RODITELjI dece smrtno stradale na pešačkim prelazima širom Srbije dogovorili su se da pokrenu masovnu akciju za hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika. Ova odluka je doneta posle, četvrtog po redu, protestnog skupa u Kragujevcu, kod pešačkog prelaza gde je, 7. decembra 2022. godine, poginula devojčica Nikolina Janković zbog bahate vožnje neodgovornog vozača, a među organizatorima zahteva je i njena majka Vera.
Ako bude bio usvojen zakon, verovatno neće važiti za sinove bogatih i moćnih očeva. Neko će za isto delo da dobije 10 godina zatvora a neko 12 meseci kućnog pritvora...
Upravo tako. Jednom mora da se to preseče i kaže dosta. Uvek je u kriminalogiji sporna razlika između klasičnog ubistva i posledice saobraćajne nesreće...jer u klasičnom ubistvu postoji MOTIV, a kod saobraćajne nesreće ga nema. I to je "olakšavajuća okolnost"? Plač je isti, gubitak je isti, tuga je ista, nesreća za porodicu je ista...zašto bi kazna bila 2-3 put a blaža?
Dajte više da donesemo normalne zakone i da se uredi ova naša napaćena zemlja. Malo li je što nas pritiskaju sa svih strana, još i sami sebe ubijamo iz čistog hira .
Tačno je da smrtni ishod i klasično ubistvo razlikuje (ne)postojanje motiva, ali je mnogo više zajedničkog među njima. U oba slučaja često postoji predumišljaj, jer se za volan pijan ili drogiran seda namerno, gas gazi do poda namerno, skoro svi prekršaji rade namerno, a smrtna posledica u takvim slučajevima je uzročno - posledično vezana sa tim namerama. Mnogi, vezaši, uticajni i moćni pojedinci i "tatini sinovi" su se glatko izvlačili na tu nelogičnu, ogromnu razliku u zaprećenim kaznama za smrt u saobraćaju i smrt u klasičnom kriminalu. A život je jednako ugašen - nečijom opasnom namerom.
Разумем бол родбине за настрадалима али већи део предложених измена закона је погрешан. Наиме, увођење оваквих ограничења је "казна" за све возаче, стварање гужве, веће загађење, ... а бахати ће да раде шта и до сада. Једино целисходно је кажњавати њих а не пооштравати услове за све!
MINISTARKA zaštite životne sredine Sara Pavkov danas je u Nacionalnom parku „Fruška gora“ zajedno sa velikim brojem mladih, kao i zaposlenih u ovom nacionalnom parku, različitim aktivnostima na tri lokacije započela nacionalnu ekološku kampanju za mlade koja se realizuje pod sloganom „Priroda nema alternativu. Zato, deluj i ti!“
KAMIONI na Batrovcima, graničnom prelazu sa Hrvatskom, čekaju dva sata, dok na prelazu kod Šida sa istom državom čekaju 90 minuta, ukazuju informacije Uprave granične policije u 17.15 časova. JP "Putevi Srbije" u saopštenju dodaje i da na prelazu Preševo sa Severnom Makedonijom putnička vozila na ulazu čekaju 50 minuta, a na izlazu oko 30 minuta.
Arhitekta Goran Trajković (55) iz Vranja preminuo je u nedelju u jutarnjim satima u bolnici u Solunu nakon što je tri dana ranije doživeo moždani udar, tokom letovanja u Olimpijadi, saopštili su njegovi prijatelji.
Borča
07.02.2023. 16:17
Ako bude bio usvojen zakon, verovatno neće važiti za sinove bogatih i moćnih očeva. Neko će za isto delo da dobije 10 godina zatvora a neko 12 meseci kućnog pritvora...
Boris Matić
07.02.2023. 16:49
Upravo tako. Jednom mora da se to preseče i kaže dosta. Uvek je u kriminalogiji sporna razlika između klasičnog ubistva i posledice saobraćajne nesreće...jer u klasičnom ubistvu postoji MOTIV, a kod saobraćajne nesreće ga nema. I to je "olakšavajuća okolnost"? Plač je isti, gubitak je isti, tuga je ista, nesreća za porodicu je ista...zašto bi kazna bila 2-3 put a blaža?
Saša
07.02.2023. 17:02
Dajte više da donesemo normalne zakone i da se uredi ova naša napaćena zemlja. Malo li je što nas pritiskaju sa svih strana, još i sami sebe ubijamo iz čistog hira .
Kalesu
07.02.2023. 18:53
Tačno je da smrtni ishod i klasično ubistvo razlikuje (ne)postojanje motiva, ali je mnogo više zajedničkog među njima. U oba slučaja često postoji predumišljaj, jer se za volan pijan ili drogiran seda namerno, gas gazi do poda namerno, skoro svi prekršaji rade namerno, a smrtna posledica u takvim slučajevima je uzročno - posledično vezana sa tim namerama. Mnogi, vezaši, uticajni i moćni pojedinci i "tatini sinovi" su se glatko izvlačili na tu nelogičnu, ogromnu razliku u zaprećenim kaznama za smrt u saobraćaju i smrt u klasičnom kriminalu. A život je jednako ugašen - nečijom opasnom namerom.
Rašo
07.02.2023. 23:46
Разумем бол родбине за настрадалима али већи део предложених измена закона је погрешан. Наиме, увођење оваквих ограничења је "казна" за све возаче, стварање гужве, веће загађење, ... а бахати ће да раде шта и до сада. Једино целисходно је кажњавати њих а не пооштравати услове за све!