КРЛЕЖА,СТО ГОДИНА КАСНИЈЕ: "Шарлота Кастели" у режији Бранислава Мићуновића на сцени Београдског драмског позоришта
КРЛЕЖА се враћа на београдску сцену: представа "Шарлота Кастели" по мотивима драме "Господа Глембајеви" (у адаптацији и режији Бранислава Мићуновића) премијерно ће бити изведена у суботу, 28. септембра, на Великој сцени "Оливера и Раде Марковић" Београдског драмског позоришта.

фото Д.Удовичић
Овог пута у фокусу ће бити Шарлота, око које ће се "вртети" сви остали пишчеви ликови. Али, неће то бити само Глембајеви, редитељ је у своје читање Крлежине јунакиње и драме унео и остала дела ("У Агонији" и "Леда"), као и његову прозу, поезију, есеје. У сваком случају, како је јуче речено, биће то Крлежа од "А" до "Ш"...
- Шарлота је слојевита и инспиративна, зрно из кога све почиње, с биографијом од сиромашне девојчице до самог врха друштва - истиче Исидора Симијоновић, која игра насловну улогу. - С друге стране, Мићуновић је веома вешто и храбро укомпоновао и друга Крлежина дела у представу, а ми смо се трудили да задржимо пишчев језик и говор, али и да његово дело "препознамо" у нашем времену.

фото Н.Скендерија
Редитељ Мићуновић истиче да је Крлежа, и после готово сто година од настанка драме (1929), "огромна персона" чија актуелност не пролази.
- Човек се, у међувремену, није много променио, остале су исте теме. Мада, неће то бити онакви "Глембајеви" какви су већ виђени на нашим сценама... Шарлота Кастели је у промискуитетној вези са великим бројем лица која се крећу око ње и то се да извући из драме. У том смислу нисам ништа "додовао" што Крлежа већ није рекао. Природно је да градећи овај лик ослушкујете и све те еротско-психолошке вибрације. Шарлота указује на позицију жене данас, јуче, сутра. У нашој представи је ова жена, обележена проблематичним моралом, у суштини је много искренија и етичнија од свог окружења које је равнодушно, огрезло у апатији, убиству, крви...
У оваквом читању Крлеже, како је рекао Мићуновић, нашао је сличности са скандинавском драматургијом (Стриндбергом и Ибзеном) у чијим драмама је често жена у фокусу, њен положај и лимити које друштво намеће.
Драматург Драгана Трипковић каже да су током процеса били вођени прецизном руком редитеља, који је глумачку игру довео на сам врх позоришног умећа:
- Пролазили смо кроз непрегледан простор Крлежиних начина на који је посматрао жену, писао о њој, не само у "Глембајевима" него и другим делима - "Вучјак", "Адам и Ева", "Кристофор Колумбо"... Мићуновић је од почетка имао јасан задатак да Крлежино дело комуницира са савременим тренутком.
Екипа представе
УЗ Исидору Симијоновић, у представи играју Марко Гверо, Андрија Кузмановић, Дуња Стојановић, Павле Пекић, Милан Зарић, Амар Ћоровић и Данијел Сич. За клавиром је Стефан Ћирић.
Сценограф је Александар Денић, костимограф Татјана Радишић, композитор Стефан Ћирић, сценски говор потписује Радован Кнежевић, а сценски покрет Марија Миленковић.

"НЕЋУ МОЋИ ДА ПРИСУСТВУЈЕМ ДОГАЂАЈИМА" Држава ЕУ забранила Фицу прелет до Москве, траже се алтернативне руте
СЛОВАЧКИ премијер Роберт Фицо је известио да Естонија није дозволила словачком авиону за Русију да прелети преко њене територије и да се тражи алтернативни пут.
07. 05. 2025. у 21:01

"ТО ЈЕ СКАНДАЛ!" Орбан жестоко ударио на Урсулу фон дер Лајен због Украјине
МАЂАРСКИ премијер Виктор Орбан оштро је критиковао председницу Европске комисије Урсулу фон дер Лајен на друштвеним мрежама због позива Украјини да убрза приступање Европској унији.
07. 05. 2025. у 15:26

ТАЧНА ПУТАЊА: Како је Вучић летео у Москву "момком из Бразила" - занимљива ознака авиона "YU-SRB"
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић стигао је данас у Москву где ће 9. маја присуствовати војној паради поводом Дана победе.
07. 05. 2025. у 17:04
Коментари (0)