa savremenim trenutkom jer se postavljaju pitanja krize smisla života koju diktiraju malograđanska uverenja u neoliberalnom svetu - ističe rediteljka Iva Milošević. - Zaintrigiralo me je zašto ljudi pristaju da žive po scenarijima za koja imaju racionalna uverenja, umesto da slušaju srce. Danas je na delu konzumerska filozofija, sticanje moći i materijalnih dobara. Sve se svodi na stvaranje savršenog privida, za druge i za javnost. Heda proživljava krizu smisla svog života, u jednom trenutku shvatajući da joj je život promašen.
U naslovnoj ulozi gladaćemo Jovanu Belović za koju kolege imaju samo reči hvale, a Milica Mihajlović ( u ulozi tetke, Julijane Tesman) ističe da je bilo impresivno kako je mlada glumica gradila svoj lik:
- "Kidisala" je na ulogu, od prve do poslednje probe. Potraga za odgovorom na pitanje "koji je đavo toj ženi", možda je bilo i najuzbudljivije u samom procesu, u buktanju nečeg iracionalnog i tajanstvenog. Bilo je uzbudljivo odgonetanje veličanstvenog Ibzenovog komada, tananog i dekadentnog, nastalog u vreme kad smo se mi još rvali sa Turcima...
Joakim Tasić ( Hedin suprug, Jergen Teman) ističe da se kroz likove trojice junaka komad bavi muškom sebičnošću i da, dokle god je takvog egoizma, za žene neće biti slobode. Drugu dvojicu muškaraca (sudiju Braka i Ejlerta Levborga) igraju Nebojša Milovanović i Marko Janketić, a u podeli su i Lenka Petrović i Katarina Veljović. Budući da je komad stavljen u savremen kontekst, takav je i kostim Lane Cvijanović: odražavaće mondenski, visoko građanski i konzumerski svet.
Dramaturg je Vesna Radovanović, scenograf Gorčin Stojanović, kompozitor Vladimir Pejković, dok se komad se radi u prevodu Sofije Bilandžije.
 
                    
                    UKRAJINSKI VOJNICI U KLANICI POKROVSKA: "U gradu je pravi pakao, Rusi doveli sve snage koje mogu"
RUSKA pešadija prodrla je u gradske granice jednog od glavnih strateških ciljeva predsednika Rusije Vladimira Putina, preteći da ga opkoli. Ukrajinske specijalne snage uključile su se u borbe u urbanom području.
29. 10. 2025. u 17:43
 
                    
                    SAD IZDALE GENERALNU DOZVOLU DO APRILA: Odlažu se sankcije ruskoj naftnoj kompaniji
SJEDINjENE Američke Države su danas izdale tzv. "generalnu dozvolu" kojom se privremeno odlažu sankcije Rosnjeftu u Nemačkoj do 29. aprila 2026. godine, objavilo je američko ministarstvo finansija.
29. 10. 2025. u 16:17
 
                    
                    Udala se za 25 leta starijeg čobanina, doživela šok kad je umro
Marsel Amfu je čitav svoj život živeo jednostavno. Njegova kuća nije imala ni struje ni vode. To mu je omogućilo da uštedi ogromne sume novca.
28. 10. 2025. u 21:37
 
                                         
                                         
                                 
                                         
                                         
                                         
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    
                    
Komentari (0)