ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Играмо (се) "Мизантропа"
"ИЗ ЖЕНСКОГ угла" је мотив да Југ Ђорђевић и драматуршкиња Тијана Грумић главну улогу повере Љубинки Кларић, која Алсеста, мизантропа, игра у мушком роду, глумећи мушкарца.

Новости
До краја овог експеримента, који, најпре, није написао Жан-Батист Поклен Молијер у 17. веку (само прву сцену), никаква нарочита женска права, угрожена дволичношћу и лицемерјем се не заступају, нити бране. Овај комад, уосталом, не пружа праву подршку за намеру аутора да га употребе у женску корист. Алсест презире људски род, не само жене, и оне су, и овде, злоупотребљене ништа више него мушкарци, нарочито после прве сцене, када се радња пребацује у позориште, где се реконструишу (најмање деконструишу) односи "иза сцене", што публика (нај)воли.
Драматург у души вашег позоришног критичара се, кратко, понадао да ће скок у данашњу позоришну реалност донети истините исповести, које би глумци на сцени (Љубинка Кларић, Исидора Симијоновић, Марија Пикић, Љубомир Булајић, Амар Ћоровић, Стојан Ђорђевић, Милош Лазаров) презентирали "на задату тему" - мизантропије према појавама, страстима и људима са којима живимо. Тада би било занимљиво да чујемо шта Кларић, као првакиња театра, има да каже у тренуцима искрености о младим колегама. Овако, читава се играрија (не много више од тог) своди на младалачку, студентску вежбу, у којој се класика "деконструише" садашњицом, па још у тако интригантској средини, као што је позориште.
"Ћаос", упућено публици, како глумица, у улози Алсеста, прелази из класике у модерну, декостимирајући се узалуд, јер остаје мушкарац, јефтин је и наиван начин да се природно, мотивисано и оправдано претопи француско буржоаско друштво, ниске страсти и мрз према неподопштинама у данашњицу, која је оличење свега тога. Два дуга сата трајања ове игре делује немотивисано, онеобичено по сваку цену, смешно на тренутке, али нимало аналитично, нити опомињуће.
Сви глумци, као ликови и сами собом су спретни, почесто карикатурални, прилично спонтани и предани идеји редитеља да се игра игра у игри, да се "Мизантроп" представи само као повод, али нам је промакао циљ - чему?
За која то угрожена женска права се борила (и изборила) госпођа Алсест, ако је већ то главни алат ове замисли?
Занимљива музика (Демолијер сонг, аранжман, бубњеви, бас) дело је Николе Мијушковића и Емилије Ђорђевић. Композитор је била Јулија Кастелучи.

"НОВОСТИ" САЗНАЈУ: Након Литваније, још једна држава забранила прелет српског авиона до Москве
НАКОН Литваније, и летонске власти забраниле су прелет српског авиона до Москве у коме је требало да буде председник Србије Александар Вучић, сазнају "Новости".
06. 05. 2025. у 18:27

НЕБЕНЗЈА ОДУВАО ЛАЖНОГ ВИСОКОГ ПРЕДСТАВНИКА ШМИТА, ПА ИЗАШАО ИЗ САЛЕ: Нећу да те слушам, немаш право да говориш!
У САВЕТУ безбедности Уједињених нација је у току редовна полугодишња седница о ситуацији у БиХ на којој је руски амбасадор Василиј Небензја изјавио је да Кристијан Шмит нема право да говори у име међународне заједнице у Савету безбедност, а онда изашао из сале не желевши да га слуша.
06. 05. 2025. у 17:03

ОБРТ! Бастијан Швајнштајгер скинуо бурму, па поручио: "Било је лепо..."
НЕ СТИШАВАЈУ се приче о разводу Ане Ивановић и Бастијана Швајнштајгера. Иако се бивша тениска шампионка и немачки фудбалски ас годинама представљају као складан пар, друштвене мреже и медији последњих недеља брује о наводној кризи у браку и разводу.
04. 05. 2025. у 11:07 >> 11:11
Коментари (1)