АТЕЉЕ ВИНА ШАПАТ: Јединствен концепт врхунске гастрономије и услуге

Novosti online

02. 06. 2023. у 12:00

ГАСТРОНОМСКИ спектакл „Француска кухиња са звездицама“ ове године одржан је у ресторану Fleur de Sel, који се налази у оквиру винарије Шапат. Манифестацију су организовали Удружење „Ја волим Француску“ и „Савезна асоцијација регије Алзас“, представништво међународне уније Алзаса у Србији. Промоција европског центра гастрономије регије Алзас била је фокус манифестације.

АТЕЉЕ ВИНА ШАПАТ: Јединствен концепт врхунске гастрономије и услуге

FOTO: Marko Petrovic

"Француска кухиња са звездицама” представља јединствену манифестацију, са међународним карактером, посебно препознатљиву у Србији и региону. Ова већ традиционална међународна манифестација се у Србији одржала другу годину и окупила је значајне госте из привреде и економије Србије, али и представнике Француске и региона.

Манифестацији "Француска кухиња са звездицама” присуствовали су и представници Француске, међу којима су и шефови Michelinove кухиње европског центра гастрономије, регије Алзас у Француској, Michelin кувар ресторана са најдужом традицијом из Алзаса Joël Philipps, Michelin кувар власник ресторана са најдужом традицијом, Huser Michael, затим председник Међународне уније Алзаса која послује на пет континената у оквиру 63 представништва, а од децембра 2022. године и у Србији, Gérard Staedel, председник Регионалне привредне коморе Стразбурга "Ариа" чије су чланице компаније из привредног индустријског сектора Sebastian Muller, дирекција Европског центра за едукацију у хотелијерској индустрији CEFPPA – Eleonore Rose и председница „Ја волим Француску“ и „Савезне асоцијације регије Алзаса у Србији“ Слађана Новаковић.

Генерални менаџер Атеље вина Шапат Душан Вранић има богато искуство из неких од најбољих ресторана из Њујорка, док главни кувар и шеф кухуње Никола Стојаковић, иза себе има више од 13 година искуства из реномираних Michelin ресторана из Париза. Takođe, Младен Драгојловић, главни енолог у винарији Атеље вина Шапат, чија су вина вишеструко награђивана богато искуство стекао је радећи у винаријама у Европи и Јужној Америци.

FOTO: Marko Petrovic

Синергијом својих знања и искустава, одлучили су да управо у Шапату креирају престижни гастрономско-вински центар вредан пажње.

- Веома сам срећан! Нисмо могли да пожелимо лепши почетак рада нашег комплекса ресторана Fleur de Sel и, генерално, нашег комплекса после седам месеци реновирања. Ради се о комплексу два ресторана и обраћа се пажња да све буде у складу са највишим Michelin и другим светским стандардима гастрономије (време, простор, квалитет сервиса, услуге). У свему овоме најлепша је та фузија знања, искуства и енергије између људи. Радимо на томе да целу ту енергију и визију објединимо заједно. Зато не могу бити срећнији да овако почнемо наше путовање у старом-новом комплексу - рекао је Душан Вранић, генерални менаџер Атеље вина Шапат.

Атеље вина Шапат, смештен изнад Сланкамена са импресивним погледом на Дунав, на падинама Фрушке Горе, окружен је са 10 хектара винограда где се узгаја грожђе од ког се прави вино Шапат. Модеран и уникатан нови ресторан Fleur de Sel представља јединствен концепт где су спојени врхунска гастрономија и услуга.

FOTO: Marko Petrovic

Цео комплекс винарије реновиран је према највишим стандардима и припремљен за посетиоце који ће на овом јединственом месту, на само сат времена од главног града моћи да уживају. Комплекс се простире на 1.000 квадратних метара и састоји се од два ресторана Шапат и Fleur de Sel, апартмана, винских и дегустационих соба, винограда.

