USLOV ZA BRZE PRUGE: Počela rekonstrukcija novosadske Železničke stanice

Ј.СИМИЋ

27. 10. 2021. u 06:21

POSLE jednomesečnih priprema započeta je rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu.

УСЛОВ ЗА БРЗЕ ПРУГЕ: Почела реконструкција новосадске Железничке станице

Foto Infrastrukture železnica Srbije

U toku su radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaža trećeg staničnog koloseka. Dok traju radovi, železnički saobraćaj iz Novog Sada odvijaće se nesmetano po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prema informacijama iz Infrastrukture železnica Srbije, demontirano je i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, desetog i jedanaestog staničnog koloseka. U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad "Ranžirna".

Prva faza radova na rekonstrukciji železničkoj stanici Novi Sad trajaće do prvog kvartala iduće godine kako bi pruga za velike brzine na relaciji Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj. Radovi će se odvijati na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnji novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnoj sanaciji i adaptaciji stanice Novi Sad.

- U staničnoj zgradi predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, a sledi i zamena fasade i stolarije. Postojeći stanični pothodnik, od trećeg do šestog koloseka, biće produžen i modernizovan. Činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojom će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Ukupna korisna dužina pothodnika sa prilaznim stepeništem i liftovima iznosiće oko 800 kvadratnih metara - preciziraju iz Infrastrukture železnica Srbije.

Glavna železnička stanica u Novom Sadu koja se upravo renovira, izgrađena je 1964. godine po projektu Imrea Farkaša u stilu moderne. Nalazi se na magistralnoj pruzi broj 4 (Beograd) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija) između železničke stanice Petrovaradin i rasputnice Sajlovo.

Savremena i svima prilagođena

STANICA će biti prilagođena osobama sa posebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ZAŠTO RAT U UKRAJINI JOŠ TRAJE? Orban krivi Trampa: Nije dovoljno jak! Mađar okrenuo leđa američkom lideru?

ZAŠTO RAT U UKRAJINI JOŠ TRAJE? Orban krivi Trampa: "Nije dovoljno jak!" Mađar okrenuo leđa američkom lideru?

MAĐARSKI premijer Viktor Orban dosad je bio jedan od najvernijih evropskih saveznika Donalda Trampa, posebno kada je reč o ratu u Ukrajini i obećanjima o brzom postizanju mira. Ali tokom vikenda po prvi put javno je kritikovao američkog predsednika, poručivši da Tramp, barem zasad, nije pokazao dovoljno snage da uveri evropske lidere da zaustave rat.

06. 08. 2025. u 16:06

Komentari (0)

PUĆI ĆE MI SRCE! Hakeri jezivo ucenjuju svetsku šampionku iz Srbije: Ne znam koliko još mogu da izdržim!