SANJAM DA BUDEM PRVI SRBIN U FORMULI 1: Andrija Kostić (16), vozač F4, mlada nada motosporta, iskreno, za "Novosti"

Miljana Lutovac

05. 05. 2025. u 12:21

MLADA nada svetskog motosporta ima 16 godina, prošle godine je bio najmlađi vozač u istoriji Formule 4, a cilj mu je, kako kaže, da bude prvi Srbin u formuli 1 i da jednog dana bude na tronu kao što je to nebrojeno puta bio njegov idol Luis Hamilton, sada zvezde legendarnog "ferarija".

САЊАМ ДА БУДЕМ ПРВИ СРБИН У ФОРМУЛИ 1: Андрија Костић (16), возач Ф4, млада нада мотоспорта, искрено, за Новости

Privatna arhiva

Šesnaestogodišnjak, naš Andrija Kostić, govori za svečani broj "Večernjih novosti" o disciplini, odricanjima, lekcijama, uspesima i o tome kako izgleda put mlade osobe ka vrhu, u svetu brzine i adrenalina.

Andrija je svoj put započeo pre tri godine kada je na nagovor oca prvi put seo u bolid i oprobao se u kartingu. Iako je prvobitno trenirao fudbal, Andrija ističe da je istinsku ljubav prema sportu doživeo tek kada je seo za volan i osetio brzinu.

Iako je dva puta je doživeo prelom ruke, to ga nije obeshrabrilo, naprotiv.

- Talenat je prepoznao moj tata jer je kada sam prvi put seo za volan video da sam veoma brz i da imam dobre reflekse i motoriku. Oduvek sam voleo da gledam Formulu 1, a danas se budim sa željom da postanem prvi Srbin u najbržem cirkusu na svetu - govori mladi Andrija.

Iznenađujuće brzi uspesi i progresija njegovog takmičarskog razvoja, dovela je do toga da je veoma brzo bio spreman za novi izazov - formulu 4.

Majka strahuje

KADA bismo upitali majke kojim bi sportom volele da se njihovo dete bavi, retko koja od njih bi izabrala Formulu, a to potvrđuje i Andrijina priča. Prema njegovim rečima, majka se plaši da ga gleda dok suvereno vlada stazom.

- Majka ponekad izostaje sa trke, ali njena podrška nikad ne manjka - kaže mladi Kostić.

Poslednjih nekoliko godina, Andrija je podredio, priznaje sve ovom sportu.

- Trenutno najviše vremena provodim u Italiji sa ocem, gde svakodnevno treniram. Izazovno je, ali najviše na svetu volim ono što radim i sve dajem za to - ističe Kostić.

Volan na bolidu formule spada u grupu jedne od najkompleksnijih tehničkih naprava, ali i najvećih nepoznanica za prosečnog gledaoca F1. Međutim, Andrija navodi da je lako savladao mnogobrojne komande i da vremenom one postaju rutina.

Pored porodice, ističe ponosno Andrija, iza njega stoji i njegov trener i menadžer Miloš Pavlović, višestruki evropski prvak naše zamlje i prvak sveta u kartingu, što je, priznaje nam, posebna čast. Andrija krupnim koracima gazi ka svom narednom cilju, a to je prelazak u formulu 3.

- Potpisao sam za Šumaherov tim, oni su prepoznali talenat i pozvali me da vozim za njih. Lepo smo krenuli, na stazama u Portugalu zauzeli smo četvrto mesto od 40 vozača. Trudim se i borimo se tokom svake trke za podijum. Više puta sam bio peti u Španiji. Trenutno vozim šampionat Italije koji je po kvalitetu i težini najbolji i zajedno sa timom pokušavmo da osvojimo što veći broj pobeda i da se na kraju popnemo se na tron šampionata - kaže Andrija.

Sebe vidi u crvenom bolidu "Ferarija", ali ističe da je trenutno u timu u kom želi da bude.

- JUES Rejsing, pa oni su najbolji, bili su evropski šampioni prošle godine i pokušaćemo to ponovo da ostvarimo ove - ističe on. - Početkom maja kreće prva trka italijanskog šampionata Formule 4 i prema trenutnom stanju očekujemo podijum na toj trci.

Ova sezona Andriji je donela više uspeha, a najdraži su mu svakako oni ostvareni u Portugalu, kao i dva četvrta mesta tokom zimske serije u Valensiji i Aragonu.

Uzori Nole i Hamilton

ANDRIJA Kostić uzore pronalazi u sedmostrukom šampionu formule 1 Luisu Hamiltonu i najboljem teniseru svih vremena našem Novaku Đokoviću. Ističe da bi najviše voleo da krene njihovim stopama.

- Novak je svetu doneo drugu dimenziju tenisa, a Srbiji pokazao čar tenisa osvajajući najviše vrhove u njemu. Svojim uspesima otvorio je prozor u svet svima nama. Iako kod nas motosport nije previše zastupljen, želeo bih da, isto kao Novak, svojim uspesima motivišem mlađe od sebe da uđu u svet brzine - ističe Andrija.

- Propisi motosporta su izričiti pa tako tek dogodine ostvarujem uslov u pogledu godina za Formulu 3. Može se reći da sam malo poranio. Formulu 4 voze momci od 19 i 20 godina, a ja se takmičim sa njima od svoje 15. godine - rekao je Kostić.

Profesionalni sport sa sobom nosi mnoštvo odricanja, a jedan od prvih "udara" na mlade ljude, je manjak slobodnog vremena za svakodnevne aktivnosti poput učenja, druženja sa prijateljima, pa i igranja igrica. Andrija kaže da se trudi da nadoknadi izgubljeno kad god je Srbiji, ali da to nije lako postići.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NOVOSTI SAZNAJU: Vučić na poslu od 7. maja - ima zakazane sastanke odmah posle Đurđevdana