НЕВИЂЕНИ ПРОПУСТИ КОМПАНИЈЕ "ОШЕНГЕЈТ": Нови извештај открио како је дошло до имплозије подморнице која је однела пет живота

Ђорђе Грмуша
Ђорђе Грмуша

05. 08. 2025. у 15:33

СТОКОШ Раш, извршни директор компаније "Ошенгејт", који је погинуо заједно са још четири особе у подморници "Титан", игнорисао је кључне податке који су указивали на опасност непосредно пре имплозије пловила у јуну 2023. године, наводи се у новом извештају америчке Обалске страже.

НЕВИЂЕНИ ПРОПУСТИ КОМПАНИЈЕ ОШЕНГЕЈТ: Нови извештај открио како је дошло до имплозије подморнице која је однела пет живота

FOTO: Tanjug/AP

У извештају на 335 страна, објављеном данас, наводи се да је компанија "Ошенгејт" имала "критично погрешне" безбедносне праксе и токсичну радну културу, као и да је Рашова "непажња" допринела смрти свих путника у подморници, пише британски "Индипендент".

"Недостатак независног надзора од стране трећих страна, као и недостатак искусних запослених у компанији 'Ошенгејт' током операција са подморницом 'Титан' у 2023. години, омогућили су извршном директору да у потпуности игнорише кључне инспекције, анализе података и поступке превентивног одржавања, што је на крају довело до катастрофе", наводи се у извештају.

Осам фактора довело до несреће

Обалска стража је критиковала готово сваки аспект "Ошенгејта" и начин на који је управљано овом компанијом, и навела је осам различитих фактора који су довели до имплозије "Титана".

Међутим, као главни узрочни фактор, наведено је непоштовање "утврђених инжењерских протокола" у вези са безбедношћу и тестирањем.

Подморница "Титан", као и њене претходне верзије, била је направљена од карбонских влакана - материјала који јесте јак, али никада раније није коришћен за подморнице које иду у велике дубине. Познато је да карбонска влакна нису поуздана под великим притиском, као и да њихови слојеви могу да се раздвоје у процесу који се зове деламинација, пише "Би-Би-Си".

Подморница је извела 13 успешних зарона до олупине чувеног "Титаника" током две године пре трагедије. Међутим, Обалска стража је критиковала то што је компанија наставила да користи подморницу, а да није проверавала труп пловила, упркос бројним проблемима са безбедношћу који су регистровани током надзора.

Током Зарона 80 - последњег пре фаталног инцидента - путници на броду пријавили су да су чули гласан ударац. У то време, Раш је рекао је да је тај звук само последица померања подморнице у оквиру њене конструкције. Међутим, сензори су касније показали да је заправо дошло до деламинације.

(Индепендент, ББЦ)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО Захарова упутила мистериозну поруку Западу

"ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО" Захарова упутила мистериозну поруку Западу

ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова изјавила је данас да су западне земље забринуте због тога каква би још нова испитивања оружја Русија могла да спроведе након демонстрације ракете "Буревестник".

01. 11. 2025. у 19:52

САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији

САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији

СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.

29. 10. 2025. у 16:17

Коментари (0)

НАДА МАЦУРА ПОТПИСАЛА УГОВОР СА МИТРОВИЋЕМ Понуда је била добра