ПОЗОРИШНА КРИТИКА: О "Говеду" и сећању

Драганa Бошковић

16. 09. 2024. у 07:15

РОМАН под истим насловом, који догађај о три нестале девојчице у једном новобеоградском блоку спретно инструментализује у корист анамнезе некадашњих пријатељстава, како родитеља, официра, тако и деце, њихових кћери и синова, уплетених у драматична историјска и интимна догађања.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: О Говеду  и сећању

фото приватна архива

Драматизатор, Слободан Обрадовић је ово штиво протумачио као приповедање о "кривици предака", која се као куга шири, са некадашњих родитеља на њихову децу, садашње родитеље, чије су кћери напрасно нестале. Смештена у радо гледани, много рабљени жанр "форензичке драме", представа "Нико није заборављен и ничега се не сећамо" је у приличној мери усмерена ка ефекту онеобичавања, где искључиво женски ликови замењују и мушке актере, а и дидаскалије у драмској радњи.

Редитељка, Бојана Лазић, уз помоћ једног носталгичног и претећег сандука за замрзавање хране (сценограф Зорана Петров) реалистичку детективску истрагу Лепе Видић (Анастасија Мандић) преусмерава у дедукцију личног, колико и случаја који истражује, несталих девојчица и њихових мајки (Борјанка Љумовић, Радмила Томовић, Александра Јанковић). У драматизацији учествује и бака несталог детета, коју игра Снежана Савић, редак гост позоришних сцена, упркос изврсној "Петрији", коју је тумачила на истом месту. Овога пута, у повремено нечитљивом редитељкином искакању из реалистичке приче (фигуре са златним ореолима које промакну) и (очекиваном) певању на микрофон, Снежана Савић је достојанствено, са мање шарма него што се могло очекивати, показала још једног "кривца" за грех, због којег испаштају најмлађи... Притом, костим, у различитим браон нијансама (Биљана Тегелтија Бојанић), најмање је допринео карактеризацији Савићеве. Једна лепа жена, није имала прилику да тај знак оваплоти у сценски симбол. Ипак, наша сцена би могла чешће да се сети ове одличне глумице...

Мајке, у Обрадовићевој драматизацији (драматург Димитрије Коканов) колективно биће у историјској кривици предака, а и у сопственој, родитељској, несолидне су и као пријатељице, и као потомци, и као партнерке. Међу њима, игром се издваја Радмила Томовић, плаховитошћу жене, која је прошла кроз породично насиље (што је само назначена, не и искоришћена тема). Томовићева је деловала непосредно, спонтано, за разлику од Александре Јанковић, која је, упркос значајном умећу да прикаже мало "уврнуте" ликове, овога пута мало "нагазила". Борјанка Љумовић је лепа нова боја међу звездама Атељеа 212. Анастасија Мандић, као детективка Лепа је ефектно додавала хуморне тонове тешкој причи мајке са захтевним дететом.

Уз изврсну музику Владимира Пејковића и користан сценски покрет Дамјана Кецојевића, редитељка је представу "Нико није заборављен и ничега се не сећамо" (што је парадокс соцреалистичке изреке да се свега сећамо и никога не заборављамо у револуцији) сачинила од присутних актера (мајке, бака и детективка), од одсутних са сцене, из прошлости, али и мушких ликова који глуме у радњи (тумаче их присутне глумице), што је добро показало криминогени и социопатолошки "театар мунди", не само једног тешког, ратног времена и његових стравичних последица, него и оправдану сумњу да још ништа није завршено и да се свега још сећамо, мада желимо да заборавимо... А правда се, у духу времена, дели у бирцузу "Говедо", у новобеоградском блоку.

Утисак је да је ова представа, која је могла да има много већи дијапазон идеја, у оквиру теме коју је задао роман Мирјане Дрљевић, драматизацијом непотребно поједностављена, а режија је то још компликовала, својом насилном симболиком и деконструкцијом.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

ПЛАНИРАМ СВОЈУ САХРАНУ Водитељка о тешкој болести

"ПЛАНИРАМ СВОЈУ САХРАНУ" Водитељка о тешкој болести

ЗВЕЗДА ријалити емисије „The Real Houswives of Beverly Hills“ и водитељка Теди Меланкамп (43), суочава се с тешком болешћу. Оперисала је тумор на мозгу, али се болест проширила и на плућа. Теди је открила да њен отац, рок легенда Џон Меланкамп (73), већ планира њену сахрану.

15. 06. 2025. у 21:19

Коментари (0)

НЕОЧЕКИВАНО: Ево шта ради Ана Ивановић, док свет прича о разводу! Српкиња изненадила све (ФОТО)