OTVARANJE VRATA TAJNI: Izložba "Ukrštanje / Teritorija i sopstvo" Mihaela Milunovića u Galeriji legatu Zorić- Čolaković MSUB
IZMEĐU snova i katastrofa, ukratko bi mogla tematski da se sažme serija radova Mihaela Milunovića, nastala proteklih deset i više godina, a kojoj pripadaju slike, crteži, objekti i instalacije, sa izložbe "Ukrštanje / Teritorija i sopstvo", u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića MSU.
Interesovanja ovog umetnika, koji živi i stvara na relaciji Pariz - Beograd, kako ističe kustos izložbe Miroslav Karić, usmerena su ka istraživanju istorijskih i savremenih sociopolitičkih, kulturnih i ideoloških fenomena.
- Milunovićevo temeljno proučavanje društvene i vojne istorije, mitologije, religije, raznolikog umetničkog nasleđa, nauke, sfera popularne i masovne kulture, otvorilo mu je prostor trajnih mogućnosti u reinterpretacijama vizuelnih, idejnih, narativnih sadržaja, na kojima gradi i razvija vrlo specifičan likovni rečnik i autorsku poetiku - naglašava Karić. - Već od najranijih serija slika i crteža, u fokusu umetnikovog zanimanja jeste višeznačnost simbola kao sredstva složene komunikacije između pojedinca, kolektiva i sveta koji ih okružuje, kao način kojim se konstruišu saznanja i identiteti, izražavaju ideologije i karakteristike kulture određene sredine, uspostavljaju psihološke veze sa dubljim slojevima stvarnosti.
Žanrovski, Milunović inspiraciju crpi iz naučnofantastične literature i filma, palp magazina, stripa između dva svetska rata, retrofuturističkih ilustracija, poratnih zapadnih ideološko-propagandnih postera kao i metafizičkog slikarstva i magijskog realizma, primećuje kustos MSU:
- Prizori u kojima se odvijaju paradni marševi i vojno-političke procesije, izvode drevni rituali i obredi, vrše zakulisne radnje i eksperimenti, otvaraju vrata tajnih kabineta, komandnih štabova i laboratorija, protežu pejzaži natkriljeni simbolima civilizacijskog progresa i tehnološkog napretka, ali i mehanizama dominacije i eksploatacije, uvode posmatrača u svojevrstan virtuelni prostor kolektivnih istorijskih iskustava - smatra Karić.
Utopijske i košmarne vizije
KAO jednu od karakteristika Milunovićevih radova, Karić ističe njegova "kritička zasecanja u društvenu realnost savremenog globalnog sveta ozračenog kapitalom, koji ne ostavlja gotovo nikakvu perspektivu u pogledu humane budućnosti". I primećuje da su u njegovom radu pristune turbulentne epohe, društveni usponi i padovi, herojska vremena i umrtvljeni simboli, usahle ideologije, naučna dostignuća, utopijske i košmarne vizije...
Državljanin Francuske i Srbije, Milunović je rođen 1967. u Beogradu, a nakon što je diplomirao u klasi Mome Antonovića i onda i magistrirao na FLU, slikarstvo je specijalizovao u klasi Vladimira Veličkovića na pariskom Bozaru. Bio je laureat Fondacije Renoar, pa je radio i živeo u ateljeu čuvenog impresioniste. Predavao je na umetničkim akademijama u Parizu, Sent Etjenu i na Cetinju, učestvovao na samostalnim i grupnim izložbama u Beogradu, Parizu, Napulju, Kaselu, Milanu, Amsterdamu, Poznanu. Njegovi radovi se nalaze u prestižnim muzejskim zbirkama u zemlji i inostranstvu. Objavljivao je tekstove o savremenoj umetnosti, putopise, eseje...
NEOČEKIVANA IZJAVA BERBOKOVE O HARKOVSKOJ OBLASTI: Bolno priznanje nemačke ministarke
NEMAČKA ministarka spoljnih poslova Analena Berbok priznala je ozbiljne poteškoće za Oružane snage Ukrajine u Harkovskoj oblasti.
18. 05. 2024. u 12:12
ZASTRAŠUJUĆE UPOZORENjE TRAMPA: Treći svetski rat bi mogao izbiti pre predsedničkih izbora u SAD
BIVŠI američki predsednik Donald Tramp izjavio je da bi za pet meseci preostalih do izbora u SAD mogao da izbije treći svetski rat zbog nesposobnosti aktuelnog američkog rukovodstva.
18. 05. 2024. u 09:45
KAKO JE KOSOVO I METOHIJA DOBILO IME? Različito poreklo i velika simbolka - naziv koriste SAMO SRBI
KOSOVO i Metohija veoma su značajan deo srpske istorije i tradicije, ali retki su oni koji znaju kako je tako važno podneblje našeg postanka i identiteta dobilo ime. Obe reči u nazivu nađe južne pokrajine imaju različito poreklo i veliku simboliku.
18. 05. 2024. u 11:47
Komentari (0)