РАТОВИ ПОМАЖУ БОИНГУ: Остварио профит иако су поједини програми КЦ-46, Т-7 у губитку

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

29. 04. 2024. у 22:14

БОИНГОВА одбрамбена јединица забележила је губитак од 222 милиона долара у првом кварталу 2024. на два своја главна развојна програма са фиксним ценама, танкеру за допуну горива KC-46A Pegasus и тренажеру T-7A Red Hawk, објавила је компанија у среду.

РАТОВИ ПОМАЖУ БОИНГУ: Остварио профит иако су поједини програми КЦ-46, Т-7 у губитку

Фото: Танјуг/АП

КЦ-46 је претрпео губитак од 128 милиона долара, рекао је главни финансијски директор Брајан Вест инвеститорима у позиву за зараду, а губици Т-7 износили су 94 милиона долара. У документима достављеним У.С. Комисија за хартије од вредности, америчка фирма је саопштила да је губитак КЦ-46 произашао првенствено из фабричких поремећаја изазваних ограничењима у ланцу снабдевања, а губитак Т-7 услед виших трошкова производње него што се очекивало.

То је други квартал заредом у којем је Боинг изгубио новац на тим програмима. У последњем кварталу 2023, компанија је пријавила губитак од 139 милиона долара комбинованих на дрону за допуну горива КЦ-46, Т-7 и MQ-25 Stingray. Међутим, ти губици су били довољно мали да компанија није морала да их јавно објави.

Најновији подаци доносе кумулативне губитке КЦ-46 на најмање 7,1 милијарду долара.

Програм Т-7 успорили су и проблеми са квалитетом неких делова за млазне авионе, које је Боинг добијао од више добављача. Неки делови су враћени оригиналном произвођачу да буду поправљени, рекао је Боинг за Defense News у фебруару, али су проблеми са квалитетом одложили планирани почетак почетне производње Т-7 ниске стопе за неколико месеци, до средине 2024.

Свеукупно гледано, Boeing Defense, Space and Security показао је јачи учинак од целе компаније у првом кварталу 2024. године, што је било повучено због проблематичног сектора комерцијалне авијације.

Боинг је месецима под интензивним надзором и критикама након алармантне ванредне ситуације у лету када су у току лета експлодирала врата из једног од његових путничких авиона 737 Макс.

Боинг је забележио скоро 16,6 милијарди долара прихода у првом кварталу 2024, што је пад од 8% у односу на 17,9 милијарди долара колико је компанија прикупила годину дана раније.

Изгубио је 355 милиона долара у првом кварталу 2024. године, иако је то било мање од губитка од 425 милиона долара које је компанија претрпела у првом кварталу 2023. Велики део тог пада је дошао из сектора комерцијалних авиона компаније — приходи за који су опали за 31% од 6,7 милијарди долара пре годину дана на 4,7 милијарди долара.

-Наши резултати у првом кварталу одражавају непосредне акције које смо предузели да успоримо производњу 737 како бисмо подстакли побољшања квалитета, рекао је извршни директор Боинга Дејв Калхун у изјави. „Одвојићемо време потребно да ојачамо наше системе управљања квалитетом и безбедношћу и овај рад ће нас позиционирати за јачу и стабилнију будућност.

Боингов одбрамбени сектор донео је скоро 7 милијарди долара прихода у првом кварталу, што је 6% више него годину дана раније. Компанија је такође пријавила профит од 151 милион долара, што је представљало профитну маржу од 2,2% и заокрет у односу на губитак од 212 милиона долара пре годину дана.

Вест је рекао инвеститорима да је компанија на путу да врати сектор одбране високом једноцифреном профиту 2025. или 2026. Пентагонов предлог буџета за фискалну 2025. показује „снажну потражњу“ за Боинговим производима, рекао је он.

-Производи имају резултате на терену и уверени смо да ће наши напори... вратити овај посао на нивое перформанси које наши инвеститори препознају, рекао је Вест.

Вест је приметио да тестови летења ваздухопловних снага на Т-7 „теку добро“ и да је служба завршила тестирање климе у фебруару у бази Еглин на Флориди. Током тог тестирања у McKinley Climatic Laboratory, Ваздухопловство је изложило Т-7 екстремним временским условима као што су јака хладноћа и врућина, ветар, прашина, ледена киша, слани спреј и снег.

Боинг напредује и "повлачи ризик сваки дан" у својим програмима са фиксним ценама који су имали проблема, рекао је Вест, посебно у програму VC-25B Air Force One.

Боинг ће „проћи кроз [изградњу пара нових Air Force One], а ми ћемо испоручити два авиона, а онда ће то бити завршено као програм“, рекао је Вест.

defensenews.com

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ЛОВАЦ: Погледајте снимак борбеног задатка ловца Су-34

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (0)

ДЕНВЕР = ЧУДО: Како је тајна вечера Нагетса на коју није позван само Јокићев омиљни саиграч спасила сезону Николи и НБА шампионима