SRBIJA I MAĐARSKA SA KINOM GRADE NAJMODERNIJI GRANIČNI PRELAZ: Transportna udruženja pozdravile odluku - Brži prolaz čuva novac privredi
MAĐARSKA i Srbija će, sa kineskim partnerima, graditi najveći, najbezbedniji, najmoderniji i po protoku saobraćaja, najbrži granični prelaz u Evropi. Ovo je rekao mađarski šef diplomatije Peter Sijarto tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga toj zemlji, ističući da je granični prelaz Reske - Horgoš na auto-putu konstantno zakrčen vozilima.

Foto: Avaz
- Ljudi u putničkom saobraćaju često gube po nekoliko sati u redovima, a u teretnom saobraćaju se događa da kamioni stoje danima - naveo je Sijarto.
- Želimo da se to promeni u budućnosti. Zato hoćemo da izgradimo najmoderniji granični prelaz pored postojećeg. Transportna udruženja u Srbiji pozdravljaju ovaj projekat, posebno imajući u vidu da višečasovna čekanja na granici stvaraju dodatne troškove za kompanije i velike gubitke za privredu zemlje.
Kako za "Novosti" objašnjava generalni direktor poslovnog udruženja "Srbijatransport" Goran Aleksić, obim domaće robe koja se vozi drumom u poslednjih nekoliko godina porastao je 56 odsto.
- Osim toga, izgradnja infrastrukturnih objekata, puteva, doprinela je da se tranzit kroz našu zemlju poveća preko 86 procenata - navodi Aleksić.
BDP bi bio veći tri odsto
ČEKANjE na graničnim prelazima postaje prepreka za dalji rast zemlje i trgovinsku razmenu. Analiza Svetske banke pokazuje da ukoliko bi se prosečno vreme potrebno za prelazak granice skratilo na tri sata, BDP bi mogao da poraste za čak tri odsto, u srednjem roku.
- Istovremeno, zajednički prelazi i carinski kapaciteti se nisu značajnije razvijali i nisu pratili povećanje obima saobraćaja. Zato je projekat izgradnje novog graničnog prelaza Reske izuzetno važan i za privredu naše zemlje i transport. Podaci Privredne komore Srbije pokazuju da vreme čekanja na graničnim prelazima sa EU dostiže i 10 časova i duže je od stajanja na prelazima sa zemljama Zapadnog Balkana. Teretna motorna vozila na prelazima sa Hrvatskom i Mađarskom stoje u redovima dugim oko pet kilometara, uz blokiranje saobraćajne trake koja je predviđena za redovni saobraćaj. Vremenski gubici generišu finansijske troškove za kompanije, a zbog usporenih i otežanih tokova snabdevanja i direktnih troškova transportnog sektora značajno se smanjuje konkurentnost proizvoda. Srbija je svesna ovog problema i radi na uspostavljanju tzv. zelenih koridora kojima se pojednostavljuju carinske procedure i stvaraju uslovi za brži i lakši protok robe i smanjile gužve na graničnim prelazima.
Prema rečima Aleksića, može se očekivati da će primena sporazuma sa Kinom, uticati da se značajno poveća obim robe koja se prevozi i broja kamiona.

"NEĆU MOĆI DA PRISUSTVUJEM DOGAĐAJIMA" Država EU zabranila Ficu prelet do Moskve, traže se alternativne rute
SLOVAČKI premijer Robert Fico je izvestio da Estonija nije dozvolila slovačkom avionu za Rusiju da preleti preko njene teritorije i da se traži alternativni put.
07. 05. 2025. u 21:01

"TO JE SKANDAL!" Orban žestoko udario na Ursulu fon der Lajen zbog Ukrajine
MAĐARSKI premijer Viktor Orban oštro je kritikovao predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen na društvenim mrežama zbog poziva Ukrajini da ubrza pristupanje Evropskoj uniji.
07. 05. 2025. u 15:26

INCIDENT NA EVROVIZIJI: Albanski navijači napali Princa, u grupu navijača uletelo obezbeđenje
PREDSTAVNIK Srbije na Evroviziji u Bazelu, Princ od Vranje završio je prvu probu u Bazelu, koja je protekla veoma burno
08. 05. 2025. u 16:27
Komentari (2)