ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Јуначко с(трпљење)
ЧЕТВОРО бивших студената извесног америчког католичког универзитета се састају на партију код чувара кампуса, да роштиљају, пију и да разговарају.

фото приватна архива
Стрпљиво, пристојно (демократски?) и досадно. Амерички писац млађе генерације, Вил Арбери, и сам члан дебати накоњене конзервативне, интелектуалне породице, овим терапеутским диспутом (без драмске форме) покушава да "испегла" револт због (првог) избора Доналда Трампа за председника Америке.
Овде би било место за нашироко (сумњиво је да би читалац имао стрпљења) објашњавање о природи америчког конзерватизма, као и о разликама међу партијама, које бирани редседници представљају. Излишно је, јер редитељка, Андреа Пјевић, има другу намеру - да на овој теми искуша стрпљење публике да слуша(и чује) бескрајне тираде, које волшебно подсећају на Јонесков театар подсмеха празнословљу. Гледалац нема никакву копчу са темом која се (бескрајно) варира на сцени. Тежину глумачке професије успешно доказују Џастин (Иван Михаиловић), Кевин (Славен Дошло), Тереза (Алиса Радаковић) и Емили (Луна Пилић), уз деканку и њихову бившу професорку Ђину (Исидора Минић), која, испоставиће се, као "деус екс махина" у пресуди њихових ставова, долази да вози кући своју болесну кћер Емили.
У редитељском поступку Андрее Пјевић је присутна претенциозност, истог типа као што је захтев за с(трпљење) публике да научи како треба да се мирно разговара о различитим ставовима. Ликови имају извесну биографију, која је скрајнута (Емили је инвалид, али одбија да говори о својој болести...), но њихова физичка и карактерна статичност је, док пажљиво слушају оног ко "доцира", исте врсте. Периоди америчке историје имају своје карактеристике, па смо, у овом времену, сви сврстани у "хероје доба кризе", што смо, свакако, и били. Чудан репертоарски потез Атељеа 22, прослављеног својим атрактивним избором драмских текстова и њиховом бравурозном изведбом чуди и због тога, што су се "Јунаци доба кризе" премијерно одиграли у част Дану позоришта, на Великој сцени овог театра, мада, по свему, припадају Малој.
Позоришна критичарка новости, драматург по професији, све време се није могла отети утиску да редитељка, као и учесници у представи, тајно ликују због шока, који ће, извесно, ова представа да изазове код оних, који је буду гледали. Својом вербалном гломазношћу, неатрактивном темом, смиреним мизансценом, уз ефекте земљотреса и прекида струје, који ништа не "унапређују", представа "Јунаци доба кризе" је, можда, драгоцено упозорење на убрзање земљине кугле, које нас неуротизује, као и лепа приватна забава за неки интелектуални, дијалогу склони свет, али за репертоарско позориште, она је диверзија на стрпљење гледаоца, који има право да га се тиче оно што се на сцени догађа.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

"ПЛАНИРАМ СВОЈУ САХРАНУ" Водитељка о тешкој болести
ЗВЕЗДА ријалити емисије „The Real Houswives of Beverly Hills“ и водитељка Теди Меланкамп (43), суочава се с тешком болешћу. Оперисала је тумор на мозгу, али се болест проширила и на плућа. Теди је открила да њен отац, рок легенда Џон Меланкамп (73), већ планира њену сахрану.
15. 06. 2025. у 21:19
Коментари (0)