КОДИРАЊЕ, ЗАБАВА, ФИНАНСИЈЕ: Шта људи најчешће питају ЧетГПТ

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

17. 07. 2025. у 23:11

ЗА мање од две године, ЧетГПТ је постао један од најпопуларнијих алата вештачке интелигенције у свету - што доказује чињеница да га месечно посећује чак 500 милиона активних корисника.

КОДИРАЊЕ, ЗАБАВА, ФИНАНСИЈЕ: Шта људи најчешће питају ЧетГПТ

FOTO: Promo

Шта људе толико привлачи овом језичком моделу? Од технологије и науке, до забаве, постоји неколико категорија најчешћих питања која му се постављају.

Помоћу података које је прикупила једна аналитичка компанија, откривено је зашто се људи толико ослањају на ЧетГПТ за помоћ у раду и тражење информација, као и у којим случајевима га највише користе. Према досадашњим истраживањима, овај језички модел је многима велики савезник у пословном окружењу, а служи и као додатни извор забаве или тражења одговора на питања о будућности АИ, политике, економије...

Највећи део корисничких захтева - чак 29 одсто - односи се на кодирање, што показује колико програмери и технолошки ентузијасти користе ЧетГПТ као помоћни алат у раду. Корисници траже помоћ у решавању програмских задатака, исправљању грешака у коду, али и у аутоматизацији сложенијих процеса у различитим програмским језицима.

На другом месту по заступљености су историја и друштвене науке, које чине 15 одсто свих упита. Људи се све чешће ослањају на вештачку интелигенцију како би добили брза и сажета објашњења о историјским догађајима, друштвеним феноменима и културолошким темама. С обзиром да самостална претрага на интернету може изискивати много енергије и времена, коришћење АИ језичког модела је често најпрактичнији метод.

Одмах иза, са 14 одсто укупних упита, налазе се питања из области вештачке интелигенције и машинског учења. Ова информација није толико изненађујућа, имајући у виду растуће интересовање за технологије које се брзо мењају и постепено утичу на све аспекте наших живота.

Економија, финансије и порези заузимају четврто место, са 13 одсто упита. Корисници желе да разумеју дешавања на финансијским тржиштима, улажу у акције, прате макроекономске трендове или се информишу о пореским политикама и улагањима.

Сегмент забаве представља 8 одсто укупног броја, што укључује питања о филмовима, музици, играма, онлајн трендовима и поп култури. Одмах иза је образовање, са уделом од 7 одсто, што указује да се АИ језички модели све више користе као помоћни наставни алати. Техничка питања везана за софтверске алате и технологију чине 5 одсто, док правна питања заузимају 4 одсто. Интересантно је да су недавна истраживања показала да се изненађујуће много људи више ослањају на АИ када траже правне савете, него на правнике у стварном животу.

Најмањи број упита односи се на политику (3 одсто) и екологију и климу (2 одсто), мада и те теме добијају све више пажње како се глобална догађања везана за ове теме интензивирају и мењају из дана у дан, преноси портал "Naked Science".

(рт.рс)

БОНУС ВИДЕО - Потрага за деловима тела код Лазаревца

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
БЕБА ИЗ СРБИЈЕ СЕ УГУШИЛА НАОЧИГЛЕД РОДИТЕЉА: Незапамћена трагедија на Халкидикију

БЕБА ИЗ СРБИЈЕ СЕ УГУШИЛА НАОЧИГЛЕД РОДИТЕЉА: Незапамћена трагедија на Халкидикију

БЕБА из Србије, стара свега 13 месеци, изненада је изгубила живот у једном угоститељском објекту на Халкидикију. Како наводе грчки медији, ова незапамћена трагедија одиграла се пред очима дететових родитеља.

16. 07. 2025. у 14:33

Коментари (0)

РУСКИЊА ЗАПРЕПАСТИЛА СВЕТ: Ево шта је урадила у Риму