I PUTNICI BEZ KARTE IMAJU PRAVO NA ODŠTETU Šta da uradite ako se povredite u vozilu javnog prevoza
SVAKI putnik u javnom prevozu je osiguran i ima pravo na naknadu štete ukoliko doživi neku nezgodu. Posle saobraćajne nesreće koja se u ponedeljak ujutro dogodila na Trošarini, kada je povređeno 12 osoba posle sudara autobusa i tramvaja koji je iskočio iz šina, pokrenulo se pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.
Kako objašnjavaju iz GSP "Beograd", svi ljudi koji su u njihovim vozilima osigurani su jedinstvenom polisom osiguranja jedne poznate kompanije.
Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni kada je reč o njihovom osiguranju. Svaki vlasnik prevoznog sredstva koje je namenjeno za javni prevoz poput autobusa, voza, putničkog aviona ili broda, mora da ima zaključenu polisu osiguranja ljudi koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.
- Pravo na naknadu štete ima putnik koji doživi nezgodu, odnosno povredu, ne samo u prevoznom sredstvu nego i kada ulazi, kad se približava tom vozilu ili kada izlazi, odnosno samo što je napustio prevoz - rekao je Okanović.
Prijava povreda
IZ JKP GSP "Beograd" kažu da su u slučaju povrede putnici u obavezi da svoje povrede prijave Centru za upravljanje saobraćajem na telefon 366-4040, a svoja prava putnici ostvaruju kod osiguravača u Ustaničkoj 128.
Prilikom podnošenja zahteva potrebno je priložiti fotokopiju lekarske dokumentacije, detaljnu izjavu o načinu povređivanja, druge dokaze o povredi ukoliko isti postoje, kao i ličnu kartu i karticu tekućeg računa.
Status putnika imaju i oni koji čak nemaju kupljenu kartu, te i oni imaju pravo na naknadu štete ako im se nešto dogodi u sredstvu javnog prevoza. Okanović ističe da postoji i drugi način osiguranja, a to je klasični vid odgovornosti.
- Ako neko napravi saobraćajnu nezgodu, on je dužan da nadoknadi štetu svima koji su povređeni u toj nesreći. Odnosno, ako neki automobil naglo zakoči, a zatim i autobus zbog njega naglo zakači a putnik padne i povredi se, onda taj putnik ima pravo da se obrati osiguranju tog automobila koji je naglo zakočio - objašnjava Okanović.
On kaže da je naknada štete ostvariva u slučaju povreda, pogoršanja zdravstvenog stanja, u slučaju smrti što se odnosi na članove porodice, ali i na predmete koji se nalaze kod putnika poput naočara, mobilnog telefona...
Preporučujemo
JOŠ NISTE ODLUČILI GDE ĆETE NA LETOVANjE? Kontiki vas vodi u Tunis po neverovatno niskim cenama
LETOVANjE u Tunisu pruža idealnu kombinaciju prelepih plaža, kulturnih iskustava, sigurnosti i pristupačnosti, što ga čini savršenim izborom za porodični odmor. Sa raznovrsnim opcijama smeštaja, aktivnostima za decu i povoljnim cenama, Tunis nudi nezaboravno iskustvo za celu porodicu.
11. 06. 2024. u 13:00
UKRAJINA GAĐALA LUGANSK AMERIČKIM RAKETAMA: Više mrtvih i desetine ranjenih - žestoka reakcija Moskve (FOTO/VIDEO)
MINISTARSTVO odbrane Rusije optužilo je danas ukrajinsku vojsku da je u napadu na Lugansk koristila pet projektila "atakams" koje su Kijevu isporučile SAD.
07. 06. 2024. u 13:37
DAO OTKAZ U "GRANDU": Radu sam izbacio, a Popović me pitao "Šta glumiš?" Jednom su me batinaši čekali...
GORAN Čomor omiljen je među publikom pa i poznat po svom oštrom jeziku, te se ne isplati stati mu na žulj.
11. 06. 2024. u 16:49
Komentari (0)