МЛЕЧНИ ПУТ ОД СНОВА КАО ТЕМА: Концепт 59. Бијенала у Венецији - инспирација дела Карингтонове
ОДЛОЖЕНО за следећу годину, због тога што је свој ред препустило највећој светској смотри архитектуре (2020. пандемија ковида 19 одузела јој је термин, па је тренутно у току), 59. Бијенале уметности у Венецији, добило је крајем минуле седмице тему која ће традиционално објединити поставке у националним павиљонима и изложбу на позив уметничког директора смотре.

Роберто Ћикуто и Ћећилија Алемани
Италијанска историчарка уметности, са пребивалиштем у Њујорку, Ћећилија Алемани, инспирисана радом британско-мексичкe сликарке и књижевнице, надреалисткиње Леоноре Карингтон (1917-2011), музе и љубавнице Макса Ернста, определила се за наслов једног њеног дела - "Млеко од снова". Реч је о серији сноликих илустрација необичних прича, првобитно започетих на зидовима ауторкине куће, које ће касније пренети у књижицу истог имена. Те приче описују магичан свет у ком се живот стално ревизуализује кроз призму имагинације, и у коме све може да се мења, трансформише, од једног постаје друго.
- Али, то је и алегорија о веку који је на појединца обрушио велики притисак, гурајући и саму Карингтонову у избеглиштво из живота: била је затворена у душевну болницу, постала је објекат фасцинације и пожуде, али и запањујуће моћна и мистична фигура, која непрестано бежи од ограничења фиксираног идентитета - објашњава свој концепт уметничка директорка Бијенала. - Када би је питали о њеном пореклу, Карингтонова је говорила да је она производ мајчиног сусрета са машином, из кога је настао бизаран спој људског, животињског и механичког, што је већим делом обележило њено писање и сликање. Изложба "Млеко од снова" узима Леонору Карингтон и њена ванземаљска створења, али и многе друге трансформисане фигуре, као пратиоце на путовање кроз метафоре тела и дефиниције човечности.
Тему је изабрала после вишемесечних разговора са уметницима:
- Питање које се стално наметало је како представити садашњи тренутак у историји у ком је сам опстанак врста доведен у питање, али и како објединити сумње које прожимају науку, уметност и митове нашег времена - поручује Ћећилија Алемани.
ПРОИЗВОД НАШЕГ ВРЕМЕНА
ПРЕДСЕДНИК Бијенала у Венецији, Роберто Ћикуто, који је на том месту наследио Паола Барету, проценио је како би са данашњег стајалишта, следеће Бијенале уметности требало да открије нове, одрживије начине опстанка, у односу између људских јединки и универзума у ком живимо. Он је подсетио и да је тема коју је поставио кустос текућег Бијенала архитектуре, Хашим Саркис, "Како ћемо живети заједно":
- Обе теме су производ садашњег времена, у ком нема никакве сигурности и које оптерећује човечанство великом одговорношћу.

ЗАХАРОВА О УПОЗОРЕЊУ ВУЧИЋУ ЗБОГ ПОСЕТЕ МОСКВИ: Бандитизам и уцена, тако делују терористичке ћелије
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова данас је назвала упозорења Европске уније председнику Србије Александру Вучићу у вези његове посете Москви за Дан победе, "бандитизмом и уценом''.
30. 04. 2025. у 16:55

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

ХАОС И ДРАМА НА САБАЛЕНКИНОМ МЕЧУ: Свађа. прозивке и на крају одлазак без руковања (ВИДЕО)
БЕЛОРУСКИЊА Арина Сабаленка савладала је Марту Костјук из Украјине за пласман у полуфинале мастерса у Мадриду, а то је било све само не обичан меч.
01. 05. 2025. у 09:30
Коментари (0)