ПОЗОРИШНА КРИТИКА: "Аријела Ф." и остало
ДРУГА, и последња представа Пролога 54. Битефа "Бити Аријела Ф.", швајцарског "видеографа" Симона Сена, у продукцији Театра Види из Лозане, расправља о онтолошким, правним, етичким, родним, идентитетским питањима употребе дигиталног тела извесне Аријеле Ф., купљеног на интернету.

Новости
"Узнемирујуће" искуство уласка у женско тело и неограничене могућности употребе истог, уз укључивање правника, терапеута, саме Аријеле Ф., Симон Сен дели са публиком непосредно, показујући своје нашминкано (бесполно?) лице на екрану, показујући (из солидарности са Аријелом Ф.?) своје голо тело на сцени, препричавајући своје истраживање, на крају и позивајући Аријелу Ф. уживо на видео-линку, да одговара на питања гледалаца у сали...
Питања су уопштена, "назор" духовита, наивна, и Аријелини одговори су, јасно је, такође на нивоу телевизијског ријалитија боље врсте. За разлику од прве представе, "Долина језе", која отвара питање апокалиптичне могућности увођења киборга у драмску уметност, "Бити Аријела Ф." је сирово искуство уметника, који тражи тему за следећу "представу", и ово што показује је његов work in progress, па се и публика тако осећа ускраћеном за позоришни доживљај.
Битеф је, са својим оснивачем, из познатих епидемијских разлога, одлучио да, уз дебату о живом и дигиталном позоришту, Филозофски театар, промоцију књиге Вере Коњовић "Чекајући Битеф" и пратећу представу "Циркусфере", овогодишње издање назове Прологом 54. Битефа, који ће се спојити са 55, идуће године. Надајмо се. Испред Битеф театра и у њему, фестивалска атмосфера није изостала. Колико је било безбедно, видеће се за десетак дана, мере су биле предузете. Две представе, које су приказане, указале су на тему позоришта без живог човека на сцени, без страсти, коју, преко рампе, жив глумац поклања живом гледаоцу...
Шта год рекли, Битеф ће и даље ићи својим путем. "Узнемирујуће искуство", како га је дефинисао Симон Сен, у Београду се догађа сваког септембра, без обзира на Битефов поднаслов, програм, лажне или праве субверзивности по политичким, полним, уметничким питањима. Одавно је то престао да буде фестивал авангардног позоришта, из простог разлога, што је и сам тај појам изгубио значај у поплави пројеката из различитих уметности, које се из године у годину нуде у Битефовом програму.
Данас, то је фенси градско догађање, необичних појава на сцени и у гледалишту, које ретко даје повод за расправу о драмском театру. Своје теме редовно скреће на нове појаве, као што су представе без глумаца, киборзи, аватари, гласови, или предавачи, уместо драмских глумаца.
А то би, можда, требало да буде само пратећи програм феште, која хоће да покаже светски пресек позоришног тренутка. А то, дефинитивно, нису само необичности.
Да парафразирамо: театар, ипак, није само њихов. Мало је (...) и наш!
Препоручујемо

ПОЗОРИШНА КРИТИКА - Пролог 54. Битефа: "Да ли смо случајно постали људи?"
14. 09. 2020. у 13:45

ЈЕДНА ОД НАЈБЛИЖИХ ТРАМПОВИХ САРАДНИЦА ШОКИРАЛА: Ванземаљци постоје, поделићемо истину са народом
ДИРЕКТОРКА националне обавештајне службе (ДНИ) Тулси Габард рекла је да верује у постојање ванземаљаца, али је истакла да мора да буде "опрезна" у вези с оним што износи у јавност, будући да има приступ великом броју поверљивих информација.
06. 08. 2025. у 17:35

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

ИМАО 609 КГ, ДАНАС 68: Невероватно КАКО сад изгледа некад најтежи тинејџер света и други најтежи човек у историји (ФОТО)
ПРЕ више од десет година, име Калид Бин Мохсен Шари из Саудијске Арабије обишло је свет када је постао познат као најдебљи тинејџер на планети, а уједно и други најтежи човек свих времена.
09. 08. 2025. у 12:33
Коментари (0)