СРБИЈА И МАЂАРСКА СА КИНОМ ГРАДЕ НАЈМОДЕРНИЈИ ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗ: Транспортна удружења поздравиле одлуку - Бржи пролаз чува новац привреди
МАЂАРСКА и Србија ће, са кинеским партнерима, градити највећи, најбезбеднији, најмодернији и по протоку саобраћаја, најбржи гранични прелаз у Европи. Ово је рекао мађарски шеф дипломатије Петер Сијарто током посете кинеског председника Си Ђинпинга тој земљи, истичући да је гранични прелаз Реске - Хоргош на ауто-путу константно закрчен возилима.

Фото: Аваз
- Људи у путничком саобраћају често губе по неколико сати у редовима, а у теретном саобраћају се догађа да камиони стоје данима - навео је Сијарто.
- Желимо да се то промени у будућности. Зато хоћемо да изградимо најмодернији гранични прелаз поред постојећег. Транспортна удружења у Србији поздрављају овај пројекат, посебно имајући у виду да вишечасовна чекања на граници стварају додатне трошкове за компаније и велике губитке за привреду земље.
Како за "Новости" објашњава генерални директор пословног удружења "Србијатранспорт" Горан Алексић, обим домаће робе која се вози друмом у последњих неколико година порастао је 56 одсто.
- Осим тога, изградња инфраструктурних објеката, путева, допринела је да се транзит кроз нашу земљу повећа преко 86 процената - наводи Алексић.
БДП би био већи три одсто
ЧЕКАЊЕ на граничним прелазима постаје препрека за даљи раст земље и трговинску размену. Анализа Светске банке показује да уколико би се просечно време потребно за прелазак границе скратило на три сата, БДП би могао да порасте за чак три одсто, у средњем року.
- Истовремено, заједнички прелази и царински капацитети се нису значајније развијали и нису пратили повећање обима саобраћаја. Зато је пројекат изградње новог граничног прелаза Реске изузетно важан и за привреду наше земље и транспорт. Подаци Привредне коморе Србије показују да време чекања на граничним прелазима са ЕУ достиже и 10 часова и дуже је од стајања на прелазима са земљама Западног Балкана. Теретна моторна возила на прелазима са Хрватском и Мађарском стоје у редовима дугим око пет километара, уз блокирање саобраћајне траке која је предвиђена за редовни саобраћај. Временски губици генеришу финансијске трошкове за компаније, а због успорених и отежаних токова снабдевања и директних трошкова транспортног сектора значајно се смањује конкурентност производа. Србија је свесна овог проблема и ради на успостављању тзв. зелених коридора којима се поједностављују царинске процедуре и стварају услови за бржи и лакши проток робе и смањиле гужве на граничним прелазима.
Према речима Алексића, може се очекивати да ће примена споразума са Кином, утицати да се значајно повећа обим робе која се превози и броја камиона.

"ДОБРО СМО УПОЗНАТИ СА ДОГАЂАЈИМА У СРБИЈИ" Медведев оптужио Запад за организовање протеста у другим земљама
ЗАМЕНИК председника Савета безбедности Русије и председник странке Јединствена Русија Дмитриј Медведев оптужио је данас западне земље да организују протесте и мешају се у изборне процесе других земаља да би одржале своју доминацију.
31. 07. 2025. у 17:01

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

СРПСКА СНАЈА ИЗ ЗАМБИЈЕ Описала свој прелазак у православље: "У почетку, неке ствари биле су ми ЧУДНЕ"
ПАТРИЦИЈА Каунда из Замбије пре неколико година заљубила се у младића из Србије, а због њега се доселила у нашу земљу, па чак и променила веру.
02. 08. 2025. у 11:32
Коментари (2)