NEDOSTAJU PODACI O CRNOJ KUTIJI ĐEĐU ERA: Oglasilo se ministarstvo Južne Koreje
Podaci o letu i diktafoni iz pilotske kabine na avionu Džedžu Er koji se srušio 29. decembra prestali su da snimaju oko četiri minuta pre nego što je avion udario u betonsku konstrukciju na južnokorejskom aerodromu Muan, saopštilo je u subotu ministarstvo saobraćaja.

Foto: Profimedia
Vlasti koje istražuju najgoroj avionskoj nesreći na tlu Južne Koreje u kojoj je poginulo 179 ljudi, planiraju pokrenu detaljniju istragu šta je zapravo dovelo do toga da "crne kutije" prestanu da snimaju, navodi se u saopštenju ministarstva.
Diktafon, koji je prvobitno analiziran, poslat je u laboratoriju američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja nakon što je otkriveno da oštećenom snimaču podataka o letu nedostaju podaci.
Let 7C2216 Đeđu Era koji je krenuo uz Bangkoka za Muan na jugozapadu Južne Koreje, eksplodirao je nakon što je udario u nasip.
Piloti su rekli kontroli vazdušnog saobraćaja da je letelica pretrpela udar ptica i proglasili hitnu situaciju oko četiri minuta pre nego što je pala u nasip eksplodirajući u plamenu, a dva povređena člana posade koja su sedela kod repa aviona su uspešno spaseni.
Svega dva minuta nakon poziva pilota, kontrola vazdušnog saobraćaja je upozorila na "aktivnost ptica" i proglasivši vanredno stanje, piloti su odustali od pokušaja sletanja i započeli obilazak.
Međutim uumesto da se potpuno zaleti, avion Boing 737-800 je napravio oštar zaokret i približio se jednoj pisti aerodroma sa suprotnog kraja, sletevši u sudaru bez raspoređenog stajnog trapa (točkova).
Sim Džej-Dong, bivši istražitelj nesreća u ministarstvu saobraćaja, rekao je da je otkriće podataka ključnih poslednjih minuta koji nedostaju bilo iznenađujuće i sugeriše da je sva struja, uključujući rezervnu, možda prekinuta, što se poprilično retko dešava.
Ministarstvo saobraćaja je saopštilo da će u istrazi biti korišćeni i drugi dostupni podaci i da će to obezbediti da istraga bude transparentna i da se informacije dele sa porodicama žrtava.
Neki članovi porodica žrtava rekli su da ministarstvo saobraćaja ne bi trebalo da preuzme vodeću ulogu u istrazi, već da bi trebalo da uključi nezavisne stručnjake, uključujući i one koje preporučuju porodice, prenosi Tajms.
Istraga o nesreći se takođe fokusirala na nasip, koji je dizajniran da podupre sistem "lokalizatora" koji se koristi za pomoć pri sletanju aviona, uključujući i razlog zašto je izgrađen od tako krutog materijala i tako blizu kraja piste.
Preporučujemo

VIŠA SILA ILI LjUDSKA GREŠKA: Ministarstvo otkrilo mogući uzrok pada aviona u Koreji
30. 12. 2024. u 15:00

POLICIJA DOBILA PRETEĆE MEJLOVE: Preokret u istrazi nesreće na južnokorejskom aerodromu
30. 12. 2024. u 09:11

VERIFIKACIJA IDENTITETA TRAJAĆE ČITAVU NOĆ: Izvučena tela 179 žrtava, 88 identifikovano uz otisak prstiju
29. 12. 2024. u 15:35 >> 15:41

"NEĆU MOĆI DA PRISUSTVUJEM DOGAĐAJIMA" Država EU zabranila Ficu prelet do Moskve, traže se alternativne rute
SLOVAČKI premijer Robert Fico je izvestio da Estonija nije dozvolila slovačkom avionu za Rusiju da preleti preko njene teritorije i da se traži alternativni put.
07. 05. 2025. u 21:01

"TO JE SKANDAL!" Orban žestoko udario na Ursulu fon der Lajen zbog Ukrajine
MAĐARSKI premijer Viktor Orban oštro je kritikovao predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen na društvenim mrežama zbog poziva Ukrajini da ubrza pristupanje Evropskoj uniji.
07. 05. 2025. u 15:26

TAČNA PUTANjA: Kako je Vučić leteo u Moskvu "momkom iz Brazila" - zanimljiva oznaka aviona "YU-SRB"
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić stigao je danas u Moskvu gde će 9. maja prisustvovati vojnoj paradi povodom Dana pobede.
07. 05. 2025. u 17:04
Komentari (0)