GDE JE STAJAO NIKOLA GRUJIĆ? Treće veštačenje treba da otkloni dilemu odgovornosti za saobraćajku u kojoj je poginuo vojni kadet

Slađana Matić

06. 11. 2025. u 18:10

DVA saobraćajna veštačenja o nesreći na Voždovcu kada je 9. jula 2022. godine Branislav Radoš vozeći pijan automobilom udario Nikolu Grujića (20), vojnog kadeta koji je posle sedam dana preminuo, spore se oko mišljenja gde je u momentu kontakta Grujić stajao, što je važno za određivanje odgovornosti za izazivanje saobraćajne nesreće.

ГДЕ ЈЕ СТАЈАО НИКОЛА ГРУЈИЋ? Треће вештачење треба да отклони дилему одговорности за саобраћајку у којој је погинуо војни кадет

Privatna Arhiva

Procenu komplikuje i to što se na snimku nadzorne kamere ne vidi momenat udarca, već segment pre i posle. Zbog toga će Viši sud u Beogradu, kako je na današnjem suđenju Radošu rekla sudija Marina Anđelković, naložiti da se uradi novo treće veštačenje, koje bi uz mišljenja veštaka medicinske i IT struke trebalo da otkloni ovu dilemu.

Prethodno je na današnjem pretresu saslušan veštak iz Novog Sada Zoran Marković, koji je stava da je za udes odgovoran vozač.

- Kada je vozilo bilo udaljeno 14 metara ili 0,6 sekundi od mesta kontakta, pešak je bio na kolovozu, vidno naget na levu stranu, što znači da je započeo reakciju izmicanja. Za 0,6 sekundi mogao je da se pomeri pola metra. Mesto kontakta automobila i pešaka je van kolovoza, ali ne mogu da isključim da je bilo i na desnoj ivici kolovoza, na liniji razdvajanja kolovozne trake i prilaznog puta benzinskoj pumpi - kazao je veštak Marković, navodeći i da se na osnovu pozicija automobila pre i posle kontakta može izvesti putanja njegovog kretanja i zaključiti da je vozač imao reakciju volanom u levu stranu i da je u jednom trenutku prednji desni deo morao preći ivicu kolovoza.

On je naveo da je Nikola Grujić na kolovoz stupio tri sekunde pre nezgode i da se u tom momentu vozilo kojim je upravljao Radoš nalazilo dovoljno daleko da je pešak mogao oceniti da je silazak sa trotoara na kolovoz da se zaobiđe bandera i kontejner bezbedan.

- Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja pešak može da stupi na kolovoz radi obilaženja neke prepreke, a on je u konkretnom slučaju to uradio kada je mogao da bude uočen od drugih učesnika u saobraćaju, nije ih ometao, nije nijednom svojom radnjom uticao na kretanje i bezbednost drugih. On nije dao doprinos nesreći. Vozač je mogao da ga uoči blagovremeno. Da je vozač držao propisano rastojanje od desne ivice kolovoza ili da se kretao sredinom svoje trake do nesreće ne bi došlo - kategoričan je bio veštak Marković.

Veštak Branko Anđelković, koji se sa još dvojicom kolega radio saobraćajno veštačenje ove nezgode rekao je u sudnici da se ne slaže ni sa jednom Markovićevom rečenicom. On je rekao da je sa kolegom iz komisije pet puta izlazio na lice mesta, da su radili merenja, upoređivanja i provere svog nalaza u realnim razmerama terena. Prema nalazu ove komisije Nikola Grujić je u trenutku udara bio na kolovozu, dok je njegova devojka stajala na prilazu benzinskoj pumpi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

RUSIJA U ŠOKU! Nije ni sanjala da će ovo da doživi, a taman je sve krenulo po njenom! Kremlj odmah reagovao