NEMA KOČNICE ZA CENE POLOVNJAKA: U Srbiji se uglavnom pazare korišćena kola od 5.000 do 10.000 evra
PRODAJA polovnjaka iz uvoza tokom prva četiri meseca ove godine u Srbiji je bila za 6,5 odsto veća nego u istom periodu lane.

Svako može da nađe svoj model, Foto Z. Jovanović
Rast potražnje pratilo je i poskupljenje ovih vozila od oko pet odsto od početka 2025. Isti trend je prisutan na gotovo svim najvećim tržištima EU odakle nam i stižu polovni automobili. Naši građani dominatno pazare korišćena kola, a loša vest za kupce je da će se povećanje njihovih cena nastaviti.
I nova kola su poskupeli od početka godine za oko 10 procenata. Proizvođači iz Evrope najavljuju da će zbog rigoroznih propisa EU i dalje rasti cene. Sve što se dešava na tržištu novih vozila preliva se na polovna.
Stručnjaci savetuju kupce da ne odlažu planiranu kupovinu četvrotočkaša, jer pojeftinjenja neće biti. Generalni sekretar Asocijacije automobilskih novinara Srbije Petar Živković ističe da će se nastaviti poskupljenje i novih i polovnih vozila.
- Cene polovnjaka će nastaviti da rastu, to diktira tržište Evrope - kaže naš sagovornik. - Narod je očekivao da će nova vozila da pojeftine, ali troškovi proizvodnje su veći zbog novih tehnologija. Sada nema ni običnog automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, ni hibridnog ispod 15.000 evra. To većini građana nije pristupačno i opredeljuju se za kupovinu polovnjaka.

Foto Shutterstock
Korišćena vozila koja se uvoze, kako dodaje, bolja su nego ona koja postoje na našem tržištu. On navodi da naši građani najviše pazare polovne automobile čija je cena od 5.000 do 10.000 evra. I Petar Veličković sa specijalizovanog portala "Polovni automobili" kaže da je gornja granica koju su ljudi spremni da izdvoje za kupovinu polovnjaka 10.000 evra, što su pokazala istraživanja koja su rađena kroz ankete na sajtu. Ona navodi da je pre godinu i po dana najtraženije godiše bilo 2008, ali da se sada najviše prodaju automobili proizvedeni 2010. i 2011. Kako ukazuje Živković, velika je potražnja naših građana i za automobilima koji su stari deceniju, a tih vozila je sve manje na tržištu.
- Sve je teže naći dobar auto star 10 godina, i ta vozila su sve skuplja - kaže Živković. - Kod nas se i dalje uvoze polovni automobili evro 3 i 4, jedina smo država u regionu gde je to još dozvoljeno.
Stručnjaci ukazuju i da je kupovina četvorotočkaša velika investicija i da se ne treba zaletati, već treba biti oprezan. Prema Živkovićevim rečima, mnoga polovna vozila koja stižu na naše tržište nemaju DPF filtere i vazdušne jastuke.

Foto pexels
- Kupci treba da obrate pažnju na to prilikom kupovine - ističe naš sagvoronik. - Svi proveravaju kilometražu, a to je veoma teško utvrditi, jer su to hakeri koji prešteluju i isprave sve u kompjuteru. To se teško može ustanoviti i preko specijalizovanih firmi koje se bave tom proverom. Najbolje je dovesti majstora da proceni. Iskusno oko može da primeti koliko je vožen neki auto, koliko su izlizane papučice, da li je farban, udaran, gitovan... Kupci koji to ne mogu da procene, na meti su prevaranata.
Veličković objašnjava da postoji mnogo faktora koji utiču na odluke prilikom kupovine polovnih automobila, ali prvi i najbitniji je cena.
- Drugi je poreklo vozila i servisna istorija - navodi on. - Kada ljudi kupuju polovni automobil, bitno im je da znaju odakle stiže kako bi znali ko ga je vozio. Ako je bio vlasništvo neke kompanije, možda je prešao više kilometara, ali je verovatno ta kilometraža prava. I servisna istorija je veoma važna jer ljudi izdvajaju dosta novca kako bi kupili automobil, pa im je važno koliko će morati da ulažu kada on postane njihovo vlasništvo.
I luksuznih sve više
TRGOVCI u Srbiji sve više uvoze luksuzne polovnjake, stare tri-četiri godine, jer njima značajno padne cena za godinu dana, pa se uzoznicima isplati - kaže Petar Živković. - Ta vozila kada izlaze iz salona koštaju oko 100.000 do 130.000 evra, a posle godinu dana od 60.000 do 100.000. Takođe, sve se više uvoze polovni hibridni i električni automobili, jer ih kupci traže. Iako je njihov udeo u ukupnoj prodaji mali, ipak je zapažen trend veće potražnje.
U analizi portala "Polovni automobili" navodi se da tržište polovnjaka u EU ostaje ključno za milione građana. I dok nove tehnologije, stroži propisi i napori da se smanji emisija štetnih gasova od saobraćaja oblikuju budućnost automobilizma, stari dobri polovnjaci još dugo neće sići sa evropskih drumova. Za domaće tržište, ovi trendovi znače i nove izazove, jer realno je očekivati da ako se u Evropi nastavi trend rasta cena i naši kupci osete te negativne efekte, pogotovu ako se u obzir uzmu i ostali troškovi prilikom uvoza polovnih automobila, poput troškova transporta, špediterskih usluga i dažbina (ekološka taksa, ispitivanje vozila). Ipak, jedno ostaje sigurno, potražnja za pouzdanim polovnim vozilima ne jenjava.

NIJE NI KUPILA KARTU, NA PLAŽI JOJ PONUDILI BESPLATNU VOŽNjU: Novi detalji tragične smrti Novosađanke u Budvi
TINEJDžERKA je, kako kaže njen blizak prijatelj, bila devojka puna života, imala je mnogo planova za budućnost, a tek je imala 19 godina, i ceo život je bio pred njom, a sada je čitava njena porodica zavijena u crno.
30. 05. 2025. u 14:42

UKRAJINA IZVELA JEDAN OD NAJVEĆIH NAPADA NA RUSIJU: Aerodromi u Moskvi zatvoreni, uništena važna fabrika (VIDEO)
UKRAJINA je tokom noći izvela jedan od najvećih napada dronovima od početka rata, gađajući više ciljeva na teritoriji Rusije. Zbog napada su moskovski aerodromi bili primorani da privremeno obustave rad, što je izazvalo haos u vazdušnom saobraćaju.
28. 05. 2025. u 09:45

POSTOJI DRUGI SNIMAK Koji je uzrok ponašanja devojke stradale u Budvi? Psiholog objašnjava: "Ekstremni strah i fokus da se pobegne"
"ZA TEZU da je beg iz situacije opasne sa suženom svešću više goovri o tome da se radi o ekstremnogm strahu koji može da se protumači kao panika. Ako nije dolazila u takve situacije ne možemo znati da li je sklona tome ako ne zna da li ima napad panike."
30. 05. 2025. u 13:33 >> 13:33
Komentari (0)