ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Левичари дувају, десничари пију...
ИСПРЕД пројекције свог мрачног стања свести, густе шуме (сценографија Јасмина Холбус, костим Борис Чакширан), са падином "спаљене земље", где држи камп за децу са хендикепом (у борби за еколошку чистоту), награђиваном професору Карлу (Светозар Цветковић) је све јасно и заморно.
фото Приватна архива
Он ће се грубо обрачунати јаким (погрешним) аргументима и са својом левичарски "освешћеном" кћери (упечатљива Наталија Степановић), као и са новопеченим доктором наука, Марком (Дејан Дедић), у коначном обрачуну због злостављања у детињству...
Светозар Цветковић, глумац специјализован и најчешће биран за улоге хладних, не разумних, лажно надмоћних интелектуалаца (очева, педагога) овога пута додаје јад својој интерпретацији симбола успеха, моћи и злочина, који, кад је злостављање слабијих у питању, редовно егзистирају заједно. Уз Марков језив крик, којим се ослобађа Карлове доминације из давнина, која му је уништавала живот, професор, стар и усамљен, са тла одговара прималним криком, јецајем, налик на дечије цвиљење. Нема у српском глумишту много уметника, који би са покрићем, хируршки прецизно, са изврсно пласираном первертираном интелектуалном хладноћом могли тако да обликују Карла, симбола модерне цивилизације, засноване на односу моћи и покоравања. Вера (Дубравка Мијатовић), Карлова супруга, такође је, у вештој, минималистичкој, али трилерски одлично градираној режији Сање Митровић, врло успешно показала да је блискост далеко од протоколарних, наоко добрих односа међу интелектуалцима више класе и да је то тешка болест. Дејан Дедић, излазећи непрестано из публике у своје сцене, као један од многих, свом јунаку, Марку, вешто је допустио да буде и слаб (заборавио је сопствено дете у врелим колима), и свесно надмоћан, кад оптужује свог злостављача. Ана (Јелена Илић) је његова супруга, ретка из "министарства силе", полиције, којој та моћ није помутила емоцију. Милица Јаневски, "жена које нема", јер је функција мајке још једног "обележеног" детета, конобарица, математичарка и изабрана да посади, са Марком, дрво на згаришту, да би се живот поново зачео, пословично је истинита и сликовита. Ђуро Брстина се, у неколико улога (Полицајац, Дечак са екрана, Возач) добро уклопио у болну анамнезу злочина без краја. Бранку Петрић (Бака, Газдарица, Катарина) је редитељка драмски форматирала као узалудну топлину, која греје и светли ка универзуму, али је присутни не виде.
У добром тексту "Нестајање", хрватског савременог писца Томислава Зајеца, тачно се анализира феномен уништавања, затирања, ишчезнућа, којим се људски мозак брани од смртоносне трауме. Његови ликови су животворни, на болан и дневно препознатљив начин, упркос томе што су нам приказани готово без сопствених мотива, због којих су то што су постали, нарочито Карло, јер је прича о његовој мајци крајње минимизована и скрајнута...
Хвала ауторима на хепиенду!
"ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО" Захарова упутила мистериозну поруку Западу
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова изјавила је данас да су западне земље забринуте због тога каква би још нова испитивања оружја Русија могла да спроведе након демонстрације ракете "Буревестник".
01. 11. 2025. у 19:52
САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.
29. 10. 2025. у 16:17
АЦА УДАРИО НА НЕДУ: Родила се у ТРИ града - она је медицински феномен!
ПЕВАЧ Аца Лукас поново је изазвао велику пажњу јавности када је гостовао у подкасту „Б-13“ код македонског шоумена Бојана Јовановског, познатијег као Боки 13, и жестоко критиковао певачицу Неду Украден. У свом препознатљивом стилу, без длаке на језику, Лукас је коментарисао, како тврди, „вишеструки идентитет“ своје колегинице.
04. 11. 2025. у 12:33
Коментари (0)