РАДИ СЕ У ТРИ СМЕНЕ: Пробијено око 6.500 метара тунела кроз Фрушку Гору

Љиљана Прерадовић

04. 08. 2025. у 07:00

ИСКОПАНИ метри на најдужем тунелу у Србији, кроз Фрушку гору, сваким даном су све дужи, а до сада је пробијено безмало шест и по километара, од 7.007 метара колико ће бити дугачак. На градилишту све врви од радника који у три смене, неуморно "копају" метар по метар, како би овај тунел на деоници будућег Фрушкогорског коридора био завршен у планираном року.

РАДИ СЕ У ТРИ СМЕНЕ: Пробијено око 6.500 метара тунела кроз Фрушку Гору

ФОТО: Инстаграм и Новости

Радови на траси и тунелу Иришки венац одвијају се према планираној динамици, а ангажовано је 270 радника, а у овом великом и захтевном послу "помаже" им и 56 разних машина. Пробијање десне тунелске цеви, како је најављено, очекује се почетком октобра ове године, а леве месец дана касније. На делу трасе од тунела до обилазнице око Руме, насип је урађен око 40 одсто, а та деоница дугачка је 16,5 километара, објавио је на свом инстаграмналогу директор "Коридора Србије" Александар Антић.

У више од половине тунела уграђена је секундарна опрема, док је пут од Ирига до Руме већ трасиран. Из центра Ирига се већ назиру надвожњак и саобраћајница, а ближе самом улазу у тунел радници уз помоћ механизације раде на изградњи прилазних саобраћајница и вијадуката како би се премостила фрушкогорска узвишења и долине. Изградња тунела почела је 1. маја 2021. године, а према идејном пројекту који је урадио Институт за путеве 2016. године, планирано је да у две тунелске цеви од по три и по километра, буду две саобраћајне траке по смеру, ширине осам метара. Радове изводи кинеска компанија ЦРБЦ, са којом је 2020. године потписан уговор о изградњи Фрушкогорског коридора у вредности 606 милиона евра.

ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ

Повезивање

ОВА траса повезује Војводину са западним и северозападним делом Србије, односно повезује веома важне административне и регионалне центре као што су Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином, Хрватском и Румунијом.

Када тунел кроз Фрушку гору буде отворен за саобраћај, на деоници будућег саобраћајног фрушкогорског коридора, из Новог Сада ће преко Руме до ауто-пута Београд - Шид моћи да се стигне за свега пола сата, а мештани Ирига ће после дугог низа година одахнути јер се тиме теретни саобраћај измешта из њихове главне улице на нову обилазницу око насеља. Тиме ће, како се најављује, пре свега бити повећана безбедност мештана овог фрушкогорског места у саобраћају на тој изузетно прометној друмској деоници, која се од Руме према Новом Саду наставља преко планинског превоја Иришки венац. Истовремено, отварањем тунела умногоме ће бити смањени бука и загађење ваздуха које стварају теретњаци и друга возила на подручју не само иришке општине него и читавог тог централног дела Националног парка "Фрушка гора".

ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ

Брза саобраћајница Нови Сад - Рума (Фрушкогорски коридор), дужине 44,41 километар, састоји се од четири деонице. Прву чини петља Петроварадин Исток - Парагово са планираном трасом државног пута другог А реда, број 100, од Жежељевог моста до петље Петроварадин Исток, укупне дужине 14,01 километар. "Деоница 2" од Парагова до почетка обилазнице око Руме укупне је дужине 16,48 километара, а трећу деоницу чини петља Нови Сад Југ - петља Петроварадин Исток, укупне дужине 3,40 километара, док је четврта деоница обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 километра. На деоници брзе саобраћајнице предвиђена је изградња 46 већих грађевинских путних објеката, од тога 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава дужине око 1,7 километара, као и тунели Ширине дужине 350 метара и Иришки венац дужине 3,5 километара. Поред тога, планирана је изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштања, као и великог броја потпорних зидова и зидова за заштиту од буке. Саобраћајница на овој деоници се гради за рачунску брзину од 100 километара на час, са ширином од укупно 22 метра.

Део трасе и најдужи мост

ФРУШКОГОРСКИ коридор, брза саобраћајница дуга укупно 47,7 километара, имаће четири коловозне траке ширине од по 3,5 метара, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на час. Део те трасе код Новог Сада биће и нови најдужи дунавски мост, чија је изградња у току, између Петроварадина и ауто-пута код Каћа. А у наставку на излазу из фрушкогорског тунела западно наставља се на још један нови мост реко Дунава, који такође раде Кинези.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДОБРО СМО УПОЗНАТИ СА ДОГАЂАЈИМА У СРБИЈИ Медведев оптужио Запад за организовање протеста у другим земљама

"ДОБРО СМО УПОЗНАТИ СА ДОГАЂАЈИМА У СРБИЈИ" Медведев оптужио Запад за организовање протеста у другим земљама

ЗАМЕНИК председника Савета безбедности Русије и председник странке Јединствена Русија Дмитриј Медведев оптужио је данас западне земље да организују протесте и мешају се у изборне процесе других земаља да би одржале своју доминацију.

31. 07. 2025. у 17:01

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)

ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.

22. 07. 2025. у 20:54

Коментари (0)

ОСВОЈИ КАРТЕ ЗА ЕВРОБАСКЕТ 2025 и навијај свим срцем за Србију