ОД БЕОГРАДА ДО СУБОТИЦЕ ЗА 70 МИНУТА: Ево када ће бити отворена брза пруга
РАДОВИ на прузи за велике брзине од Новог Сада до Суботице напредују брже него што је планирано, кажу инвеститор и извођачи радова. Предвиђају да би већ у децембру могао да буде успостављен редован железнички саобраћај између Београда и најсевернијег града у Србији.
Више од седам милиона путника путовало је "Соколом" од Новог Сада до Београда за две године, од када је завршена та деоница пруге за велике брзине. Возови поново постају популарни у Србији, а са брзом пругом расту и очекивања.
Изградња пруге Нови Сад – Суботица за брзину до 200 километара на сат обавља се предвиђеном динамиком, а радови на целој дужини пруге организовани су у три смене.
- Доњи строј је реализован 98 одсто, горњи строј је реализован 67 одсто од укупне дужине. Ту су и радови на електрификацији пруге, ту су постављање возног вода, такође и станичне зграде, односно станични објекти су у великом броју завршени грађевински радови, наводи Слободан Костић, инжењер.
Инвеститор очекује да би већ у децембру могао да буде успостављен редован железнички саобраћај. Пругом између Новог Сада и Суботице путовање би трајало 42, а од Београда до Суботице око 70 минута.
- План је да већ у септембру крену озбиљна тестирања, да пре тога буде завршена пруга у грађевинском смислу, да извођачи радова обаве своја тестирања и да онда већ у септембру дођу специјални возови који ће тестирати исправност пруге и квалитет извршеног посла, истиче Ненад Станисављевић из Инфраструктура железнице Србије.
Домаћи стручњаци раме уз раме са кинеским
Кинеске железнице ангажовале су преко 2.000 домаћих стручњака, више од 400 специјалних машина и велики број кинеских радника. Кинески инжењер каже да је убрзању радова допринела сарадња стручњака обе стране.
- Главни задаци овог кампа и свих ових радионица су варење шина, брушење, хлађење, фино-варење, и то се све ради АТ варењем, што на неки начин гарантује веома високо квалитетно варење, које је у случају брзих пруга изузетно важно, објашњава Јанг Гуанлинг, инжењер "Кинеске железнице".
Три нове железничке станице, највећи вијадукт у Врбасу
На прузи за велике брзине од Новог Сада до Суботице неће бити путних прелаза – због чега је изграђен велики број подвожњака и надвожњака. Упоредо се ради на реконструкцији постојећих и граде три нове железничке станице – Врбас, Руменка и Ловћенац.
Од 58 објеката који ће бити изграђени на 108 километара деонице пруге од Новог Сада до Суботице – вијадукт у Врбасу, који се налази на самој средини је највећи, најкомплекснији, са дужином од готово километар и по.
- Вијадукт је био највећи изазов. Због динамике смо повећали број скела, оплата и слично. На вијадукту још треба да се заврши хидроизолација и мислим да ћемо почетком априла имати предуслове да положимо колосек, додаје Јанг Гуанлинг.
Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште део је пројекта кинеске иницијативе "Појас и пут" како би се грчка лука Пиреј повезала железницом са Европском унијом. Од укупно 350 километара те пруге, 184 километра граде се у Србији, а 166 у Мађарској.
БОНУС ВИДЕО: ЗЛАТНА ГРОЗНИЦА: Млади Авганистанци окрећу се копању злата како би обезбедили своје породице
(РТС)
Препоручујемо
ОД ЦРНЕ ГОРЕ ДО БЕОГРАДА ЗА ТРИ И ПО САТА: Када ће бити завршен ауто-пут до мора?
25. 03. 2024. у 13:27
РАЗБИЈЕНЕ ТАБУ ТЕМЕ У СРБИЈИ: Да ли ће дете личити на родитеље ако је од донираних јајних ћелија (ВИДЕО)
Драгана Крстић из удружења "Шанса за родитељство" била је гост подкаста "Мислим да је важно."
08. 05. 2024. у 16:10
РУЧАК ВУЧИЋА И СИЈА У СЛИКАМА: "Ово је ваша кућа"
ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић приредио је свечани ручак у част председника Народне Републике Кине Си Ђинпинга и његове супруге професорке Пенг.
08. 05. 2024. у 18:49
ТРАГИЧНА СМРТ НАЈДЕБЉЕГ ЧОВЕКА: Умрла му мама и кренуо је да се гоји, вага показивала 200, па 300 кг и ту није стао
ТУЖНА прича најгојазнијег човека Британије, кога је тешка судбина навела да пронађе утеху у храни и тако сконча свој живот.
08. 05. 2024. у 19:06 >> 19:29
Коментари (0)