ОВАЈ ЧОВЕК ЗАРАЂУЈЕ 100.000 EVRA месечно НА ЛАК НАЧИН! Буквално може свако да ради, а не треба вам ни неко посебно знање
Док већина људи градске гужве доживљава као свакодневни стрес, један Њујорчанин их је претворио у уносан посао. Његово "оружје" није ни волан ни управљач – већ паметни телефон и оштро око за законске прекршаје.

Фото Shutterstock
У склопу еколошке иницијативе за борбу против загађења ваздуха, градске власти Њујорка покренуле су програм који омогућава грађанима да пријављују камионе и аутобусе чији мотори раде у празном ходу дуже него што је дозвољено. Заузврат, пријављивачи добијају четвртину изречене новчане казне. И док се некима овај систем можда чини небитним, један човек познат под надимком Стреетер показао је колико озбиљно може да се приступи овом "послу" – и колико новца може да се заради.
Стреетер свакодневно проводи сате на бициклу, обилази улице Њујорка и тражи камионе који дуже од дозвољеног стоје са упаљеним мотором. Његова метода је једноставна, али прецизна – снимити видео прекршаја, забележити регистарски број и све послати надлежној градској служби путем званичне платформе. Иако каже да му је екологија главни мотив, не крије да му је ова активност прошле године донела више од 100.000 долара прихода, што је више него што многи зарађују на редовним пословима.
Правила су јасна, зарада конкретна
Према важећим правилима града, мотор не сме да ради у празном ходу дуже од три минута, осим ако се возило не користи за укрцавање или искрцавање путника. Казне за прекршиоце крећу се од 350 до 600 долара, а пријављивач добија 25 одсто од казне. Правила се, међутим, односе искључиво на приватне и комерцијалне аутобусе и камионе – не и на возила у власништву града.
Овакав програм постоји већ годинама, а о њему су раније писали и амерички медији. Неки грађани у овој иницијативи виде прилику за борбу против загађења које им нарушава здравље, док други желе да допринесу стварању чистијег града.
Није без ризика
Иако на папиру делује једноставно, у пракси "лов" на возила у празном ходу није без опасности. Стреетер и други активисти који се баве истим послом више пута су доживели увреде, претње, па чак и физичке нападе од стране возача који сматрају да су им „за петама“. Неке камионџије овакав систем називају „ловом на главе“, а не бригом за животну средину.
Упркос критикама, програм се и даље шири и подстиче грађане да се укључе у борбу за чистији ваздух. Док једни у томе виде прилику за позитивну промену, други у свему виде симбол претеране контроле. Али једно је сигурно – граница између грађанске иницијативе и хонорарног инспектора у Њујорку никад није била тања.
Курир/Дневно

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

ИСТИНА О БЕБЕКОВОМ ПОРЕКЛУ: Демантовао погрешне информације
ПЕВАЧ Жељко Бебек прославио се у бенду Бијело дугме, а онда је низао успехе и у соло каријери. Он је деценијама на јавној сцени, а мало ко зна да његово име није Жељко.
25. 06. 2025. у 16:30
Коментари (0)