BREND POSLODAVCA: Ključ za unapređenje zapošljavanja

Novosti online

23. 10. 2023. u 12:21

BRENDIRANjE poslodavca postaje sve važnije na današnjem konkurentnom tržištu rada. Kada postanete prepoznati i poznati kao atraktivan poslodavac, vaša sposobnost da privučete, zadržite i motivišete talentovane zaposlene značajno se poboljšava.

БРЕНД ПОСЛОДАВЦА: Кључ за унапређење запошљавања

Foto unsplash

Uspostavljanje održivog brenda poslodavca nikada nije bilo važnije nego sad. Ljudi, u današnje vreme, na sajtovima za zapošljavanje lako mogu da saznaju više o kompanijama i da odluče u koju vredi uložiti svoje sposobnosti i vreme.

Međutim, različiti benefiti neće biti dovoljni da izgrade kulturu među zaposlenima kojima nedostaje snažan osećaj svrhe, posvećenost višim ciljevima i smislenim praksama održivosti.

Najpoželjniji poslodavci su oni koji imaju finansijsku stabilnost, lideri i oni kod kojih su izbalansirani rad i privatni život.

Većim kompanijama je najveći izazov kako da privuku kvalitetne kandidate i zadrže zaposlene, dok male i srednje kompanije muče organizacioni izazovi

Rezultati globalnih istraživanja nam govore koliko je bitno da je brend poslodavca održiv: 

  • 65% ljudi širom sveta želi da radi za organizaciju koja se bavi društvenom odgovornošću

  • Svaki četvrti zaposleni tražio bi novi posao ako bi otkrio da njihov poslodavac ima loš učinak o pitanjima životne sredine

  • 51% zaposlenih neće raditi za kompaniju koja ne učestvuje u društvenim aktivnostima


Ključni aspekti brenda poslodavca 
 

1. Privlačenje talentovanih kandidata

Kada vas prepoznaju kao uglednog poslodavca sa dobrim radnim praksama i mogućnostima za razvoj zaposlenih privući ćete kvalifikovane kandidate koji žele da ostvare dugoročnu karijeru u vašoj organizaciji. Ljudi često biraju poslodavce koji nude sigurnost zaposlenja i profesionalni razvoj.. Kandidati često istražuju reputaciju kompanije pre nego što se prijave za posao. Pozitivna reputacija  poslodavca koji brine o  dobrobiti zaposlenih privući će kvalifikovane i motivisane kandidate.

2. Zadržavanje zaposlenih

Održavanje brenda poslodavca takođe igra ključnu ulogu u zadržavanju zaposlenih. Kada zaposleni vide svog poslodavca kao uspešnog, zadovoljnog i  podržavajućeg i kada se osećaju prihvaćeno i cenjeno, manje su šanse da će napustiti organizaciju. Ovo smanjuje troškove fluktuacije radne snage i održava kontinuitet u timovima.

3. Povećanje produktivnosti

Dobar brend poslodavca može povećati produktivnost zaposlenih. Zaposleni koji su ponosni na svoju organizaciju i osećaju povezanost s njom često su skloniji pružanju maksimalnog doprinosa na radnom mestu. To rezultira većom efikasnošću i boljim poslovnim rezultatima.

4. Pozitivan uticaj na društvo

Osim internih koristi, održavanje brenda poslodavca ima i pozitivan uticaj na društvo. Poslodavci koji se brinu o svojim zaposlenima i zajednici privlače više pažnje i poštovanja u  javnosti. To može doprineti boljem ugledu organizacije i privući nove talente i klijente.

5. Konkurentska prednost

Napokon, održavanje brenda poslodavca može pružiti konkurentsku prednost na tržištu rada. U situacijama u kojima poslodavci konkurišu za iste talente, oni s jakim brendom poslodavca imaju prednost. To može rezultirati bržim i kvalifikovanijim zapošljavanjem, što je od suštinskog značaja za uspešno poslovanje.

Održavanje brenda poslodavca značajno poboljšava zapošljavanje na više načina. Privlačenje talenata, zadržavanje zaposlenih , povećanje produktivnosti, pozitivan uticaj na društvo i stvaranje konkurentske prednosti su samo neki od benefita. Organizacije koje prepoznaju važnost brige o svom brendu poslodavca ne samo da više privlače kandidate za posao, već i ostvaruju dugoročni uspeh i održiv rast.

Foto: Pixabay

Reputacija u široj javnosti

Informacije o radnoj atmosferi brzo se šire putem društvenih mreža i recenzija na sajtovima za ocenjivanje poslodavaca. Negativna reputacija  može naškoditi brendu kompanije i njenom ugledu u široj javnosti.

Primer dobre prakse kod nas, možemo pronaći u kompaniji NIS, koja je za Projekat “Platforma: Poštovanje, pre svega”, nagrađena na konferenciji HR Experience 2021.godine. U pitanju je integrisan program podrške zaposlenima kada god se osećaju da trpe ili prolaze kroz situacije koje ugrožavaju njihovo dostojanstvo i osećanja. Time je NIS nesumnjivo pokazao svoje održivo poslovanje putem poštovanja UN ciljeva održivog razvoja 8 – dostojanstven rad i ekonomski rast, kao i cilja 5 –rodna ravnopravnost.

Ovakav odnos doneo je NIS-u još jedno priznanje. Naime, ova kompanija je u dva poslednja istraživanja TalentX, koje sprovodi specijalizovani portal Poslovi.infostud, u anketi u kojoj je učestvovalo oko 11.000 ispitanika izabrana za najpoželjnijeg domaćeg poslodavca.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!