КОНТЕЈНЕРСКИ брод Евер Гивен који је прошле недеље остао заглављен у Суцеком каналу и са тиме блокирао део светске трговине и проузроковао више милијарди долара штете услед блокаде трговине, постао је поново фокус јавности. Иако ће се свет опоравити од ове штете, индијску посаду и капетану прети кућни затвор и кривични прогон због ове несреће.
Повезане вести

ЕГИПЋАНИ ЋЕ ТРАЖИТИ ОДШЕТУ: Деблокиран Суецки канал, ево шта су из Каира рекли о могућој саботажи
ЕГИПАТ ће тражити од власника теретног брода Евер Гивен да плати одштету у Каиру, а капетана брода сматра одговорним за несрећу прошлог уторка која је заблокирала Суецки канал, рекао је помоћник египатског председника Абдел Фатах ал-Сиси.
29. 03. 2021. у 18:39

СУЕЦКА КРИЗА: Последице блокаде кључне поморске везе Европе и Азије трајаће месецима
НАЈВЕЋА светска интегрисана бродарска компанија "Маерск" упозорила је да је блокада Суеца већ покренула низ даљих поремећаја, а последице на бродарство и глобални ланац снабдевања можда ће потрајати месецима. Компанија је такође саопштила да је одлучила да преусмери 15 бродова преко Рта добре наде у јужној Африци, што је дуже и потенцијално опасније путовање.
29. 03. 2021. у 17:56

"ЕВЕРГРЕЕН" КОНАЧНО ОСЛОБОЂЕН: Тегљачи вуку брод - помогла и плима
ВЕЛИКИ контејнерски брод Евергреен више не пречи пут бродовима у Суеском каналу, јавља АП.
29. 03. 2021. у 15:46

ДРАМА СЕ НАСТАВЉА: Евер Гивен поново блокирао Суецки канал, само неколико сати након ослобађања! (ФОТО)
УПРАВА Суцеког канала саопштила је да је теретни брод Евер Гивен који је данас одблокиран, поново блокирао Суецки канал.
29. 03. 2021. у 15:16

РУСИ ИМАЈУ РЕШЕЊЕ: Северна поморска рута алтернатива за Суецки канал!
СЕВЕРНА поморска рута која пролази дуж арктичке обале Русије, драстично смањује време транспорта робе која се испоручује из Азије у Европу и има огроман потенцијал да интензивира теретни саобраћај, саопштило је данас руско Министарство енергетике.
29. 03. 2021. у 12:39
Најновије из рубрике

ВУНДЕРВАФЕ ЗА КИЈЕВ: Британски SkyShark стиже, Вашингтон се нећка око „Баракуде“ домета 800 км (ВИДЕО)
ОПЕРАМЊе Кијева са „чудотворним“ оружаним средствима, тзв. “вундервафе” — од камиказа-дронова до крстарећих ракета — поново је на насловницама: Лондон најављује слање SkyShark камиказа дронова у Украјину, док, према медијским наводима из Вашингтона, Бела кућа разматра и нову крстарећу ракету „Баракуда“ декларисаног домета до 800 км.
03. 10. 2025. у 07:00

ГЕНЕРАЛ ВЛАДИМИР: Амерички борбени авиони претња безбедности Венецуеле
МИНИСТАР одбране Венецуеле, генерал Владимир Падрино, изјавио је данас да је пет борбених авиона примећено у близини обале те земље, оценивши то као претњу Сједињених Америчких Држава.
03. 10. 2025. у 00:50

ВЕЛИКО БЕКСТВО СА МАЛИХ ОСТРВА: За десет година на њима ће живети само људи старији од шездесет година
НАЈМАЊА острва могу се родити преко ноћи али и нестати преко ноћи. Тако је дански писац Јакобсен аутор романа „Острво“ користио магичну и поетску хиперболу како би описао крхкост таквих територија. Свакако, међутим, ако се настави тренд депопулизације каква се бележи последњих 40 година судбина неких малих италијанских острва, правог блага усред мора, биће запечаћена.
03. 10. 2025. у 00:45

ХАПШЕЊЕ ИМ ОКИДАЧ ЗА ПРОТЕСТЕ: Премијерка Италије упозорила на скривене мотиве иза покушаја хуманитараца за пробијање израелске блокаде
У ЗАУСТАВЉЕНОЈ Глобалној сумудској флотили која је носила помоћ Гази било је и 18 Италијана, укључујући четири политичара из три партије леве оријентације.
03. 10. 2025. у 00:45

И ЗВАНИЧНО Америка ће бранити Катар: У случају оружаног напада
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су пружиле Катару безбедносне гаранције у случају спољне агресије против те земље, наводи се у уредби коју је потписао председник САД Доналд Трамп.
03. 10. 2025. у 00:33
Savo
02.04.2021. 15:25
Zašto bi posada bila kriva ako je brod bio izložen jakom vetru čije se delovawe u postojećim uslovima ne može sprečiti sa pogonom koji brod ima? Ovako veliki brod ima veliku površinu izloženu vetru. Za ovo nije kriva posada. Ako je vlasnik hteo takav brod, neka snosi posledice. Možda bi trebalo razmišljati o zabrani plovidbe ovako velikih brodova koji su duži od najmanje širine kanala. Svi znamo da ne možemo na svoju nogu obuti cipelu tri broja manju od potrebne. Ovo razmišljanje naravno neće biti prihvaćeno jer je profit iznad svega.