КЛИМА РАДИ КАД ПРЕЂЕ 28 СТЕПЕНИ: Прописано расхлађивање возила јавног превоза и ове сезоне "вруће" питање, али само за путнике

Ш. Маровић

11. 05. 2022. у 07:52

ИАКО су дневне температуре претходних дана у граду биле око 25 степени, а гужве у јавном превозу после празника све учесталије, посебно у шпицевима, већина аутобуса не користи клима-уређаје.

КЛИМА РАДИ  КАД ПРЕЂЕ 28 СТЕПЕНИ: Прописано расхлађивање возила јавног превоза и ове сезоне вруће питање, али само за путнике

Фото Н. Скендерија

Возачи ГСП морају да поштују стару градску одлуку, па ће хлађење бити омогућено када температуре константно прелазе 28. подељак на Целзијусовој скали.

Од марта 2020. године, услед пандемије вируса корона, представници Кризног штаба саветовали су возачима да уопште не расхлађују возила или то раде само у случајевима када температура током целог дана прелази 28 степени, што је житељима престонице представљало велики проблем, мада великих гужви није било. Тада је једини спас био отворити прозоре, како би ушао бар дашак свежег ваздуха. У већини аутобуса то је једина опција и ових дана, а слична правила биће примењена и током ове сезоне.

Осим што многобројни аутобуси нису "подесили" хлађење, грађани су се претходних дана жалили да поједини још греју своја возила! Познато је да возачи углавном не могу аутоматски да искључе систем, док у неким возилима он не сме да се уклони како мотор не би прокувао.

- Ово је исто као у сауну да сам ушла, у аутобусу на линији 101 има 40 степени - већ се жали путница из Падинске Скеле. - Не знам зашто се то дешава, постаје неподношљиво, посебно ако су релације за вожњу дуже. Још када се у возилу нађе велики број људи, што се у шпицевима редовно дешава, постаје ненормално.

У старе трамваје немогуће је уградити климу, Фото Ж. Кнежевић

Изгледа да ће према пракси која се у превозу примењивала претходних година путници који користе ГСП морати да сачекају ситуацију у којој је неколико дана температура изнад 28 степени, како би климе радиле од ујутру до увече.

Додатни проблем хлађења возила јесте и њихова опремљеност овим уређајима, а тренутно око 20 одсто њих не поседује такав систем.

Како за "Новости" истичу у ГСП, свега десет одсто старијих аутобуса тренутно нема климу, јер ју је немогуће уградити, али су већи проблем трамваји и тролејбуси.

- Стари трамваји, осим "шпанаца", немају системе хлађења, као ни 70 одсто тролејбуса.

Сваке године климе се поправљају и проверавају, али у одређеном броју возила их је немогуће уградити.

Градски челници су пре три године усвојили одлуку да свако возило јавног градског превоза мора да поседује климу, контроле су биле свакодневне и строге. На аутобусима су истицане ознаке, али да ли ће та пракса бити настављена, засад није познато.

Фото Архива

ПРИВАТНИЦИ

АУТОБУСИ приватних превозника који саобраћају на територији престонице обавезно морају имати уграђене клима-уређаје, иначе не могу склопити уговоре са градом о обављању превоза. Прошле сезоне свакодневно су строго контролисани, па су неретко морали да плаћају велике казне за непоштовање одлуке.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ЧУДО НЕВИЂЕНО! Тренер дао оставку на полувремену, а онда је клупски лекар преузео екипу - оно што се потом десило, запрепастило је све!