NOVA STUDIJA: Hrana bogata kalijumom smanjuje rizik od srčanih oboljenja za 24 odsto
NOVA studija Univerzitetske bolnice u Kopenhagenu pokazala je da konzumiranje hrane bogate kalijumom, poput avokada, banana i spanaća, može da umanji rizik od srčanih oboljenja, hospitalizacije i smrti za 24 odsto.
Foto: Shutterstock
Kalijum povećava količinu soli koju telo crpi iz krvotoka, a jedan od autora studije, Hening Bundgard, rekao je da je ljudsko telo evoluiralo na ishrani bogatoj kalijumom, a siromašnoj natrijumom, ali da se danas konzumira više natrijuma i manje kalijuma.
-Sada težimo ka modernoj ishrani koja se sastoji od prerađene hrane i što je više prerađene, vidimo sve više i više natrijuma u hrani, a manje kalijuma, što znači da se odnos između njih promenio sa 10:1 na 1:2, rekao je on.
Bundgard je napomenuo da je kalijum ključan za srčanu funkciju i da nizak nivo kalijuma povećava rizik od aritmija, srčane insuficijencije i smrti, prenosi Gardijan.
U studiji je učestvovalo 1.200 srčanih pacijenata u Danskoj sa implantabilnim kardioverter defibrilatorima (IKD), od kojih je polovina dobila savete o ishrani kako da povećaju nivo kalijuma.
-Imamo listu (namirnica) koju smo dali pacijentima. Pratili smo opšta uputstva za ishranu, (poznatu kao) piramida namirnica. Bela cvekla, cvekla, kupus i tako dalje su sve dijete bogate kalijumom. Nismo preporučili meso, koje je takođe bogato kalijumom, jer je takođe bogato natrijumom i deluje kontra-reagujući na povećanje kalijuma, rekao je on.
Povećanje nivoa kalijuma u krvi u ishrani povezano je sa značajno manjim rizikom (24 odsto) od srčanih oboljenja, hospitalizacije povezane sa srčanim oboljenjima ili smrti od bilo kog uzroka, pokazali su rezultati.
Studija je predstavljena na kongresu Evropskog kardiološkog društva u Madridu, najvećoj svetskoj kardiološkoj konferenciji, dodaje Gardijan.
(Tanjug)
BONUS VIDEO - Helikopteri Ka-32 i Super puma u akciji gašenja požara u Kamenoj gori
Preporučujemo
KINEZI IZUMELI JESTIVE KUGLICE ZA MRŠAVLjENjE: Sagorevaju masti dok jedete
29. 08. 2025. u 22:20
NAUČNICI SAVETUJU: Ovo je pet razloga zašto bi trebalo da prošetate posle večere
26. 08. 2025. u 21:45
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
SARAJEVSKI MEDIJI BRUJE - VUČIĆ NAS JE SPASIO U ZADNjI ČAS: Omogućio nam da gledamo Svetsko prvenstvo, dok Konaković "bljuje vatru"
SARAJEVSKI Dnevni avaz objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
12. 06. 2026. u 17:33
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
MACA NAPUSTIO PORODIČNI DOM: "Ne mogu više! Rekao sam da je volim i izašao iz stana"
DRAGAN Marinković Maca je nedavno govorio o teškim životnim trenucima tokom rata u Sarajevu kada je trebalo da napusti porodični dom.
12. 06. 2026. u 13:09
Komentari (0)