- Потребно је тај комплекс рашчланити на садржаоце и чиниоце и склопити поново. Ово је јако интересантан комплекс какав постоји у свету. То је комплекс у ком имате апартмане, смештајне јединице, SPA например, имате један ресторан, други ресторан, неко има чак и до три ресторана... Поента је да имате један нешто већи ресторан, да искористите терасу и поглед. У овај ресторан ће доћи породице, организоваће се корпоративни ручкови, ту је опуштенија атмосфера са квалитетнијом храном, гастрономијом, сервисом, услугом и сјајном винском листом, а  уз тај, имате и мањи ресторан. Суштина је у томе да подигнемо искуство на много високи ниво са много великим очекивањима, као и да кухиња покаже сав свој потенцијал, сервис и услугу у сваком аспекту, да храните сва чула - чуло укуса и мириса, погледа, осећај простора и времена. То је нешто што желимо да дамо на највећем светском врху тако што ћемо објединити наша искуства, шефа кухиње Николе, мене и Младена. То је циљ, не да се упоређујемо ни са ким, нити да кажемо "ми смо најбољи", него да идемо одмах са тим искуствима на светски врх гастрономије, ресторана - истакао је Душан Вранић, генерални менаџер Атеље вина Шапат.

Традиционални карактер "Француске кухиње са звездицама" ове године манифестацију поставља на много виши ниво - Промоцију европског центра гастрономије регије Алзас.

- Концепт манифестације је базиран на жељи да гастрономској понуди Србије помогнемо у препознавању гастрономског потенцијала који је већ евидентан, а на путу до прве Michlenove звездице. У односу на прошлу годину, ове године смо се трудили да манифестацију подигнемо на један много виши ниво у односу на претходни, с обзиром на то да од децембра 2022. године први пут у историји Србије имамо представништво једне француске регије, односно регије Алзас. С обзиром да је Алзас европски центар гастрономије, континуираним радом и комуникацијом студиозно смо разматрали који је ресторан из Србије већ сада препознатљив, а да носи обележје Michlenovog стандарда. Ресторан Шапат је на основу неприкосновених сумњи добио титулар јединог и препознатог са Michlenovim стандардима, те је донета одлука да место манифестације буде ресторан Шапат - рекла је Слађана Новаковић председница „Ја волим Француску“.

Међу представницима Француске на овогодишњем гастрономском спектаклу „Француска кухиња са звездицама“ нашао се и шеф Michelinove кухиње европског центра гастрономије, регије Алзас у Француској, Michelin кувар ресторана са најдужом традицијом из Алзаса Joël Philipps.

FOTO: Marko Petrovic

- Кад говоримо о ресторанима који поседују Michlenovu звездицу увек кажемо да је то ресторан, односно, да је то место које поседује све. И већ овде када прилазимо овом месту ми видимо да има савршен поглед, да је ту Дунав и лепа природа. Потом, долазимо до места чији је екстеријер изузетно брижљиво негован и где смо врло добро примљени. Када уђемо на врата, на самој рецепцији нас дочека осмех и још једном осетимо ту гостопримљивост и такође видимо изразито висок квалитет материјала од којих је ово место израђено - рекао је Joël Philipps и наставио:

- Чим сам дошао почео сам да посматрам. Посматрао сам како изгледа кухиња и схватио сам да се у њој налазе све машине, сви апарати, сва опрема по последњим технолошким стандардима и то је иста врста ореме коју можемо да видимо и у француским ресторанима. Поред тога, видео сам и екипу (кувара и помоћно особље) која је обучена по свим стандардима тј. сви имају кецеље, капе, рукавице. Онда сам поразговарао са главним куваром и убрзо сам схватио да је његова визија да се користе локални производи, да се користе сезонски производи и био је заиста кохерентан у свом излагању, а то је, уједно, исти принцип који ми примењујемо у ресторанима у Француској. Уколико погледамо сво то искуство из Француске, уколико видимо лепоту која нас окружује, уколико видимо опрему која овде постоји, потпуно је јасно да се ради о месту које тежи ка изврсности и које може бити разлог да се вратимо поново овде у Србију из Француске - закључио је он.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЗАКОН ВАЖИ И ЗА КУРТИЈЕВОГ РАДОИЦУ? Ељшани за Новости: Тужилаштво проверава снимке на којима је Радомировић

ДА ЛИ ЗАКОН ВАЖИ И ЗА КУРТИЈЕВОГ РАДОИЦУ? Ељшани за "Новости": Тужилаштво проверава снимке на којима је Радомировић

КУРТИЈЕВ заменик министра за заједнице и повратак, такозваног Косова, Радоица Радомировић поново је снимљен приликом извршења кривичног дела. И овог пута, баш као и прошлог, када је горео један аутомобил у Лепосавићу, жртва Радомировића су Срби.

26. 04. 2024. у 15:00

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.