НОВОСТИ УЖИВО ИЗБОРИ 2024 СА ЛИЦА МЕСТА

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Кинески историјски трилер

Драгана Бошковић

20. 05. 2024. у 05:00

ЈУГОСЛОВЕНСКО драмско позориште је, угостивши Пекиншко на­родно уметничко позориште, омогућило да радознали гледалац упозна како драмско писање нобеловца Мо Јена, тако и специ­фичан уметнички израз, који негује "Пекиншка народна школа уметничке драме".

фото Приватна архива

"Убица Ђинг Ке" је, на фону историјских догађања из времена кинеских Зараћених држава (475-221 пре н. е.) узбудљиви психо­лошки трилер, који шекспировски анализира дилему мачеваоца Ђинг Кеа (Ванг Бан), да ли да изврши обећање дато принцу Дану (Јен Жуи) и убије краља Ћина (Ли По), који је принца некада зато­чио, а сад прети да завлада и Дановим територијама. Асоцијација на Шекспира је много - од хамлетовске дилеме Ђинг Кеа, да ли да учини злочин и да ли је за то кадар, до врло добро разрађе­ног утицаја кокубине (врло добра Ли Сијаоменг), кинеске Леди Магбет у животу главног јунака драме. У врло функционалној, а монументалној сценографији (сценограф Шен Ао), уз значајни ак­ценат сценског светла (Менг Бин), редитељ Жен Минг је радњом трилера из кинеске историје успео да заинтересује и савременог гедаоца, који не познаје чињенице из кинеске историје, да би унапред знао крај комада. Напротив, драматуршки поступак Мо Јена нас води кроз врло модеран, непредвидив саспенс, увер­љиви кошмар скромног мешетара Ђинг Кеа, коме је, изненада, наметнута улога хероја, за коју мора да се избори својим (непостојећим) јунаштвом. Велика заслуга за психолошки уверљиву хамлетовску дилему, из које ће произаћи неочекиван исход, при­пада изврсном тумачу Ђинг Кеа, глумцу Ванг Бану. Овај уметник је, упркос за нас помало превише јарким глумачким изразом, успео да увуче у своју сталну несаницу и овдашњег савременог гледаоца, који, ваљда, такође жели да постане јунак свога доба. Да ли ће га историја памтити, као једног међу многобројним мачеваоцима, убицама тирана, колебљивом антијунаку предочава дилему дворска конкубина, коју му је принц Дан послао на дар. Ако не убије краља, а покаже да је то могао да учини, можда ће тиме заузети у историји јединствено место... Љубав, која се међу њима рађа, ипак не води љубавнике до срећног краја.

Дуг савременом постдрамском театру, чијег одјека има у овој, наоко традиционалој кинеској историјској драми са историјском темом је и сам почетак, када глумци, на просценијуму, у специ­фичној кланици за псе, где започиње радња, говоре да су у Југословенском драмском позоришту и да је у питању позоришна представа. Ово скоро брехтовско искакање из драмског у епско се догађа неколико пута, увек примерено радњи.

Сви актери историјског догађања су, са импресивном концентрацијом, са­чинили фреску дворских и народских ликова, са манама и врли­нама савременог човека, који увек има већу амбицију од својих могућности.

Сликовита, духовита, узбудљива представа Пекиншког народног уметничког позори­шта је на сцену ЈДП донела дах модерног театра, кроз традиционалну причу, продубљену деликатним савреме­ним редитељским тумачењем драме "Убица Ђинг Ке", која такође релативизује за кинеске гледаоце познате историјске чињенице, што је увек, када је дух нације у питању, деликатан поступак. У пекиншкој представи резултат није изостао, а показао је моћ ансамбла и позоришне школе импресивних размера.

ВУЧИЋ НА ПРОВОКАЦИЈЕ НОВИНАРКЕ Н1: Не брините, следе вам веома радосне вести (ВИДЕО)

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић стигао је у штаб СНС-а. На самом улазу новинарка Н1 телевизије Жаклина Таталовић покушала је да испровоцира председника Србије, и председницу Скупштине Ану Брнабић.

02. 06. 2024. у 20:20

МОЖДА САМ ПОРЕКЛОМ И СРБИН Де Ниро о Београду, бомбардовању 99, Нолету, Хрватима и Бошњацима

"МОЖДА САМ ПОРЕКЛОМ И СРБИН" Де Ниро о Београду, бомбардовању '99, Нолету, Хрватима и Бошњацима

ПРОСЛАВЉЕНИ холивудски глумац Роберт Де Ниро, који је последњих дана у центру пажње јер је у 80. години седми пут постао отац, својевремено је посећивао нашу земљу, а симпатије према српском народу није скривао ни у својим изјавама.

02. 06. 2024. у 11:40