АЛ ПАЋИНО ЈЕ ИСПАО КУКАВИЦА: Оливер Стоун у аутобиографији отворено о свему
ЦЕО живот троструког оскаровца Оливера Стоуна саздан је од контроверзи.

Новости
Његови филмови, али и он сам, хваљени су колико и куђени. Редитељ и сценариста култних остварења "Рођене убице" "Никсон", "Вод", "Волстрит", "ЏФК", "Рођен 4. јула", "Дорси"... решио је да делимично одговори на ове "оптужбе" и читаоцима понуди своју истину - аутобиографију "У потрази за светлошћу".
Објављена пре неколико недеља у САД, ова књига мемоара представља нам живот Оливера Стоуна од најранијег детињства до првог великог филмског успеха - освајања Оскара за ратну драму "Вод" - који је добио из руку Елизабет Тејлор, његове "девојке из снова".
Први читаоци су као најзанимљивије делове књиге већ издвојили Стоуново сећање на војничке дане у Вијетнаму, из којих ће се касније изродити легендарни "Вод", као и контроверзе око настанка култног филма "Лице са ожиљком", за који је написао сценарио.
Из аутобиографије сазнајемо колико је на њега утицао чудан спој његових родитеља - оца, ситуираног брокера, републиканца, конзервативца, и мајке, слободоумне и врцаве Францускиње - као и њихов развод.

- Без браће и сестара, наша породица се распала, нас троје смо били у различитим сферама. Са 15 година остао сам сам. Било је то невероватно сазнање - записао је редитељ.
Остатак тинејџерских година провео је у лутању, "проналажењу себе" и своје будуће каријере (два пута уписивао и напуштао Јејл), да би се са 21 годином, као добровољац, пријавио за одлазак у Вијетнам. Говорећи о војничким данима, у мемоарима описује суровост рата и преживљавања, али и признаје убиство непријатеља.

- Ја сам чак и видео човека кога сам убио, што је била реткост у Вијетнаму. Нисам осетио никакву кривицу. Он је мртав. Ја сам жив. То је суштина рата.
МИШЕЛ ФАЈФЕР НИЈЕ БИЛА МОЈ ИЗБОР
УЗ редитеља Стоуна и продуцента Брегмана, и Стоун је присуствовао кастинзима за "Лице са ожиљком", а једини пут када се умешао нису га послушали.
- Борио сам се јако за Глен Клоуз, желео сам је у улози Елвире, Тонијеве љубавнице, али је Бергман рекао да "има главу као коњ". Он се ложио на атрактивне плавуше, био је и ожењен једном таквом. На крају су он и Де Палма изабрали тада непознату Мишел Фајфер. Невољно и уз гунђање морао сам да преправим Елвирину улогу да се уклопи у модел "плавуше - спонзоруше".
Када се 1968. вратио, започео је писање сценарија за филм "Вод", који ће постати први део његове вијетнамске трилогије, настављене са насловима "Рођен 4. јула" и "Небо и земља". Током седамдесетих његов "Вод" је кружио холивудским круговима, али без успеха, док је Стоун радио на другим пројектима, међу којима и писање сценарија за "Поноћни експрес", што му је донело први Оскар. А када је 1986. коначно сео у редитељску столицу и екранизовао сопствени сценарио, створио је ремек-дело.
Знатан део Стоунових мемоара посвећен је и настанку легендарног филма "Лице са ожиљком" (1983), на којем је као сценариста тесно сарађивао са редитељем Брајаном де Палмом и главном звездом Алом Паћином.
- Радећи са Алом сазнао сам да је веома духовит, он је смислио бројне дијалоге Тонија Монтане. Изненадило ме је то и да Ал никада није шмркао кокаин нити је имамо икакве везе са дрогом, а на екрану је био најубедљивији кокаински зависник кога знам - записао је Стоун, алудирајући и на своје богато искуство са дрогом.
Првобитно одушевљење Паћином заменило је разочарање.
- Када сам одгледао сирову верзију филма, био сам очајан. Осим краја и почетка, мало шта је ту било јасно. Недостајао му је смисао и јединствено значење - присетио се Стоун.
На пет куцаних страна записао је своје примедбе, сцену по сцену и предао их Паћину, Де Палми и продуценту Мартију Брегману, који је био и Паћинов менаџер.
- То је била моја велика грешка. Марти ме је назвао издајицом, оптужио да предводим побуну, минирам филм и ауторитет редитеља, са чим се Брајан у потпуности сложио. Ал, који ме је и наговорио да напишем своје примедбе, уз коментар да и он то мисли, остао је нем на ове нападе, није ме бранио када ме Марти оптужио за издају, показао је да је кукавица - присетио се Стоун.
У књизи је записао да се Паћино на крају изборио да се примене неке његове сугестије, али је "Лице са ожиљком" наставило свој живот без Оливера Стоуна, који није учествовао у промоцији, нити је био позван на премијеру филма. "То је судбина свих сценариста којима је превише стало до свог дела", разочано закључује Стоун.
Препоручујемо

РЕДИТЕЉ МИРОСЛАВ ЛЕКИЋ: У тајне Србије нико до краја не може продрети
17. 07. 2020. у 17:12

ИЗГЛЕД МИ НИЈЕ ПРИМАРАН: Милош Биковић о титули најсекси глумца у Русији
24. 07. 2020. у 10:22

РУСКИ АВИОНИ УШЛИ У ДРЖАВУ НАТО, ЗАДРЖАЛИ СЕ 12 МИНУТА: "Ово је неприхватиљво и невиђено брутално"
ТРИ руска борбена авиона МИГ-31 ушла су данас у естонски ваздушни простор у области острва Вајндло без дозволе и остала у естонском ваздушном простору скоро 12 минута, пренео је естонски портал "Ерр.ее".
19. 09. 2025. у 17:00

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

УМРО ВЕЛИКИ ГЛУМАЦ Петровци: "Албанци ме звали 'српски шпијун', а кад треба - 'патриота'! Знам шта сам - никад ме нико није купио"
ГЛУМАЦ и професор глуме Енвер Петровци преминуо је данас у 72. години, а једну од последњих улога одиграо је између осталог у филму "Руски конзул", серији "Клан", "Јужном ветру", "Сенкама над Балканом", "Бољем животу"...
22. 09. 2025. у 16:07
Коментари (1)