VOZ KOJI SE NIKADA NE KVARI: Francuzi spremaju istorijske promene na svom superbrzom prevoznom šinskom sredstvu, legendarnom "Te-Že-Ve"
SUPERBRZI vozovi francuske železnice uskoro će dobiti novi, savremeniji izgled. Nova generacija "vozova budućnosti", koja nastaje u proizvodnim halama "Alstoma", omogućiće veći komfor, uštedu energije, a biće povećan i kapacitet putnika.
Foto Printskrin TF1
Istovremeno, inženjeri su ih iz milošte nazvali "vozovima koji se nikad ne kvare", zbog primenjivanja nove, savremene tehnologije.
Od kada je 1981. godine izašla prva, narandžasta verzija, "Te-Že-Ve" je doživeo brojne promene, i u unutrašnjem i na spoljnom izgledu, a najnovija će takođe obilovati izmenama, koje ovde nazivaju "istorijskim".
Struktura novog voza nazvanog "Te-Že-Ve M" je od aluminijuma, pravi se od 97 odsto recikliranog materijala, a čak će vraćati u upotrebu i "višak" energije nastao kočenjem. Nove generacije vozova će primati 20 odsto više putnika, ukupno 740, iako su kompozicije iste dužine. To se postiže tako što je smanjena dužina lokomotiva s obe strane, što ostavlja prostor da se ubaci još jedan vagon.
Mnogo se menja i unutrašnjost. Vagoni će imati mogućnost brze izmene za različite namene, što naročito dolazi do izražaja sada, kada su, u jeku pandemije, velikom brzinom najteži pacijenti morali da se prebacuju u različite regione, zavisno od slobodnih mesta u bolnicama.
Vagon-restorani će se prostirati na dva sprata, imaće velike ekrane na kojima se prikazuju filmovi ili utakmice. Između vagona, inače, više neće postojati vrata.
Novi "Te-Že-Ve" je opremljen i specijalnim sistemom autodijagnostike u realnom vremenu koji nekoliko puta u sekundi proverava da li sve komponente ispravno funkcionišu. Informacije se šalju u centralnu salu gde se analiziraju. Zato ga i zovu "vozom koji se nikad ne kvari". Manji su i troškovi održavanja, za 30 odsto.
"Te-Že-Ve" budućnosti će trošiti i 20 odsto manje energije, zahvaljujući izmenama na dizajnu, pre svega na "nosu" lokomotive, koji je mnogo aerodinamičniji. Prve putnike bi trebalo da primi već 2023. godine. Francuske železnice su od "Alstoma" naručile 100 kompozicija, koje će se isporučivati do 2031. godine.
TUTNjE 320 NA SAT
FRANCUSKE železnice imaju 2.600 kilometara pruge za velike brzine, po čemu su četvrti u svetu, iza Kine, Japana i Južne Koreje. Maksimalna brzina kojom se kreće voz je 320 kilometara na sat. Rekord, inzosi 574,8 kilometara. Na raspolaganju je 412 kompozicija koje svake godine prevezu sto miliona putnika.
Preporučujemo
LABUDOVI ZAUSTAVILI VOZOVE NA SAT VREMENA: Nesvakidašnji događaj na nemačkoj železnici
29. 12. 2020. u 14:11
RUSI OBJAVILI SPISAK NAJVEĆIH NEPRIJATELjA: Evo na kom je mestu Hrvatska
RUSKI ski list „Vzgljad“ sastavio je i u utorak objavio „Rejting neprijateljskih vlada“ kako bi pokazao razliku između država koje se svesno suprotstavljaju Rusiji i onih koje su na tu odluku „protiv njihove volje naterale spoljnopolitičke okolnosti“, prenosi Slobodna Dalmacija.
14. 11. 2025. u 16:54
ZELENSKI ALARMIRAO EVROPU: Rusija će pokrenuti veliku agresiju na kontinent, poznata i godina
UKRAJINSKI predsednik Volodimir Zelenski tvrdi da Rusija planira da pokrene veliku agresiju na evropskom kontinentu 2029. ili 2030. godine, navodeći da na to ukazuje povećana ruska proizvodnja oružja.
13. 11. 2025. u 10:54
Policija uletela na svadbu, HAPSI MLADU - a tek objašnjenje! Ovo je LUDNICA (VIDEO)
ČAK i na najlepšim svadbama ponekad se dese nepredviđene situacije, sitne greške ili čak veći incidenti.
14. 11. 2025. u 16:23
Komentari (0)