БЕЗ МАСКИ ШМИНКА ОПЕТ АКТУЕЛНА: Продаја декоративне козметике у целом свету бележи велики раст
ЖЕЉА за шминкањем се вратила на велика врата након укидања ковид ограничења, и снажно погурала продају декоративне козметике. Тај тренд је присутан и у Србији, као и на тржиштима широм света.

Фото: M. Anђела
У првом квараталу ове године, шминка у нашој земљи бележи најбржи раст међу козметичким артиклима, у поређењу са истим периодом лане. Највише је скочила продаја ружева и сјајева, чак за 50 одсто. Потражња за шминком за очи већа је готово 25 одсто, а за пудерима, подлогама и руменилима, порасла је више од 30 процената.
Како за "Новости" наводе у компанији "Лореал", категорија шминке је сада толико динамична да сви производи имају раст, не само у односу на прошлу годину, већ премашују и вредности из првог квартала 2019. године. У поређењу са тим периодом пре пандемије, највише је скочила тражња за шминком за очи и усне, око 20 процената. Овај тренд оцењују као природан, након разних рестрикција које су постојале током ковида.
- У Србији, као и на већини тржишта у нашем региону, али и широм света, шминка је категорија која је била највише погођена за време пандемије, пре свега јер је највише ослоњена на друштвена окупљања - кажу у "Лореалу". - Ипак, постојали су неки сегменти који су били отпорнији чак и током тог периода, попут шминке за очи. То се пре свега односи на маскаре, шминку за обрве и коректоре за подручје око очију, односно све што је изнад маске и што је омогућавало женама да се изразе.
УТИЦАЈ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА
- ДРУШТВЕНЕ мреже, односно, инфлуенсери, блогери и познате личности, све више утичу на избор крајњег потрошача - наводи Мила Литвињенко, власница "Ауре". - То је посебно изражено код млађих. Популација од 35 година, па навише, већ има изграђене ставове. Они су лојалнији купци и не мењају своје изборе тако лако.
Они наводе да су кармини и остали производи за усне најтеже прошли током ковида, али да је и ту постојао изузетак, попут дуготрајног ружа за усне, који је био отпоран на размазивање и ношење испод маске. За ту врсту кармина је током пандемије скован израз "маск-френдли".

Фото: M. Anђела
Мила Литвињенко, власница домаће козметичке куће "Аура", такође, указује да је скок продаје шминке у првом кварталу ове године повезан са укидањем рестрикција које су постојале током пандемије. Артикли декоративне козметике, како наводи, бележе раст од 30 одсто, па навише.
- Годишње доба, такође, утиче на потражњу за одређеним производима - објашњава за наш лист Литвињенко. - Лети се повећава продаја лакова за нокте, као и сјајева, и разних бронзера.
КАРМИН ИНДЕКС
ТАКОЗВАНИ кармин индекс је израз који је сковао Леонард Лаудер из компаније Estee Lauder, како би описао повећану продају козметике и шминке током рецесије у ЕУ и САД, почетком 2000-их година. Он је тврдио да продаја кармина може да буде економски индикатор. Заправо, жене су пазарећи ружеве, замениле скупље куповине које нису могле да приуште, попут хаљина и ципела, током тешке кризе. Слична појава је забележена током пандемије, када је због ношења маске скочила продаја шминке за очи. Сада се, како подаци указују, изгледа "кармин индекс" вратио.
Прво пандемија, а затим и сукоб у Украјини довели су до озбиљних поремећаја у ланцу снабдевања. То отежава рад свих светских компанија, па тако и козметичких. Како указује Литвињенко, и пословање "Ауре" се одвија под ванредним околностима, јер су везани за добављаче широм света.
- Русија и Украјина су биле велика тржишта за козметику - наводи власница домаћег бренда. - Тренутна ситуација се одражава на многе сегменте пословања.
У "Лореалу" кажу да се и њихова компанија суочава са проблемима у ланцу снабдевања. Они указују да на тај поремећај утиче и велики недостатак возача камиона, као и значајан раст цена горива. Осим ових фактора који су глобалне природе, до повремених застоја у овој компанији долази и због немогућности прилагођавања производних капацитета повећаној потражњи за артиклима у врло кратком року. Како наводе, ситуација се стабилизује, те у другој половини ове године очекују значајно мање проблема у ланцу снабдевања.
Препоручујемо

МАСКЕ ОСТАЛЕ: Аустрија полако попушта мере - продужено важење Зеленог пасоша
16. 04. 2022. у 10:47

ОНА НЕ СМЕ ДА БУДЕ МОДНИ ДЕТАЉ: Због маски у бојама иритације коже и очију!
22. 02. 2022. у 20:00

ПУТИН И ЗЕЛЕНСКИ ДОЛАЗЕ НАДОМАК СРБИЈЕ?! Нове информације о месту сусрета двојице лидера
ВИШИ званичник у администрацији америчког председника Доналда Трампа рекао је да би састанак руског и украјинског председника Владимира Путина и Володимира Зеленског могао да се одржи у Мађарској, преноси Ројтерс.
19. 08. 2025. у 11:18

"СРАМ ВАС БИЛО ЗА СВЕ ШТО РАДИТЕ" Вучић са презиром одговорио Жаклини Таталовић на добацивања и упадице
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић одговорио је на упадице и добацивања новинарки Н1 Жаклини Таталовић.
17. 08. 2025. у 14:28

ИЗ СВИХ УГЛОВА: 32 године млађа жена нашег глумца се скинула у бикини (ФОТО)
МАРИЈА је објавила читав низ фотографија. Она је позирала у бикинију и фотографисала се из свих могућих углова.
18. 08. 2025. у 22:13
Коментари (0)