JOŠ TRI MOSTA PREKO DUNAVA: Novi Sad će u ovoj deceniji udvostručiti broj svojih prelaza na reci
MEĐU desetak najznačajnijih kapitalnih investicija čije je ostvarivanje u toku na području Grada Novog Sada ubrajaju se i tri nova mosta preko Dunava koji će spojiti obale velike evropske reke Prvi biti izgrađen na trasi zapadne obilaznice, drugi će se nalaziti nizvodno na istočnoj strani grada a treći će ići praktično iz gradskog centra ka Petrovaradinskoj tvrđavi.

Pres služba Grada Novog Sada
Ako sve bude teklo po planovima Srpska Atina će tako u narednih nekoliko godina, odnosno tokom ove treće decenije 21. veka, imati ukupno šest dunavskih mostova, čime će drumski transport ljudi i robe u velikoj meri biti olakšan i ubrzan.
Most u produžetku Bulevara Evrope, čija je izgradnja krenula prošle godine sa sremske strane obale, povezaće Novi Sad sa Fruškogorskim koridorom na jugu i auto-putem E-75, odnosno međunarodnim koridorom na severnoj strani grada i značajno će uticati na rasterećenje saobraćajnih tokova.
- Most će svojom pozicijom i planski predviđenim vezama na najefikaasniji način da rastereti najfrekfentnije saobraćajnice Novog Sada – isti nadležni u Gradu.
Taj četvrti novosadski dunavski most je Vlada Srbije, svojim zaključkom od maja 2020. godine, proglasila projektom od posebnog značaja za Republiku pa se njegova izgradnja finansira sredstvima države. Kako je ranije objavljeno, vrednost radova iznosi 175,5 miliona evra.
Ukupna dužina Mosta u produžetku Bulevara Evrope biće 2,4 kilometra. Od toga, navozna rampe biće duge 1.760 metara a glavna mostovska konstrukcija, koja započinje nakon rukavca.
Most će imati dva kolovoza sa po dve saobraćajne trake, kao i obostrane pešačke i biciklističke staze.
Novi pešačko-biciklistički most na postojećim stubovima nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa, koji vire iz reke još od kraja Drugog svetskog rata, zajednička je investicija Grada i Pokrajinske vlade AP Vojvodine.
Započete su aktivnosti na realizaciji tog strateškog projekta vrednog oko četiri milijarde dinara, koji podrazumeva „u paketu“ i obnovu dela objekta Petrovaradinske tvrđave sa Podgrađem.
- Most na postojećim stubovima biće dug 412 metara a širok 12 metara. Njegovom izgradnjom biće trasirana nova neprekidna pešačko-biciklistička putanja a pristup iz svih pravaca biće rešen saobraćajnim petljama, koje će omogućiti konforno kretanje – navedeno je u projektu.
U okviru radova biće i saniran i uređen nekadašnji železnički tunel, ugrađeni liftovi i stepenište i obavljeno niz drugih zahvata, tako da će čitav taj objekat biti izuzetno atraktivan, što će znatno doprineti i turističkim potencijalima grada.
U toku je izrada Idejnog projekta za taj most i ostale planirane radove a nakon toga slede ishodovanje građevinske dozvole i izgradnja.
Istočna obilaznica
NIZVODNO od Novog Sada, između Petrovaradina i Kaća, kineska kompanija CRBC gradi most koji će spojiti budući putni pravac Fruškogorski koridor sa autoputem Beograd-Novi Sad-Subotica. Taj most, ukupno dug 2.267 a širok 28 metara, posebno će biti značajan za teretni saobraćaj.

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

SRPSKA POSLA: Nikola Jokić zapanjio svet! Vratio se u Srbiju i uradio OVO (VIDEO)
NIKOLA Jokić je najbolji košarkaš planete, ali dajte mu loptu i biće najbolji u svakom sportu. To je pokazao još jednom.
08. 06. 2025. u 08:54

ISPOVEST ZA NEVERICU: Usred svadbe u Kraljevu spavala sa sveštenikom - ono što je usledilo još je luđe
ISPOVEST otvara brojna pitanja o granicama morala, slabostima i ljudskoj prirodi. Da li je ona samo žrtva ljubavi ili svesno saučesnik u tuđem grehu?
18. 06. 2025. u 14:33
Komentari (0)