
Политика


МОЋНА ПОРУКА ЗА ВУЧИЋА: Ево шта пише на билбордима широм Москве (ФОТО)
07. 05. 2025. у 21:09

МАЦУТ И ДОДИК: Разгови о наставку сарадње и опстанку Републике Српске
07. 05. 2025. у 20:55


ВУЧИЋ О ДОЛАСКУ ФИЦА: Невероватно је да једног лидера ЕУ тако кажњавају
07. 05. 2025. у 20:14
Тенис





СРБИН РУШИ АЛКАРАЗА! "Карлитос" сазнао шта га сад чека на мастерсу у Риму
07. 05. 2025. у 17:41
Фудбал



ГОЛЕАДА У ПОЛУФИНАЛУ: Црвена звезда и Напредак одиграли меч за памћење
07. 05. 2025. у 20:56

ВОЈВОДИНА У ФИНАЛУ КУПА СРБИЈЕ: ТСЦ није успео да казни Новосађане за пропуштене шансе
07. 05. 2025. у 20:45

mr Predrag M Vuletić
28.04.2022. 22:15
Данас је ударна вест да је Србија потписала уговор о изградњи фабрике елелтричних аузомобила у Крагујевцу.А њих покрећу акумулаторске батерије. У августу 2002. је Застава у сарадњи београдским Електротехничким факултетом, Севером из Суботице и Крушиком из Ваљева представила први домаћи електрични аутомобил. Имао је асинхрони мотор, изум Николе Тесле. Ауто је имао само 2 места за путнике, јер је позади инсталиран акумулатор од 140 V и 60 Ah. Ауто је првенствено дизајниран за градску вожњу, а са једним пуњењем могао је прећи од 60 до 80 километара. Пуњење је трајало око 5 сати до максималног капацитета, а највећа брзина је била 90 km/h, док је идеална била око 60. Био сам члан тима који је водио др Миловановић из Инстизита за аузомобиле из КГ а електронику урадио проф.др. Слободан Вукосавић са ЕТФ-а.Са једним пуњењем је прешао пут од БГ до КГ Изложен је био и на међународном сајму технике у БГ.А онда су се појавиле Ћуте...