
Политика


ОВО ЈЕ ПАВКОВИЋ ПОТПИСАО ПРЕ НАПУШТАЊА ЗАТВОРА: Седам тачака које мора да испоштује
29. 09. 2025. у 21:35

"БРАВО, НОБЕЛОВЦИ!" Јованов: Блокадери саопштили да им од три оброка, два плате странци
29. 09. 2025. у 20:57


Тенис


ИЗНЕНАЂЕЊЕ У ПЕКИНГУ: Девети тенисер света испао у четвртфиналу! (ВИДЕО)
29. 09. 2025. у 15:52



Фудбал

БАРСЕЛОНА ЧУВА ТАЛЕНТА: Марк Бернал продужио уговор са Каталонцима до 2029. године
29. 09. 2025. у 21:24



ВЕЉКО ПАУНОВИЋ У ВРЕМЕНСКОЈ НЕПОГОДИ: Непријатна дешавања за српског стручњака
29. 09. 2025. у 19:17

mr Predrag M Vuletić
28.04.2022. 22:15
Данас је ударна вест да је Србија потписала уговор о изградњи фабрике елелтричних аузомобила у Крагујевцу.А њих покрећу акумулаторске батерије. У августу 2002. је Застава у сарадњи београдским Електротехничким факултетом, Севером из Суботице и Крушиком из Ваљева представила први домаћи електрични аутомобил. Имао је асинхрони мотор, изум Николе Тесле. Ауто је имао само 2 места за путнике, јер је позади инсталиран акумулатор од 140 V и 60 Ah. Ауто је првенствено дизајниран за градску вожњу, а са једним пуњењем могао је прећи од 60 до 80 километара. Пуњење је трајало око 5 сати до максималног капацитета, а највећа брзина је била 90 km/h, док је идеална била око 60. Био сам члан тима који је водио др Миловановић из Инстизита за аузомобиле из КГ а електронику урадио проф.др. Слободан Вукосавић са ЕТФ-а.Са једним пуњењем је прешао пут од БГ до КГ Изложен је био и на међународном сајму технике у БГ.А онда су се појавиле Ћуте...