"POKLON KVOTA" ZA LJUBITELJE FORMULE 1: Australijanac se uzda u sprint u nadi da može do titule
FORMULA 1 se ovog vikenda vraća sa pretposlednjom trkom sezone na stazi u Lusailu, gde se održava četvrti po redu GP Katara.
FOTO: Tanjug/AP
Maks Verstapen je jedini višestruki pobednik ovde sa dve pobede, dok je u konkurenciji konstruktora Red Bul najuspešniji sa istim brojem trijumfa.
Staza je duga 5,419 km, ima 16 krivina i 57 krugova, a najbrži krug drži Lendo Noris – 1:22.384.
Staza je u kalendar ušla 2021. godine, ali je morala da napravi pauzu 2022. zbog Svetskog prvenstva u fudbalu u Kataru. Staza je moderna, brza, sa većinom krivina srednje i visoke brzine, kao i dugom pravom deonicom gde se vozi preko kilometra ubrzanja. To znači da će kvalifikacije biti ključne za pozicije na startu, jer preticanja tokom trke nisu jednostavna.
Pireli je za ovu trku obezbedio C1 za Hard, C2 za Medium i C3 za Soft. FIA je uvela novu direktivu – nijedan tim ne sme da odradi više od 25 krugova sa pneumaticima istog kompaunda, što će dovesti do najmanje dve obavezne smene guma po trci. Ova mera je doneta posle prošlogodišnjih pucanja guma kod više vozača, kada su timovi precenjivali njihovu izdržljivost.
Lendo Noris može ovog vikenda matematički osvojiti titulu sa jednom trkom pre kraja, ali svi ljubitelji Formule 1 se nadaju da će se trka u tri nastaviti do poslednjeg kruga poslednje trke u Abu Dabiju. Prošlog vikenda u Las Vegasu Noris i Oskar Pjastri su bili diskvalifikovani nakon što je post-trkačka kontrola otkrila da im je drvena pločica ispod sedišta bila ispod dozvoljene granice. Ovo je prvi put u istoriji Maklarena da su oba njihova vozača diskvalifikovana u istoj trci.
Maklaren i Red Bul deluju približno izjednačeni pre trke u Kataru. Visoke temperature i specifičnost staze ne idu na ruku Mercedesu ili Ferariju, dok noćna trka ne sprečava asfalt da bude vreo. Pored toga, važan faktor je motor – Verstapen ima potpuno novi motor, dok Noris koristi isti već osam trka, što može uticati na strategiju i rizike za britanskog vozača.
Sa 33 boda na raspolaganju tokom ovog vikenda, uključujući i sprint, titula je i dalje u igri. Svaka greška, odustajanje ili loša pozicija može drastično promeniti rasplet sezone, što obećava jednu od najuzbudljivijih završnica u poslednjih nekoliko godina Formule 1.
Oskar Pjastri je na stazi na kojoj je u prethodnim sezonama imao dobre rezultate, čak i sa prošlogodišnjim ili inferiornim bolidom u odnosu na ovogodišnji. Australijanac je osvojio obe sprint trke 2023. i 2024. godine, a u glavnim trkama uvek je završavao na podijumu.
Temperature, dobra kontrola guma i konfiguracija staze treba da pomognu Pjastriju da se plasira među prva tri mesta u kvalifikacijama za sprint, dok Maklaren i Red Bul ostanu glavni favoriti za dobar start u subotnjoj trci.
NAŠ TIP: Oskar Pjastri Top 3 u kvalifikacijama za sprint (kvota 2,10)
Preporučujemo
PARTIZANOV DžELAT U HRVATSKOJ: Kiprani još nisu primili gol u Ligi konferencije
27. 11. 2025. u 15:22
IDEALNA PRILIKA ZA ZVEZDU: Pobeda nad ranjivim FKSB-om bi bila veliki korak ka nokaut fazi Lige Evrope!
27. 11. 2025. u 08:53 >> 08:53
KAKAV OBRT! Željko Obradović ostaje trener Partizana! Uprava crno-belih odbila da prihvati ostavku!
Burno je u KK Partizan, a "grobari" su s nestrpljenjem čekaju najnovije vesti iz crno-belog tabora. I, one su prilično šokantne. Ali, i za mnoge navijače - radosne.
27. 11. 2025. u 14:22
ŽELjKO OBRADOVIĆ VEĆ DOBIO PONUDU! Bivši trener Partizana bi debelo mogao da naplati odlazak iz Srbije
NIKO nije kao Željko Obradović!
27. 11. 2025. u 08:15
ZAPAD U ŠOKU! Rusija slavi, ovo su čekali od početka rata u Ukrajini
ZANIMLjIVA vest dolazi iz sveta sporta!
27. 11. 2025. u 12:00
Komentari (0)