SRBIJA I MAĐARSKA SA KINOM GRADE NAJMODERNIJI GRANIČNI PRELAZ: Transportna udruženja pozdravile odluku - Brži prolaz čuva novac privredi
MAĐARSKA i Srbija će, sa kineskim partnerima, graditi najveći, najbezbedniji, najmoderniji i po protoku saobraćaja, najbrži granični prelaz u Evropi. Ovo je rekao mađarski šef diplomatije Peter Sijarto tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga toj zemlji, ističući da je granični prelaz Reske - Horgoš na auto-putu konstantno zakrčen vozilima.

Foto: Avaz
- Ljudi u putničkom saobraćaju često gube po nekoliko sati u redovima, a u teretnom saobraćaju se događa da kamioni stoje danima - naveo je Sijarto.
- Želimo da se to promeni u budućnosti. Zato hoćemo da izgradimo najmoderniji granični prelaz pored postojećeg. Transportna udruženja u Srbiji pozdravljaju ovaj projekat, posebno imajući u vidu da višečasovna čekanja na granici stvaraju dodatne troškove za kompanije i velike gubitke za privredu zemlje.
Kako za "Novosti" objašnjava generalni direktor poslovnog udruženja "Srbijatransport" Goran Aleksić, obim domaće robe koja se vozi drumom u poslednjih nekoliko godina porastao je 56 odsto.
- Osim toga, izgradnja infrastrukturnih objekata, puteva, doprinela je da se tranzit kroz našu zemlju poveća preko 86 procenata - navodi Aleksić.
BDP bi bio veći tri odsto
ČEKANjE na graničnim prelazima postaje prepreka za dalji rast zemlje i trgovinsku razmenu. Analiza Svetske banke pokazuje da ukoliko bi se prosečno vreme potrebno za prelazak granice skratilo na tri sata, BDP bi mogao da poraste za čak tri odsto, u srednjem roku.
- Istovremeno, zajednički prelazi i carinski kapaciteti se nisu značajnije razvijali i nisu pratili povećanje obima saobraćaja. Zato je projekat izgradnje novog graničnog prelaza Reske izuzetno važan i za privredu naše zemlje i transport. Podaci Privredne komore Srbije pokazuju da vreme čekanja na graničnim prelazima sa EU dostiže i 10 časova i duže je od stajanja na prelazima sa zemljama Zapadnog Balkana. Teretna motorna vozila na prelazima sa Hrvatskom i Mađarskom stoje u redovima dugim oko pet kilometara, uz blokiranje saobraćajne trake koja je predviđena za redovni saobraćaj. Vremenski gubici generišu finansijske troškove za kompanije, a zbog usporenih i otežanih tokova snabdevanja i direktnih troškova transportnog sektora značajno se smanjuje konkurentnost proizvoda. Srbija je svesna ovog problema i radi na uspostavljanju tzv. zelenih koridora kojima se pojednostavljuju carinske procedure i stvaraju uslovi za brži i lakši protok robe i smanjile gužve na graničnim prelazima.
Prema rečima Aleksića, može se očekivati da će primena sporazuma sa Kinom, uticati da se značajno poveća obim robe koja se prevozi i broja kamiona.

RASPOREĐENO 110.000 VOJNIKA, RUSI KREĆU U ZAVRŠNI UDAR NA POKROVSK: "Sa time bi mogli zauzeti srednje veliku evropsku državu"
RUSIJA ne pokazuje znakove povlačenja u ratu protiv Ukrajine. Naprotiv, Moskva je pojačala dalekometne udare na ukrajinske gradove i napade duž cele linije fronta. Vojni stručnjaci ističu da je ruska strana usvojila nove taktike, oslanjajući se na masovnu upotrebu dronova i malih diverzantskih jedinica, piše The New York Times.
10. 08. 2025. u 20:18

EVO KO JE TROSTRUKI UBICA IZ GNjILANA: Bio u društvu sa Kurtijem, Osmanijevom i Haradinajem
TRI osobe su ubijene, a nekoliko je ranjeno u pucnjavi koja se dogodila danas u Gnjilanu, dok je osumnjičeni napadač u bekstvu, prenela je Koha. Bolnica u Gnjilanu saopštila je da je na licu mesta konstatovana jedna smrt, a da su dve osobe prebačene u Urgentni centar bez znakova života.
10. 08. 2025. u 18:11

Ovako izgleda kuća Milana Borjana koja je demolirana: Lopov odneo i snimač video nadzora (FOTO)
"HVALA policiji grada Beograda na brzoj reakciji i sjajnom odnosu prema poslu."
11. 08. 2025. u 09:52
Komentari (2)