ODRŽIVI MARKETING: Put ka budućnosti koja brine o svima
U SAVREMENOM društvu, tema održivosti sve više prožima različite sfere naših života. Dok se često fokusiramo na održive izvore energije ili hrane, koncept održivog marketinga ostaje relativno nepoznat široj javnosti, uprkos njegovoj sve većoj važnosti.

Foto: Shutterstock
Održivi marketing predstavlja pristup poslovanju koji nastoji da usmeri kompanije, brendove i društvo ka održivoj budućnosti. Njegov cilj je da podstakne svest, aspiracije, i akcije koje su neophodne za očuvanje ekonomskih i sociokulturnih sistema. Ovaj oblik marketinga preuzima odgovornost za svoje delovanje, osiguravajući dugoročno blagostanje svih učesnika u procesu, kako navodi Kembridž Institut za održivo liderstvo.
Jednostavno rečeno, marketing je alat koji se koristi za predstavljanje proizvoda i obrazaca potrošnje sa ciljem ostvarivanja profita. U srži održivog marketinga leži poštovanje etičkih načela. On podrazumeva kreiranje i komunikaciju vrednosti u interesu svih koji doprinose uspehu kompanije – od potrošača i klijenata, preko investitora i medija, do organizacija civilnog društva.
- S obzirom na napredak tehnologije i sveprisutnost veštačke inteligencije, potrošači se često osećaju zbunjeno. Zato je ključno da društvo preuzme ulogu regulatora, postavljajući mehanizme zaštite i osiguravajući njihovu primenu- ističe dr Galjina Ognjanov profesorka marketinga na Ekonomskom fakultetu u Beogradu.
Uticaj održivog marketinga
Marketinški stručnjaci moraju da shvate da tradicionalne prakse često doprinose negativnim posledicama. Održivi marketing, s druge strane, zahteva preuzimanje odgovornosti za različite aspekte na koje utiče, uključujući finansijske, fizičke, psihološke, sociološke, kulturne i etičke dimenzije.
Transformacija marketinga ka održivoj budućnosti podrazumeva redefinisanje njegovih ciljeva i uloge. Ovo uključuje promenu u načinu na koji se marketing praktikuje, usmeravanje veština i kompetencija marketinških stručnjaka ka održivosti, te ponovno ulaganje u industrijsku kreativnost i inovacije sa ciljem postizanja održivih rezultata.
Održivi marketing ima značajnu ulogu u pokretanju kompanija i potrošača ka novim ekonomskim obrascima
Uticaj održivog marketinga se ogleda u sledećem:
- Prihvatanje novih paradigmi o profitu i razvoju
- Postizanje organizacionih ciljeva koji doprinose društvenom i ekološkom napretku Merenje važnih faktora i postavljanje pravih ciljeva
- Podsticanje inovacija koje služe društvu
- Mobilizacija svih zainteresovanih strana za podršku održivim praksama
Održivi marketing predstavlja promenu paradigme u smeru koji je u skladu sa potrebama našeg sveta, gde je održivost cilj koji nas ujedinjuje. On nije samo alat za poslovni uspeh već i sredstvo za postizanje dugoročne koristi za celo društvo i planetu. Prepoznavanjem i prihvatanjem svoje odgovornosti, kompanije mogu postati lideri u stvaranju održive budućnosti.

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

SRPSKA POSLA: Nikola Jokić zapanjio svet! Vratio se u Srbiju i uradio OVO (VIDEO)
NIKOLA Jokić je najbolji košarkaš planete, ali dajte mu loptu i biće najbolji u svakom sportu. To je pokazao još jednom.
08. 06. 2025. u 08:54

"PLANIRAM SVOJU SAHRANU" Voditeljka o teškoj bolesti
ZVEZDA rijaliti emisije „The Real Houswives of Beverly Hills“ i voditeljka Tedi Melankamp (43), suočava se s teškom bolešću. Operisala je tumor na mozgu, ali se bolest proširila i na pluća. Tedi je otkrila da njen otac, rok legenda Džon Melankamp (73), već planira njenu sahranu.
15. 06. 2025. u 21:19
Komentari (0)