POZORIŠNA KRITIKA: Junačko s(trpljenje)
ČETVORO bivših studenata izvesnog američkog katoličkog univerziteta se sastaju na partiju kod čuvara kampusa, da roštiljaju, piju i da razgovaraju.

foto privatna arhiva
Strpljivo, pristojno (demokratski?) i dosadno. Američki pisac mlađe generacije, Vil Arberi, i sam član debati nakonjene konzervativne, intelektualne porodice, ovim terapeutskim disputom (bez dramske forme) pokušava da "ispegla" revolt zbog (prvog) izbora Donalda Trampa za predsednika Amerike.
Ovde bi bilo mesto za naširoko (sumnjivo je da bi čitalac imao strpljenja) objašnjavanje o prirodi američkog konzervatizma, kao i o razlikama među partijama, koje birani redsednici predstavljaju. Izlišno je, jer rediteljka, Andrea Pjević, ima drugu nameru - da na ovoj temi iskuša strpljenje publike da sluša(i čuje) beskrajne tirade, koje volšebno podsećaju na Joneskov teatar podsmeha praznoslovlju. Gledalac nema nikakvu kopču sa temom koja se (beskrajno) varira na sceni. Težinu glumačke profesije uspešno dokazuju Džastin (Ivan Mihailović), Kevin (Slaven Došlo), Tereza (Alisa Radaković) i Emili (Luna Pilić), uz dekanku i njihovu bivšu profesorku Đinu (Isidora Minić), koja, ispostaviće se, kao "deus eks mahina" u presudi njihovih stavova, dolazi da vozi kući svoju bolesnu kćer Emili.
U rediteljskom postupku Andree Pjević je prisutna pretencioznost, istog tipa kao što je zahtev za s(trpljenje) publike da nauči kako treba da se mirno razgovara o različitim stavovima. Likovi imaju izvesnu biografiju, koja je skrajnuta (Emili je invalid, ali odbija da govori o svojoj bolesti...), no njihova fizička i karakterna statičnost je, dok pažljivo slušaju onog ko "docira", iste vrste. Periodi američke istorije imaju svoje karakteristike, pa smo, u ovom vremenu, svi svrstani u "heroje doba krize", što smo, svakako, i bili. Čudan repertoarski potez Ateljea 22, proslavljenog svojim atraktivnim izborom dramskih tekstova i njihovom bravuroznom izvedbom čudi i zbog toga, što su se "Junaci doba krize" premijerno odigrali u čast Danu pozorišta, na Velikoj sceni ovog teatra, mada, po svemu, pripadaju Maloj.
Pozorišna kritičarka novosti, dramaturg po profesiji, sve vreme se nije mogla oteti utisku da rediteljka, kao i učesnici u predstavi, tajno likuju zbog šoka, koji će, izvesno, ova predstava da izazove kod onih, koji je budu gledali. Svojom verbalnom glomaznošću, neatraktivnom temom, smirenim mizanscenom, uz efekte zemljotresa i prekida struje, koji ništa ne "unapređuju", predstava "Junaci doba krize" je, možda, dragoceno upozorenje na ubrzanje zemljine kugle, koje nas neurotizuje, kao i lepa privatna zabava za neki intelektualni, dijalogu skloni svet, ali za repertoarsko pozorište, ona je diverzija na strpljenje gledaoca, koji ima pravo da ga se tiče ono što se na sceni događa.

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

SRPSKA POSLA: Nikola Jokić zapanjio svet! Vratio se u Srbiju i uradio OVO (VIDEO)
NIKOLA Jokić je najbolji košarkaš planete, ali dajte mu loptu i biće najbolji u svakom sportu. To je pokazao još jednom.
08. 06. 2025. u 08:54

"PLANIRAM SVOJU SAHRANU" Voditeljka o teškoj bolesti
ZVEZDA rijaliti emisije „The Real Houswives of Beverly Hills“ i voditeljka Tedi Melankamp (43), suočava se s teškom bolešću. Operisala je tumor na mozgu, ali se bolest proširila i na pluća. Tedi je otkrila da njen otac, rok legenda Džon Melankamp (73), već planira njenu sahranu.
15. 06. 2025. u 21:19
Komentari (0)