MEŠTANI PONOSNI NA PRUŽATOVAC: Kosmajski kazan čuva tradiciju

Novosti online

12. 04. 2023. u 11:43

KOMPANIJA Bibli, jedan od domaćih lidera u proizvodnji i preradi mesnih prerađevina, konkuriše za Nagradu Privredne komore Srbije za društveno odgovorno poslovanje „Đorđe Vajafert“ projektom Kosmajski kazan, kojim se promovišu tradicionalni srpski proizvodi, angažuju i afirmišu lokalni proizvođači i čitava zajednica, sa ciljem da manifestacija preraste u tradiciju sela i postane simbol kosmajskog kraja.

МЕШТАНИ ПОНОСНИ НА ПРУЖАТОВАЦ: Космајски казан чува традицију

Foto: PKS

- Manifestaciju Kosmajski kazan organizujemo u krugu našeg preduzeća „Bibli“ u selu Pružatovac koje se nalazi podno planine Kosmaj, a tema je hrana i piće tradicionalnih receptura našeg kraja koja se priprema u kazanima. Motiv je da se oživi selo i da naša kompanija da doprinos kulturnom i društvenom životu sredine u kojoj posluje. Otvaranjem kapija našeg preduzeća, pokrećemo lokalno stanovništvo i uspostavljamo harmoničan odnos između naše kompanije i lokalne zajednice - ukazuje direktor i vlasnik Biblija Gregor Guberinić.

U Pružatovcu ranije nije postajao nikakav kulturni događaj i zato smo došli na ideju da napravimo “Kosmajski kazan”. Manifestacija je povezana sa našom delatnošću i trudimo se da primerom dobre prakse animiramo meštane i u saradnji sa lokalnom zajednicom i Gradskom opštinom Mladenovac promovišemo tradicionalne srpske proizvode, hranu i piće, uz prigodan kulturno umetnički program, navodi Guberinić i dodaje da se tog dana sve služi besplatno.

Kako ističe, motivacija im je oplemenjivanje društvenog života meštana sela Pružatovac i okolnih mesta, promocija malih proizvođača i očuvanje tradicije.

Finansijska sredstva u najvećoj meri obezbeđuje kompanija Bibli, a podrška stiže i od Gradske opštine Mladenovac. Menadžment firme je angažovan dok traju pripreme, a na sam dan manifestacije učestvuje i ceo kolektiv Biblija, i to sa velikim zadovoljstvom, dok se za volontiranje prijavljuje veliki broj meštana. Sugrađani su tog dana, kada Bibli poziva lokalno stanovništvo u svoje dvorište i sve resurse stavlja na raspolaganje sugrađanima, veoma ponosni na svoje selo.

 Gradska opština Mladenovac prepoznala je značaj Kosmajskog kazana i svake godine aktivno učestvuje, pre svega, kroz podršku resora za kulturu i informisanje, resora za poljoprivredu, zaštitu životne sredine i ruralni razvoj, navodi Zoran Jocić, član Veća za kulturu opštine Mladenovac.

- Ljudi se pokrenu, nešto srede u svojim domaćinstvima i u samom selu – kao kad dočekujete goste, uredi se centar sela, umiju okućnice i prilazi, ljudi se svečano obuku.  Verujem da je ova manifestacija najbolji spoj angažmana lokalne samouprave i jedne kompanije - ukazuje Jocić i ističe da je njena posebnost u tome što je firma pokretač, dok je kod većine ostalih projekata to najčešće lokalna zajednica.   

Najveći uspeh Kosmajskog kazana prepoznajemo u tome kada meštani kažu „Naša manifestacija“.

Svi najvažniji događaji u životu čoveka odvijaju se oko kazana – od radosnih do tužnih – u kazanima naš narod priprema najrazličitija jela, od pekmeza, riblje čorbe, gulaša, svadbarskog kupusa, vojničkog pasulja, paprikaša, do rakije.

Kada je u pitanju kulturno umetnički program, trudimo se da angažujemo lokalne stvaraoce, dok se za izložbeni deo pozivaju mali proizvođači iz kraja. Napravi se manja prodajna izložba proizvoda, učesnici nose brendirane majice i kačkete, kaže Jasmina Nedeljković, operativni menadžer Biblija.

Društvena odgovornost u svim segmentima poslovanja Biblija

Kompanija Bibli d.o.o. osnovana je 2009. godine kao preduzeće čija je prvobitna delatnost bila trgovina. Nakon par uspešnih godina, osnivač i vlasnik Gregor Guberinić vidi šansu u proizvodnoj delatnosti i donosi odluku o kupovinu pogona za proizvodnju i preradu mesa u opštini Mladenovac. Već pri stvaranju palete proizvoda, po ukusu i kvalitetu izdvojili su se “čvarci” i “domaća svinjska mast”.

Misija kompanije postaje vraćanje tradicionalnih srpskih proizvoda na mesto koje  im pripada.

Poštujući želje savremenog potrošača, prave inovativni proizvod - čvarak  sa većim sadržajem proteina, a manje masti, kao i različite ukuse čvaraka. Takođe, osmišljena je inovativna ambalaža za pakovanje masti - Doypack sa zatvaračem, kako bi se proizvod približio modernim potrebama u pripremi hrane. Sirovine uvoze iz Holandije, Španije, Mađarske.

Strategija Biblija usmerena je na kvalitet proizvoda i odgovorno poslovanje koje se ogleda u odnosu prema zaposlenima, potrošačima, partnerima i zajednici u kojoj posluju. Istrajnost u odluci da  kvalitet uvek bude na prvom mestu nije poljuljana ni u izazovnim vremenima na globalnom tržištu, jer odgovornim odlukama uspevamo da zadržimo kvalitet naših proizvoda što prepoznaju i kupci, ističe Guberinić.

Brend sa međunarodnom reputacijom osvojio je veliki broj priznanja za kvalitet, a posebno se ponose priznanjem Superior Taste Award koje im je 2018, a potom i 2022. godine u Briselu dodelio International Taste & Quality Institute za Bibli čvarke i svinjsku mast. Visok kvalitet  proizvoda, zdravstvenu ispravnost i bezbednost garantuje poslovanje kompanije u skladu sa HACCP sistemom bezbednosti hrane, kao i primena sistema upravljanja bezbednošću hrane prema zahtevima standarda ISO 22000.

Bibli proizvodi izvoze se u Bosnu i Hercegovinu, Severnu Makedoniju, Bugarsku i Crnu Goru.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KAKO DANAS IZGLEDA ZORAN VANEV: Od Južne pruge do Švice (FOTO)